وزیر صمت در حاشیه هیئت دولت:

تحویل خودرو در ۱۴۰۳ با قیمت روز است

وزیر صمت گفت: تحویل خودرو در سال ۱۴۰۳ با قیمت روز است اما این افراد که در نوبت امسال نیستند می‌توانند انتخاب خود را به موارد دیگر تغییر دهند.
کد خبر: ۱۴۰۴۷۵۰

به گزارش جام جم آنلاین، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت ظهر امروز (چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه) پس از برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط بازار خودرو، گفت: بازار خودرو دچار آشفتگی‌هایی است؛ البته خوشبختانه عرضه در سال گذشته و امسال روند بسیار خوبی داشته است اما از آنجا که متأسفانه خودرو نقش سرمایه‌ای پیدا کرده و افرادی که می‌خواهند اموال خود را از تورم حفاظت کنند خودرو خریداری می‌کنند؛ کسری تقاضای قبلی با افزایش تقاضای کاذب و سوداگرانه همراه شده است.

وی با اشاره به اینکه تقاضای سوداگرانه منجر به تنش بازار خودرو شده است، افزود: راه حل این وضعیت این است که واردات را در اولویت قرار دهیم که امروز در دولت لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده مصوب شد. این لایحه به سرعت به مجلس فرستاده می‌شود و می‌تواند در تنظیم بازار خودرو مؤثر باشد.

وی درباره زمان اجرایی شدن این لایحه اظهار کرد: لایحه دوفوریتی باید در اولین جلسه مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و امید تصویب آن به سرعت صورت بگیرد.

فاطمی امین درباره میزان واردات خودرو، اظهار کرد: بحث واردات را با هماهنگی بانک مرکزی تا حدی ادامه می‌دهیم که این شکاف موجود میان عرضه و تقاضا از بین برود.

وی درباره شرایط عرضه خودروهای داخلی گفت: برای بعضی خودروها تقاضا بیش از میزان تولید است؛ از هفته آینده سامانه مجدداً باز می‌شود و کسانی که نوبت آنها در سال ۱۴۰۳ افتاده است می‌توانند خودروی خود را تغییر دهند و مواردی را انتخاب کنند که در سال جاری تحویل داده می‌شود.

وزیر صمت در پاسخ به این سوال که تحویل خودروهای سال ۱۴۰۳ با چه قیمتی خواهد بود؟ عنوان کرد: طبیعتاً تحویل خودرو با قیمت روز است اما این افراد که در نوبت امسال نیستند می‌توانند انتخاب خود را به موارد دیگر تغییر دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها