خطر بزرگ جامعه مصرفی

چند جانبه‌گرایی، راه فریب امت اسلام

وقتی از خطر بزرگ مصرف‌ گرایی در انقلاب اسلامی سخن می‌گوییم دركی سطحی می‌تواند عمق موضوع را بپوشاند و ‌چنین بپندارند كه صرفا درباره خطری علیه حكومت گفت‌وگو می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۴۳۳۵
نویسنده میر احمد میراحسان - نویسنده و پژوهشگر

اما پیش و بیش از هر چیز مصرف‌گرایی امری نفسانی و شیطانی علیه انسان، یعنی نابودگر جان و عقل، ضدآدمیت فردی و اجتماعی جامعه بشری است، نه تنها جامعه اسلامی بلكه هر اجتماعی. همچون سیستم و ساختاری مبتنی بر استثمار یا اسراف و اتلاف و پوچ‌گرایی كنش میل هوس‌كار. این ساختار در اصل رفتاری اتفاقی و فردی از جنس لهو و لعب فرد جاهل نیست، محصول ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر سرمایه‌سالاری كالایی امروز سرمایه‌داری جهانی و نظام پیرامونی آویزان به آن است.

اسلام حكیم از گناه اسراف حرف می‌زند و جامعه مصرفی نشان بهره سازمان‌یافته مستمر و ذاتی یك نظام استثماری از اسراف و بدترین نوع اسراف و عمل ویرانگر و ویرانگری و فساد روح فرد و جامعه و فساد در ارض است.

در ابن جا، پدیده نامعقول و نفس امركننده به بدكنشی و وسوسه شیطانی، یعنی امر اطاعت از«بت میل» و اهوا، آزاد از خرد، بدل به ابزار كور بردگی و اطاعت از قدرت حریص نظام سرمایه‌سالاری سودجوی جهانی و همدستان داخلی‌شان می‌شود.

سرمایه‌داری در خدمت رشد جامعه اسلامی و برآورنده نیازهای گوناگون علمی، فرهنگی، تكنولوژیك، آموزشی، بهداشتی، صنعتی و كشاورزی و تجاری و ... می‌تواند در سایه عقل عملی متعهد و دینی و یاری‌گر رفع نیازهای واقعی جامعه‌ای عادل و سالم و سازنده بهشت برای سرمایه‌دار متقی و كوشا باشد، اما سرمایه‌سالاری طماع كه همه امكانات سیاسی و اقتصادی و تبلیغی را صرف تحریك میل و اسراف برای تولید انبوه اشیای بیهوده و فساد روان و تفكر و مصرف‌گرایی پوچ می‌كند، در حقیقت در حال جنگ با خدا به سود نظام فاسد ساختاری و گمراهی شیطانی روح و فكر جامعه توأمان است و مقدم بر جنگ با حكومت و مردم، در حال جنگ با خدا و اوامر الهی اسلام است.

پس جامعه مصرفی، ماهوا ضد آرمان‌های بنیانی و تعهدات انقلاب اسلامی، ضد یكتاپرستی، ضد اسلام، ضد عدالت، ضد رشد ملت و البته ضد حكمرانی اصیل جمهوری اسلامی و راه امام خمینی و خواست امام خامنه‌ای است كه همان راه قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام بوده است.

فرق نمی‌كند مصرف‌گرایی بر مبنای لیبرال دموكراسی غربی و غربی‌سازی جامعه جهانی، همچون جامعه مصرفی غرب باشد، یا استثمار میلیاردی انسان برای تولید كالای مصرفی پوچ جهت سود در بازارجهانی، به شیوه نظام كمونیستی و ضد الهی. ما موظفیم در بازی تغییر جهان تلاش خود را برای گریز از بردگی قدرت بكنیم و استقلال خود را بر اساس اسلام حفظ كنیم.

ما می‌دانیم امر تغییر عادلانه نظام الهی در جهان هرگز از ما ساخته نیست و امر اللهذود به عهده بقیه‌ا... الاعظم، امام موعود، حجت‌بن الحسن‌العسكری(عج) است و تمدن عدل موعود كار ما نیست. ماباید با انجام تكلیف در عصر انتظار، مرحمت و مدد خدا و امام زمان را بر انگیزیم كه ما را در نظام كفر منحل نشویم.

چند جانبه‌گرایی می‌تواند به فریب امت اسلام برای بازی در نظم سرمایه سالاری واحد جهانی منجر گردد و ما را برده این نظام شیطانی‌تر كند و قربانی جامعه مصرفی نو سازد.

تنها وحدت مسلمانان بر گرد ولی فقیه عادل و مدبر، می‌تواند قطبی مستقل از وانموده و بازی كفر جهانی تشكیل و استقلال نسبی ما را به سود جامعه‌ای سالم‌تر واسلامی رها از سلطه نظم نوین حفظ و از تضادها و امكانات قدرت‌های جائر سرمایه‌سالار برای زندگی نسبتا دینی بهره جوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها