مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان گفت : 87 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به صورت واقعی به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند که معادل 95 درصد پوشش جمعیتی این روستاها است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان گفت : 87 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به صورت واقعی به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند که معادل 95 درصد پوشش جمعیتی این روستاها است.
کد خبر: ۱۴۰۴۳۱۴

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان گفت : 87 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به صورت واقعی به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند که معادل 95 درصد پوشش جمعیتی این روستاها است.

احد قویدل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۱۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند افزود: دسترسی جزایر استان نیز به شبکه ملی اطلاعات خوب است تنها در برخی مناطق ضعیفی اینترنت را شاهد هستیم که آن هم به دلیل اتصال از طریق شبکه رادیویی است واین نواقص با اتصال فیبر نوری دریایی برطرف خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم ۳ راهبرد اصلی تحقق شبکه ملی اطلاعات در تمام لایه ها،توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی خدمات دولت و همچنین توسعه اقتصاد دیجیتال تعیین شده است .

 

ی ادامه داد: به اعتقادبنده توسعه اقتصاد دیجیتال بسیار بسیار مهم است زیرا اشتغال و کمک به رشد و شکوفایی اقتصادی را به همراه دارد و تسهیلگر تمامی حوزه هاست.

 

قویدل ادامه داد: در حوزه شبکه ملی اطلاعات و تحقق آن سندی بنام “طرح کلان شبکه ملی اطلاعات” در شورای عالی فضای مجازی مصوب شد که بر اساس آن ۵۳ تکلیف تعیین شده که ۳۸ مورد آن مستقیما به اداره ارتباطات و فناوری مربوط است و در ۱۵ تکلیف دیگر نیز اداره ارتباطات همراه با سایر ادارات در آن دخیل و دارای نقش است.

وی بیان کرد : یکی از تکالیف این سند ایجاد دسترسی پرسرعت حداقل ۳۰ پرسیکن برای ۸۰ درصد خانوارهای استان و کسب و کارها تعیین شده است که در این راستا برای دسترسی با سرعت بالا و ایجاد شبکه ای امن و پایدار ،توسعه باید بر مبنای فیبر نوری صورت گیرد .

 

قویدل تاکید کرد : در این راستا پروژه ای بنام (FTTX) تعریف شده که بر اساس آن فیبر نوری منازل و کسب و کار ها مشخص شده است .

 

وی با اشاره به اینکه برای هر پورت پوشش فیبر نوری دولت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای هر اتصال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در این پروژه سرمایه گذاری می کند افزود : همین میزان سرمایه گذاری نیز باید توسط اپراتور تامین شود.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان بیان کرد : در این پروژه دولت حق السهم خود را به اپراتور بخشیده است.

 

احداث” پارک اقتصاد دیجیتال” در هرمزگان

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتفاع اقتصادی از بستر “آی تی” اشاره کرد و گفت : در بسیاری از نقاط دنیا از این بستر کسب در آمد می کنند که از نظر میزان حصول درآمد با شرکت های نفتی رقابت می کنند.

 

 

قویدل با بیان اینکه توسعه اقتصادی دیجیتال دارای اهمیت زیادی است افزود:پس از آغاز به کار دولت سیزدهم استاندار هرمزگان بر پیگیری احداث” پارک اقتصاد دیجیتال” تاکید نمود که در این راستا با پیگیری های صورت گرفته هرمزگان صاحب یک سهم از ۳ سهمیه “پارک اقتصاد دیجیتال “کشور شد و مجوز احداث آن را دریافت نمود.

 

وی از پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توانمند سازی شرکتهای حوزه “آی تی” خبر دادو گفت : همچنین تفاهم نامه ایجاد واحد شبکه “تات” نیز بین استانداری و وزارت ارتباطات منعقد شده که بر اساس آن توانمند سازی و مهارت افزایی در ۹ فیلد نرم افزار، سخت افزار و…. برنامه ریزی شده است.

 

قویدل در پایان همچنین از راه اندازی ۴۲ سایت ۵G ایرانسل و همراه اول در بندرعباس، قشم و کیش از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.

 

احد قویدل تصریح کرد:دراستان هرمزگان بجز شهر بندرعباس شرکت “پیشگامان” مجری این طرح است و در شهر بندرعباس نیزاجرای این طرح برعهده شرکت ایرانسل است.

 

وی دراین رابطه ادامه داد: درسال گذشته در بندرچارک ،ظرف مدت یک ماه ۷ کیلومترپوشش فیبرنوری با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان اجرایی شد که در این منطقه به ۴ مشترک (دو مشترک خانگی و دو مشترک اداری) دسترسی رایگان داده شد.

 

قویدل گفت :با مساعدت استانداری، توافقات بین شرکت پیشگامان و شهرداری میناب،بندرلنگه و کنگ جهت اجرای این پروژه ازاردیبهشت ماه در این نقاط صورت گرفته است.همچنین برای شهر بندرعباس نیز توافقات اولیه با شهرداری انجام شده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان با اشاره به راهبرد توسعه دولت الکترونیک گفت : سال گذشته “پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ” راه اندازی شد که ۹۵ درصد دستگاههای اجرایی به این پنجره متصل شدند .

 

قویدل در این رابطه افزود : در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دستگاههایی که به این پنجره متصل هستند باید ۲۰ درصد خدمات خود را از طریق این پنجره به مراجعین ارائه نمایند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها