عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از پایان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۲ در شورای نگهبان تا حدود ۱۰ روز دیگر و ارسال آن به دولت خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۴۲۸۲

به گزارش جام جم آنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با ایرنا درباره اینکه چرا جداول بودجه ۱۴۰۲ که در آن موارد مهمی چون نحوه تخصیص اعتبارات عمرانی مشخص شده است، هنوز به دولت ارسال نشده، گفت: در گذشته جداول بودجه را دولت تهیه می‌کرد و به طور معمول ۲ ماه پس از قانونی شدن بودجه و در اواخر اردیبهشت پیوست جداول بودجه منتشر می‌شد.

عضو هیات رییسه مجلس افزود: در بودجه ۱۴۰۲ برای نخستین بار موضوع بررسی و تهیه جداول را مجلس بر عهده گرفت و به این ترتیب تهیه جداول مصوب برای نخستین بار توسط خود مجلس انجام شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ افزود: پس از جمع بندی جداول، محتوای آن به شورای نگهبان ارسال شده و ممکن است اصلاحاتی در این باره توسط شورا انجام شود.

وی با ابراز امیدواری به اینکه امسال جداول بودجه زودتر از سال های گذشته ابلاغ شود، درباره زمان ارسال جداول بودجه به دولت عنوان کرد: به نظر می‌رسد تا حدود ۱۰ روز آینده اصلاحات جداول در شورای نگهبان انجام و به دولت ارسال شود.

حاجی دلیگانی درباره اینکه مشکل تاخیر در ارسال جداول لایحه بودجه چه مواردی است، گفت: شورای نگهبان باید جداول بودجه را بررسی و تایید کند که این جزء وظایف این شورا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها