بر اساس پیش‌بینی مدل جهانی بارندگی تجمعی ECMWF

سامانه‌های بارشی قدرتمند به ایران می آیند

مدل‌های جهانی ECMWF از وقوع بارش گسترده در مناطقی از غرب، شمال و مرکز کشور طی 10 روز آتی خبر می‌دهند که حداکثر این بارش‌ها در بازه زمانی مذکور در مرز استان خوزستان و لرستان به 214 میلی‌متر خواهد رسید.
کد خبر: ۱۴۰۳۳۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس پیش‌بینی مدل جهانی بارندگی تجمعی ECMWF از بارش 10 روز آینده ایران، غرب کشور طی مدت یاد شده با سامانه قدرتمند بارشی دست و پنجه نرم می‌کند.

بر اساس اطلاعات این مدل، سامانه بارشی که از روز آینده به کشور وارد می‌شود از منطقه غرب و از 2 جبهه جنوب غرب و شمال غرب تغذیه خواهد شد.

در این راستا پیش‌بینی می‌شود، بیشترین بارندگی این سامانه در مرز استان خوزستان و لرستان زمینه بارش تجمعی 214 میلیمتری در 10 روز را فراهم کند.

لازم به ذکر است، گسترده این سامانه بارشی در بازه زمانی مذکور از غرب تا استان‌های فارس، اصفهان و مناطقی از استان سمنان نیز کشیده خواهد شد همچنین با تقویت این سامانه توسط منابع شمال شرق کشور، دامنه شمالی و جنوبی رشته کوه البرز نیز طی 10 روز آینده با بارش باران دست و پنجه نرم خواهند کرد.

با توجه به پیش بینی این مدل جهانی، سامانه‌ های بارشی مذکور در استان تهران بارشی تجمعی 10 روزه بین 25 تا 30 میلیمتر را برجای خواهد گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها