رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز سال نو در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، یک‌بار دیگر همزمان با تحول طبیعت، موضوع تحول و مصادیق آن را مورد مداقه قرار دادند. ایشان هدف اصلی دشمنان را از طرح مفهوم «تحول ساختاری»، «تغییر»، «انقلاب» یا کلمات مشابه، تغییر هویت جمهوری اسلامی دانستند و فرمود
رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز سال نو در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، یک‌بار دیگر همزمان با تحول طبیعت، موضوع تحول و مصادیق آن را مورد مداقه قرار دادند. ایشان هدف اصلی دشمنان را از طرح مفهوم «تحول ساختاری»، «تغییر»، «انقلاب» یا کلمات مشابه، تغییر هویت جمهوری اسلامی دانستند و فرمود
کد خبر: ۱۴۰۲۵۸۰
نویسنده حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور | رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

«هدف دشمن، حذف نقاط قوت کشور و نظام و فراموش شدن مسائلی است که مردم را به یاد انقلاب و اسلام ناب و انقلابی می‌اندازد که تکرار نام امام، مطرح شدن تعالیم امام، مسأله ولایت فقیه، ۲۲بهمن و حضور پر شور مردم در انتخابات از جمله این موارد است.»
تحول، واژه‌ای ‌است که در ادبیات سیاسی و فرهنگی کشورها، دارای اطلاق نبوده و آنچه ایجابی یا سلبی بودن ماهیت آن را تعیین می‌کند، تاویل آن بر اساس واقعیات و نیازهای جامعه و نقش آن در پیشرفت کشور است. در سال گذشته(۱۴۰۱)، دشمنان قسم خورده نظام و ملت ایران در آن سوی مرزها و بعضا داخل کشور، درصدد تاویل کلید واژه تحول بر اساس خلق گزاره‌های کاذب اجتماعی با بهره‌گیری از فضاهای غیرواقعی و هیجانی بودند. آنها به صورت مشخص روی سه گروه هدف یعنی زنان، نوجوانان و قومیت‌ها متمرکز شدند. مبنا قرار دادن فمینیسم (که کمترین نسبتی با تمدن و فرهنگ اصیل ایرانی ـــ اسلامی ندارد) و تقویت جریانات برانداز و تجزیه‌طلب قومیتی و فراتر از آن، تلاش برای گرفتار ساختن نوجوانان در دام «الگوهای مخرب ذهنی و حمله به باورهای مذهبی آنان» که محصول آن خشونت اجتماعی است، از جمله ترفندهای دشمنان جهت اتصال این گروه‌های بزرگ اجتماعی به یکدیگر به بهانه نوعی تحول ساختگی بود! نکته جالب توجه این‌که ابعاد این تحول حتی برای کسانی که برای رسیدن به این سراب مشغول سردادن شعارهای براندازانه و اقدامات مخرب بودند، مشخص نبود! این همان دام ذهنی غرب برای گروه‌های هدف در ایران است که در آن، «مجاز» جایگزین «حقیقت» می‌شود.

براساس آنچه رهبر حکیم انقلاب اسلامی می‌فرمایند و با استناد به اصولی که قبلا نیز بارها از سوی معظم له مورد تاکید قرار گرفته است، تحول واقعی، دارای ابعاد و ویژگی‌هایی است که چینش آنها در کنار یکدیگر، حرکت جامعه عزیزمان به سوی سعادت و عزت را تضمین می‌کند. این موارد عبارتند از:

۱ـــ تکیه بر نقاط قوت، پذیرش و اصلاح نقاط ضعف در مسیر تحول خواهی
۲ـــ ترسیم نقشه راه تبدیل نقاط ضعف به قوت و ارتقای نقاط قوت موجود
۳ـــ تعریف اهداف کلان تحول‌خواهی معطوف به ارزش‌ها و بنیان‌های انقلاب اسلامی
۴ـــ تلاش برای مشارکت آحاد ملت در گذار به نقطه مطلوب
۵ـــ هم افزایی مطلق نظام و ملت در حفظ و ارتقای تحولات ایجابی صورت گرفته.

سؤال اصلی این است که تحول‌گرایی مدنظر دولت‌ها و سرویس‌های امنیتی دشمنان و ایده‌های ظاهرا تحول‌گرایانه‌ای که از سوی جریانات ضد انقلاب در نشست‌های متعدد در خاک آمریکا و اروپا مطرح می‌شود تا چه اندازه با ویژگی‌ها و مؤلفه‌های ذکر شده قرابت دارد؟! تحولی که مبتنی بر نفرت پراکنی در جامعه، تضعیف ایران قدرتمند، پس زدن اصالت تمدنی ایران، مخالفت با ارزش‌های دینی ـــ اخلاقی و ترویج ابتذال و تجزیه خاک ایران شکل گیرد، مصداق عینی فریب و توطئه محسوب می‌شود. در اینجا علاوه بر روایت صحیح از دستاوردها و پیشرفت‌های کشور، ‌باید در عرصه جهاد تبیین از نقشه شوم دشمنان و جنگ چند وجهی آنان پرده برداشت.

با ایجاد فضای امید، اعتماد به نفس ملی و هوشیاری، می‌توان تصویر ایران قدرتمند، پیشرفته و عزتمند را به رخ بدخواهان کشور کشاند. مواجهه با توطئه‌های دشمن (که با نام تحول‌خواهی به جامعه ایرانی عرضه می‌شود) در کنار تحقق پیش‌شرط‌های تحول انقلابی، می‌تواند بهترین سرنوشت را برای نظام و ملت عزیزمان رقم بزند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها