خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین افغانستان در دیدار با حسن کاظمی قمی پیشنهاد داد تا کمیته مشترکی برای پیگیری وضعیت مهاجرین افغانستانی مقیم ایران و مسئله ترددهای غیرقانونی در مرز تشکیل شود.
خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین افغانستان در دیدار با حسن کاظمی قمی پیشنهاد داد تا کمیته مشترکی برای پیگیری وضعیت مهاجرین افغانستانی مقیم ایران و مسئله ترددهای غیرقانونی در مرز تشکیل شود.
کد خبر: ۱۴۰۲۲۱۷

به گزارش جام جم آنلاین، خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین افغانستان در دیدار با حسن کاظمی قمی پیشنهاد داد تا کمیته مشترکی برای پیگیری وضعیت مهاجرین افغانستانی مقیم ایران و مسئله ترددهای غیرقانونی در مرز تشکیل شود.

در این دیدار که صبح امروز یکشنبه انجام شد، کاظمی قمی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گزارش مبسوطی از اقدامات تسهیلاتی گسترده جمهوری اسلامی ایران برای مهاجرین افغانستانی ارائه کرد و این تسهیلات را در راستای فراهم‌سازی زندگی عزتمند اتباع افغانستانی مقیم ایران برشمرد.

کاظمی قمی ارائه تسهیلات در زمینه مدارک اقامتی و هویتی، ارائه امکانات آموزشی و فرصت تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان افغان، برخورداری و دسترسی به امکانات بهداشتی و درمانی را از جمله کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مهاجرین افغانستانی مقیم ایران برشمرد.

خلیل الرحمن حقانی سرپرست وزارت امور مهاجرین افغانستان نیز ضمن قدردانی از میزبانی بیش از چهاردهه‌ای جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین افغانستانی اظهار داشت: آنچه می‌بینیم این است که ایران تمام تلاش خود را به کار بسته تا رفتاری مشابه شهروندان خود با مهاجرین افغانستانی داشته باشد، البته مشکلاتی در این مسیر وجود دارد که باید با تلاش مشترک حل‌وفصل شود.

حقانی همچنین با شرح مأموریت هیئت اعزامی وزارت مهاجرین افغانستان به ایران گفت: این هیئت صرفاً برای انجام امور اداری و بررسی اسناد مهاجرتی موجود در سفارت افغانستان در تهران عازم ایران شده و مأموریتی در خارج از سفارت و یا برگزاری دیدار و‌ نشستی در تهران و‌ یا سایر شهرها ندارد.

حقانی در این دیدار به سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران پیشنهاد داد تا کمیته مشترک ایرانی-افغانستانی شامل نمایندگان وزارت امور مهاجرین افغانستان و وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پس از ماه مبارک رمضان تشکیل گردد و مأمور پیگیری وضعیت مهاجرین و تردد‌های قانونی و غیرقانونی مرزی در مرزهای مشترک شود تا ابهامات این حوزه برطرف شود. کاظمی قمی نیز در پاسخ از پیشنهاد سرپرست وزارت امور مهاجرین افغانستان مبنی بر تشکیل کمیته مشترک استقبال نمود./تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها