معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری چهار رویداد تفریحی و فرهنگی ویژه شهروندان و مسافران نوروزی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: رویداد هم‌بازی، هم دست، هم تیمی و هم گود، چهار رویداد ویژه کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد خدمات سفر نوروزی شهرداری اصفهان است که شهروندان و مسافران می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۱۴۰۲۲۰۳

جام جم آنلاین اصفهان؛ احسان بعیدی درباره ویژه‌ برنامه‌های تفریحی ستاد خدمات نوروزی مسافران، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد خدمات سفر نوروزی شهرداری اصفهان به مناسبت ایام نوروز ۱۴۰۲ در باغ غدیر اجرایی خواهد کرد، طرح«هم‌بازی»است.

وی افزود: به مناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی مجموعه بازی باغ‌غدیر اصفهان، از ۳ لغایت ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲، از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۸ به‌صورت رایگان در دسترس شهروندان و مسافران نوروزی خواهد بود، این مجموعه در راستای ایجاد شور و نشاط در بین خانواده ها و کودکان و نوجوانان ویژه همه رده‌های سنی به‌صورت رایگان اجرایی شده است.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه، بازی باعث ایجاد انگیزه و روحیه شادابی در بین شهروندان می شود، تصریح کرد: در این پروژه مجموعه ای از بازی های مختلف شامل بازی های سنتی، رومیزی، ابر بازی، بازی‌های ورزشی و جنبشی حرکتی، فکری و سایر سبک های بازی طراحی شده که شهروندان و مسافران نوروزی می توانند با استفاده از این ظرفیت ضمن آشنایی با بازی های مختلف در گذشته و حال شور و شادی را نیز در بین خانواده هایشان ایجاد کنند.

وی با اعلام اینکه در مجموعه بازی باغ غدیر بیش از ۱۰۰ عنوان بازی وجود دارد، گفت: البته با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری در این مجموعه، از سازه های جدید شهری رونمایی خواهد شد. شهروندان از این ظرفیت بازی در سال گذشته استقبال خیلی خوبی کردند و مجددا امسال از آن‌ها دعوت میکنیم تا از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

بعیدی با اشاره به یکی دیگر از رویدادهای تفریحی، توضیح داد: برگزاری رویداد راز باغ گلها با همکاری بخش خصوصی و سازمان پارک‌ها طراحی شده است که شهروندان می‌توانند نقشه گلها به عنوان اتاق فرار در باغ گلها برنامه ریزی شده که مردم میتوانند ضمن بازدید از محیط باغ گل‌ها، رویدادی کنشگری را هم تجربه کنند. این رویداد با عنوان «هم‌دست» برگزار خواهد شد.

وی رویداد اتاق فرار باغ گلهای اصفهان را یک رویدادی کنشگری دانست و افزود: این رویداد با نام هم دست و راز جنگل طراحی شده و شرکت کنندگان می‌توانند با نصب نرم افزار "اصفهان من" در هر ساعت از شبانه روز در مورد این بازی اطلاعات مورد نیازشان را کسب کنند. این رویداد هر روز صبح و با آغاز فعالیت باغ گلها از ساعت ۹ الی ۲۱، در دسترس شهروندان قرار میگیرد.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، توصیح داد: اتاق فرار باغ‌گلها، بزرگترین اتاق فرار محیطی بین‌المللی با موضوع گل است که در میدان بزرگمهر، باغ گل‌ها اصفهان تا ۱۰ فروردین برگزار خواهد شد. در اتاق فرار باغ گلها، شرکت کنندگان هزینه اندکی را پرداخت و نقشه را دریافت می‌کنند و بعد از کنشگری و کنکاش جوایزی نقدی تقدیم آن‌ها می‌شود.

وی در خصوص دیگر رویدادهای مورد توجه در ایام ماه مبارک رمضان، اعلام کرد: همچنین بیست‌ودومین دوره مسابقات ورزشی جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و نخستین روزهای سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود که این رویداد با عنوان «هم‌تیمی» آغاز به کار خواهد کرد.

بعیدی با بیان اینکه این مسابقات در ۲۷ رشته ورزشی برای پنج رده سنی، جانبازان و معلولان و بیماران خاص در شب‌های ماه مبارک رمضان ویژه عموم شهروندان برگزار می‌شود که البته تعدادی از رشته‌ها در رده سنی آزاد برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: مسابقات رده‌های سنی پایین قبل از افطار و رده‌های سنی بالاتر از بعد از افطار تا پاسی از شب برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این مسابقات از تاریخ ۵ فروردین تا اول اردیبهشت ۱۴۰۲ در شب‌های ماه رمضان در مجموعه‌های ورزشی و متفرقه مناطق پانزده گانه شهر اصفهان برگزار خواهد شد و در پایان به برندگان حکم، مدال و تندیس مسابقات اهدا می‌شود و برای رشته‌های تیمی نیز پاداش دیگری هم در نظر داریم.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام اینکه مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان برای شهروندان اصفهانی‌ تعریف شده است، گفت: اما امسال در رشته والیبال بانوان یک تیم از مشهد در این دوره از مسابقات حضور خواهد داشت.

البته هر رشته ورزشی متناسب با رده‌های سنی خردسال، نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در آن رشته تعریف شده است. به فرض مثال مسابقات والیبال بانوان در رده سنی آزاد یا فوتسال برای پیشکسوتان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره اهمیت آیین کهن زورخانه‌گردی در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های موفق سالهای گذشته آیین زورخانه‌گردی بود که با عنوان گود و ماه برگزار می‌شد، امسال هم این آیین در ۱۵ زورخانه منتخب سطح شهر با عنوان رویداد «هم‌گود» برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به آیین‌های کهن زورخانه گردی میتوانند هرشب در ساعت ۲۱ با حضور در زورخانه‌های منتخب سطح شهر ویژه این رویداد، گرد هم بیایند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها