وقتی سرتان با کار بیش از حد درگیر باشد، فرصت درست‌کردن غذا را ندارید؛ مخصوصا غذاهای ایرانی که باید چند ساعت روی اجاق بمانند تا جا بیفتند.
وقتی سرتان با کار بیش از حد درگیر باشد، فرصت درست‌کردن غذا را ندارید؛ مخصوصا غذاهای ایرانی که باید چند ساعت روی اجاق بمانند تا جا بیفتند.
کد خبر: ۱۴۰۲۱۳۴

اما بدون خوردن غذا که نمی‌توان کار را ادامه داد؛ می‌توان؟ پس طرز تهیه غذاهای ایرانی ساده و سریع را در این مقاله یاد بگیرید.

در ادامه با غذاهایی آشنا می‌شوید که در کم‌تر از 30 دقیقه آماده خوردن هستند. توجه داشته باشید که این زمان برای پخت غذاهایی عموما دونفره و تنها برای یک وعده است. بدیهی‌ست که هرچه مواد اولیه بیشتری به‌کار ببرید، پخت آن‌ها زمان بیشتری می‌برد.

⦁ انواع کوکو
پخت کوکو تنوع زیادی دارد و خوبی این غذا، زمان کوتاه پخت آن است. برایتان 3 دستور پخت از این غذای فوری را آماده کرده‌ایم تا هر زمان که وقت و حوصله نداشتید، با کم‌ترین تلاش و به‌صورت فوری، خوراکی مد نظر خود را آماده کنید؛ در واقع، غذایی‌ست که دستتان برای درست‌کردن آن باز است.

⦁ کوکو سیب ‌زمینی
اولین کوکو، با سیب ‌زمینی آماده می‌شود. تعدادی سیب‌ زمینی متوسط را همراه چند عدد تخم مرغ بردارید. اگر سیب‌زمینی‌ها را آبپز کنید بهتر است؛ اما ممکن است زمانتان خیلی کم باشد. پس، بی‌خیال این کار شوید و آن‌ها را بعد از پوست‌کندن به‌صورت خام رنده کنید.
سپس تخم‌مرغ‌ها را به آن اضافه کنید و نمک، فلفل و زردچوبه را روی آن بریزید. شما می‌توانید از سبزیجات معطر مانند شوید یا گردوی آسیاب‌شده هم در آن استفاده کنید. بعد از این‌که مواد کاملا با هم ترکیب شدند، مقداری کوچک بردارید و در روغن داغ‌شده سرخ کنید.

⦁ کوکو مرغ
کوکوی مرغ دقیقا شبیه کوکوی سیب ‌زمینی است؛ اما در آن به‌جای سیب ‌زمینی از مرغ بدون استخوان ریش‌ریش‌شده استفاده می‌شود. روش تهیه هم مانند کوکوی قبلی‌ست؛ تخم‌ مرغ را با مرغ مخلوط کنید و ادویه‌های دلخواهتان مانند فلفل سیاه یا آویشن را به آن بزنید. فقط حواستان باشد که در تابه داغ سرخ کنید که به آن نچسبد.

⦁ کوکو سبزی
اگر از پیچیدن بوی معطر سبزی در فضای خانه لذت می‌برید، حتما به فکر تهیه کوکو سبزی باشید. برای این مدل به نیم‌کیلو سبزی از جمله گشنیز، جعفری، شوید و تره نیاز دارید. آن‌ها را خرد و سپس 3 تا 4 عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید. در آخر ادویه‌های نمک، فلفل و زردچوبه را به آن بزنید و در روغن داغ سرخ کنید.

7 غذای آسان و سریع در کم‌تر از 30 دقیقه

⦁ مرغ و قارچ سوخاری
از این خوراک ساده‌تر دم دستتان نیست. مرغ بدون استخوان و قارچ را آماده کنید. دو عدد تخم مرغ بشکنید و آن‌ها را به‌خوبی با هم مخلوط کنید. سپس مرغ و قارچ را به‌ترتیب در آرد، تخم مرغ و پودر سوخاری بلغتانید. حالا در ظرف کوچکی روغن زیادی بریزید تا آن‌ها سرخ شوند.

⦁ فلافل
این غذای جنوبی یکی از بهترین خوراک‌هایی‌ست که سریع آماده می‌شود. علاوه‌بر زمان کوتاه پخت، مقوی است. گرچه گفتیم سریع آماده می‌شود؛ اما باید از شب قبل نخود را در آب خیس کنید. البته اگر عجله دارید، راه‌ حل دیگری هم داریم. مقداری از آن را برای روزهای مبادا در فریزر بگذارید تا بتوانید در زمان‌های وقت تنگ است، درستش کنید.

نخود را با یک پیاز، جعفری و سیر ترکیب کنید و رویشان نمک، فلفل، آویشن و زردچوبه بریزید. این ترکیب را کاملا خرد کنید. البته شاید دلتان بخواهد که بافت آن زیر دندان‌هایتان احساس شود؛ پس به سلیقه شما بستگی دارد که چطور آماده کنید. حالا این مواد را گلوله کنید و در روغن با شعله ملایم بگذارید تا سرخ شود.

⦁ کباب تابه‌ای
غذای پروتئینی می‌خواهید اما وقت درست‌کردن آن را ندارید؟ کباب تابه‌ای گزینه مناسب شماست. برای این غذا مقداری گوشت بردارید و آن را با پیاز و ادویه مزه‌دار کنید. ادویه‌هایی مثل پاپریکا، نمک، فلفل و سیر برای خوشمزه‌کردن این غذا کافی هستند. آن را به‌صورت کبابی درون تابه بگذارید و بعد، کمی روغن داخل آن بریزید. در نهایت، روی گاز بگذارید تا هر دو طرف آن سرخ شود. غذای شما آماده شد!

⦁ املت
امکان ندارد فرصت درست‌کردن غذا نداشته باشید و به‌دنبال تخم مرغ در یخچال نگردید! یکی از غذاهایی که در یک چشم‌برهم‌زدن آماده می‌شود، املت است. مقداری روغن به همراه کمی کره داخل تابه بریزید و بگذارید داغ شود.

سپس چندتا گوجه فرنگی داخل آن رنده کنید و بگذارید کمی تفت بخورد. جهت صرفه‌جویی بیشتر در زمان، به‌جای گوجه فرنگی رنده‌شده می‌توانید از رب آن استفاده کنید. برای نمک و سایر ادویه‌جات هم دستتان باز است. در آخر چند عدد تخم مرغ در آن بشکنید و زیر آن را کم کنید تا خوب بپزد.

⦁ نودل به قارچ
نودل به‌تنهایی می‌تواند غذایی فوری به‌حساب آید؛ زیرا کافی‌ست رشته‌ها را به همراه پودر مخصوصش داخل آب جوش بریزید تا ظرف 3-4 دقیقه حاضر شود. اما اگر می‌خواهید کمی آن را خوشمزه‌تر و کامل‌تر کنید، می‌‌توانید مقداری قارچ را بشویید، خرد کنید و در آب در حال جوش بریزید. ترکیب نهایی بی‌شک یک ترکیب برنده است!

⦁ تاکو
اگر در خانه خود نان ترتیلا (یا نان لواش) دارید، به سراغ تاکوی مکزیکی بروید که فقط به پختن گوشت نیاز دارد. گوشت را بردارید و آن را در روغن تفت دهید. تفاوتی نمی‌کند که چه گوشتی باشد؛ گوشت قرمز، مرغ، ماهی یا میگو مناسب این غذاست. بعد از آن، به آن پودر سیر، نمک و فلفل اضافه کنید. زمانی‌که خوب پخته شد، آن را لای نان ترتیلا بگذارید و با گوجه فرنگی و کاهو نوش جان کنید. سس سالسا و آووکادو این غذا را خوشمزه‌تر می‌کنند.

تهیه سریع مواد لازم برای این غذاهای آماده

این غذاها در زمان کوتاهی آماده می‌شوند و مطمئن باشید که حتما می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید؛ اما اگر بعد از یک روز شلوغ کاری درِ یخچال را باز کردید و دیدید که هیچ مواد غذایی برای پختن ندارید، این رسپی‌ها به هیچ دردتان نمی‌خورند.

در این شرایط، به سایت اسنپ مارکت سر بزنید و هر آن‌چه را که می‌خواهید، از نزدیک‌ترین فروشگاه‌های اطرافتان سفارش دهید. همان‌طور که غذای شما در کم‌تر از 30 دقیقه آماده می‌شود، اسنپ اکسپرس هم در کم‌تر از 30 دقیقه اقلام سفارشی شما را به دستتان می‌رساند. همه‌چیز در کم‌تر از 30 دقیقه امکان‌پذیر است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها