مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

زلزله انبارالوم خسارت نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد زلزله انبارالوم تاکنون خسارت جانی و مالی نداشته است، گفت: کلیه اعضای ستاد مدیریت بحران استان در آماده‌باش کامل هستند.
کد خبر: ۱۴۰۱۹۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، نعمت‌الله حاجی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از همان لحظات اولیه وقوع زلزله انبارالوم بررسی‌های میدانی توسط تیم‌های ارزیابی در همه شهرهای استان آغاز شد، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی در خصوص وارد شدن خسارت جانی و مالی به هم‌استانی‌ها گزارش نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در هر شهرستانی یک تیم ارزیابی در حال بررسی وضعیت مناطق شهری و روستایی هستند، خاطرنشان کرد: کانون وقوع زلزله از اولویت‌های اصلی ستاد مدیریت بحران است که بررسی‌ها همچنان در آن منطقه ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به اینکه در واپسین روزهای سال گذشته و در آستانه سال نو جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان برگزار و کلیه هماهنگی‌ها در رابطه با چگونگی مقابله با هرگونه حوادث احتمالی طبیعی و غیرطبیعی در تعطیلات نوروز انجام شده بود، تصریح کرد: هم‌اکنون همه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان در کنار سایر نیروهای عضو ستاد در آماده‌باش کامل هستند.

وی از صدور دستور علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان در خصوص آماده‌باش همه دستگاه‌های استان پس از وقوع این زلزله خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی انجام شده است.

گفتنی‌است، راس ساعت ۱۴ و ۸ دقیق و ۴۹ ثانیه امروز چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲ زلزله‌ای با قدرت ۵ درجه در مقیاس ریشتر استان گلستان را لرزاند.

این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۷.۳۰ شمالی، طول جغرافیایی ۵۴.۵۶ شرقی و در عمق ۲۲ کیلومتری از سطح زمین و در ۲۰ کیلومتری انبارالوم، ۲۲ کیلومتری اینچه‌برون و ۳۴ کیلومتری آق‌قلا رخ داد.

تاکنون یک پس‌لرزه با قدرت ۲.۷ درجه در مقیاس ریشتر راس ساعت ۱۴ و ۳۹ دقیقه و ۹ ثانیه پس از زلزله اصلی با مرکزیت انبارالوم رخ داده است.

زلزله انبارالوم علاوه بر استان گلستان در استان‌های سمنان و مازندران و مناطق جنوبی کشور ترکمنستان نیز احساس شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها