یزد - رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهردار ی یزد از برگزاری جشن خانه تکانی در 26اسفند ماه با همکاری سازمان مدیریت پسماند خبر داد و گفت :به مناسبت ایام عید نورزو 20نوروز گاه درنقاط مختلف شهر ایجاد می شود که اصلی ترین این نوروزگاه ها در مسجد جامع کبیر برپا می شود.
کد خبر: ۱۴۰۱۱۲۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، حجت الاسلام مجتبی صداقت در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت : درعید امسال هم به مانند سالهای گذشته نوروزگاه هایی در نقاط مختلف شهر برگزارمی شود که در شهر یزد اصلی ترین و مهمترین نوروزگاه درمسجد جامع برپا می شود و با همکاری بسیج برنامه ها ی متنوعی در این نوروزگاه برگزار می شود .

وی افزود : همچنین سه نورزو گاه در3 بوستان شهر یزد به عنوان مکان اسکان مسافران نوروزی اختصاص یافته و 17نوروزگاه دیگرهم به عرضه سایر خدمات شهرداری به مسافرین نوروزی و شهروندان می پردازد و این سازمان هم برنامه های خود را د ر قالب همین نوروزگاه ها انجام می دهد.  

 برگزار ی جشن سال تحویل در میدان امیر چخماق

صداقت گفت: جشن سال تحویل به مانند سالهای گذشته درمیدان امیرچخماق یزد بر گزارمی شود که این جشن درسالگذشته با بیش از 5هزارنفربرگزارشد که این تعداد نسبت به پیش بینی های ما بیشتر بود .

این مسئول از تدارک و پیش بینی 40برنامه برای ایام نوروز توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد خبر داد و گفت : برنامه های این سازمان در بخشهای فرهنگی، ورزشی ،تفریحی ،اجتماعی ،آموزش شهروندی و تبلیغات شهری اجر می شود .

برگزاری جشنواره سفره  هفت سین

وی از برگزاری جشن خانه تکانی در 26 اسفند ماه با همکاری سازمان مدیریت پسماند خبر داد و افزود : در روز 27 اسفند ماه نیز جشنواره سفره هفت سین در پارک آزادگان یزد برگزار خواهد شد .

برپایی کرسی های قرآنی

این مسئول تصریح کرد: با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و ایام عید تلاش شده برنامه ها معنوی و قرآنی در سطح شهر و نوروز گاه ها برگزار شود که ازجمله این برنامه ها می توان به برپایی کرسی های تلاوت قران کریم و برگزاری نمایشگاه عکس  اشاره کرد و همچنین در روز پنجم فروردین ماه جشن روزه اولی ویژه روزه اولی ها بر گزار می شود.

معرفی اب انبار 800ساله به گردشگران

صداقت خاطر نشان ساخت : آب انبار تاریخی دروازه مهریزبا قدمت بیش از 800 سال به عنوان بخشی از بازارزیر زمینی شهر یزد به عنوان یکی از آثار منحصر به فرد تاریخی یزد در این ایام به گردشگران معرفی خواهد.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد افزود:محوری ترین بر نامه نورزوی 1402 تبدیل بافت تاریخی به موزه زنده است که این موزه در 3حوزه صنایع دستی و،مفاخر ، موزه تاریخ و روایت ها فعالیت خواهد کرد.

احیای خانه سیگاری ها در یزد

وی همچنین از احیای خانه ی سیگاریها به عنوان سنت ها ی یزد که در بردارنده آداب و سنن و سبک زندگی 150سال یزدی ها است خبر داد و گفت : این خانه در حال تبدیل شدن به هتل بود که با تلاش ها و پیگیری های انجام شده این خانه به عنوان موزه احیا می شود.

این مسئول ادامه داد: خانه تاریخی مرحوم وزیری نیز به عنوان پاتوق اختصاصی دختران درنظر گرفته شده است که در این خانه برنامه های متنوع مخصوص دختران برگزار خواهد شد .

 

.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها