«جام​‌جم» تبعات ورشکستگی بانک آمریکایی «سیلیکون‌ولی» را بررسی کرد

استارت‌آپ‌های جهانی بر لبه بحران

۱۸۰ هزار آمریکایی در ۲ ماه گذشته بیکار شدند

تعدیل نیروی شرکت‌های آمریکایی طی ماه‌های ژانویه و فوریه به ۱۸۰ هزار نفر رسید که بالاترین رقم از ۲۰۰۹ را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۰۰۷۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، تعدیل نیروی شرکت‌ های آمریکایی طی ماه‌های ژانویه و فوریه به بالاترین رقم از 2009 رسید. بخش فناوری بیش‌از یک‌سوم از 180 هزار تعدیل نیرو در آمریکا در این دو ماه را در اختیار داشت.

تعدیل نیرو در آمریکا تنها در ماه فوریه برابر با 77770 نفر بود، یعنی بیش‌ از 5 برابر بالاتر از 15245 شغلی که در سال گذشته در همین زمان ازبین‌رفته بود.

طبق گزارش وزارت کار آمریکا، تعداد آمریکایی‌هایی که تقاضا برای مزایای بیکاری را پر کرده‌اند، 21 هزار نفر در هفته منتهی به چهارم مارس افزایش یافته است که بیشترین افزایش طی 5 ماه گذشته را نشان می‌دهد.

شرکت‌های مختلف فناوری از مایکروسافت و آلفابت (شرکت مادر گوگل) گرفته تا پی‌پل، هزاران نفر را در سال جاری میلادی جهت کاهش هزینه‌ها و حفظ حاشیه سوددهی خود در بحبوحه‌ دورنمای نامطمئن اقتصاد اخراج کرده‌اند.

سهام شرکت‌های آلفابت، مایکروسافت، آمازون و پلتفرم‌های متا بین 6 و 54 درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته است، درحالی‌که 29 تا 64 درصد در 2022 سقوط کرده بود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز دوشنبه از احتمال افزایش بیشتر و سریع‌تر نرخ بهره خبر داد که می‌تواند باعث تعدیل نیروی بیشتر در شرکت‌ها شود.

شرکت‌های آمریکایی از استخدام 28830 نفر در ماه فوریه خبر دادند که 87 درصد نسبت‌به 29127 نفر به‌کارگرفته شده در سال گذشته در همین دوره کاهش داشت.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها