رئیس سازمان دانش آموزی خوزستان گفت: در راستای توسعه همکاری ها با نهاد کتابخانه ها و با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه با رویکرد ویژه به دانش آموزان، به دنبال امضای تفاهم نامه همکاری هستیم.
کد خبر: ۱۴۰۰۶۳۴

به گزارش جام جم آنلاین - خوزستان ، شامگاه چهارشنبه(۱۶ اسفندماه) سید بهنام میرافضل در حاشیه طرح کتابخانه گردی در اهواز، بیان کرد: همزمان با نوزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اجرای طرح «کتابخانه‌گردی» در استان خوزستان مانند سایر کشور، بخشی از توان سازمان دانش آموزی در کتابخانه مرکزی اهواز مستقر شد.

وی افزود: با توجه به حضور دانش آموزان در کتابخانه ها، ضمن برپایی غرفه، مهارت هایی توسط مربیان سازمان، به دانش آموزان آموزش داده می شود.

رئیس سازمان دانش آموزی خوزستان ادامه داد: سازمان در راستای انجام مأموریت خود که تربیت اجتماعی است، به آموزش مهارت های امدادی،اجتماعی، هنری، اردوهای جهادی، فرهنگی، طبیعت گردی، سفرهای تربیتی، زیست و زندگی در طبیعت و امثال آن می پردازند.

میرافضل از انعقاد تفاهم نامه سازمان دانش آموزی با کتابخانه مرکزی خوزستان خبرداد و گفت: در راستای توسعه همکاری ها و با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه با رویکرد ویژه به دانش آموزان، مربیان سازمان، همکاران فرهنگی و خانواده های آنان و تعامل و همکاری هرچه بیشتر میان کتابخانه های عمومی و سازمان دانش آموزی، به دنبال امضای تفاهم نامه همکاری هستیم.

وی در ادامه مطلب فوق بیان کرد: با هم افزایی و همگرایی میان مجموعه نهاد کتابخانه ها و سازمان دانش آموزی می توان ضمن تشویق دانش آموزان به کتابخوانی، زمینه های رشد و بالندگی آنان را در جامعه فراهم نمود.

رئیس سازمان دانش آموزی خوزستان با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) که می‌فرمایند «کتاب غذای روح بشر است»، گفت: کتاب وسیله ای برای رشد و تعالی افراد جامعه است و مطالعه آن می تواند دریچه های تازه ای از مسیر پیش روی انسان، بر روی مخاطب خود باز کند.

وی ایجاد بستر و شرایط حضور دانش آموزان و حتی سایر اقشار جامعه در کتابخانه ها را ضروری دانست و عنوان کرد: ایجاد فرهنگ مطالعه در کشور باید از دوره کودکی شکل گیرد و با تبدیل کتابخانه ها به پایگاه های فرهنگی چند وجهی ضمن ایجاد جذابیت بیش از پیش حضور در کتابخانه ها را برای دانش آموزان به یک امر واجب و ضروری تبدیل نمود.

میرافضل عنوان کرد: امری اثبات شده است که اولیای اهل مطالعه، فرزندان علاقه مند به مطالعه دارند، یعنی هرچقدر پدران و مادران به مطالعه کتاب اهمیت دهند به همان اندازه نیز انگیزه و رغبت فرزندان به کتابخوانی افزایش می یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه فرزندان از والدین خود الگو می گیرند، گفت: حضور والدین دانش آموزان در کتابخانه ها نیز در ترغیب و تشویق فرزندان به کتاب و کتابخوانی موثر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها