رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: این کلاهبردار در مدت فعالیت مجرمانه خود از ۱۸۰۰ نفر به ارزش تقریبی ۲۹ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: این کلاهبردار در مدت فعالیت مجرمانه خود از ۱۸۰۰ نفر به ارزش تقریبی ۲۹ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
کد خبر: ۱۴۰۰۶۲۲

به گزارش جام جم آنلاین زنجان ؛ سرهنگ موسوی گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری تعدادی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر اظهارات شاکیان و اقدامات فنی معلوم شد، مجرمان سایبری با ارسال لینک‌های جعلی حاوی بدافزار در شبکه اجتماعی تلگرام، قربانیان را ترغیب به کلیک بر روی لینک ارسالی کرده و به محض کلیک، بدافزار در گوشی آن‌ها نصب شده؛ در ادامه قربانی را به صفحه پرداخت جعلی درگاه بانکی هدایت می‌کند و با سرقت اطلاعات حساب بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز می‌نمایند.

این مسئول انتظامی ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم به هویت معلوم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

وی افزود: متهم پس از روبرو شدن با مستندات به ۱۸۰۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۹ میلیارد ریال با این شگرد در فضای مجازی اعتراف کرد و اقرار داشت با ساخت و ارسال لینک‌های جعلی حاوی بدافزار با عناوین مختلف در شبکه اجتماعی تلگرام و پس از دسترسی به اطلاعات حساب بانکی قربانیان، در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب آن‌ها می‌نمودم.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب زنجان معرفی گردید، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه به تبلیغات و لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و هنگام پرداخت اینترنتی از صحت درگاه پرداخت الکترونیک اطمینان حاصل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها