رئیس پلیس فتا بوشهر خبر داد؛

پیشگیری از کلاهبرداری پنج میلیاردی

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت : نقض حریم خصوصی برابر است با هرگونه دخالت در زندگی انسان‌ها، که باید از دید دیگران در امان بماند
کد خبر: ۱۴۰۰۴۵۱

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر،سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این خبر هشدار داد و گفت: بسترهای فضای مجازی به عنوان یک صفحه  و حریم خصوصی حتی اگر هم دارای رمزهای قوی باشد، انتخاب نشوند.

وی افزود: کاربران بدون تحقیق به اظهارات طرف مقابل حتی در صورت ارائه تصاویر هویتی، سجلی و شغلی اعتماد ننمایند.

این مقام انتظامی بیان کرد: استفاده از رمزهای ترکیبی برای تجهیزات دیجیتال همراه  و تغییر دوره‌ای آنها، به‌روز کردن مستمر آنتی‌ویروس‌های معتبر میتواند در افزایش امنیت حریم خصوصی در فضای مجازی مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: کاربران بر روی لینک‌های با منابع ناشناس کلیک ننمایند و همچنین تصاویر حریم خصوصی خود را در تجهیزات متصل به اینترنت ذخیره نکنند.

سرهنگ قاسمی به شهروندان گفت: برنامه‌های کاربردی بانکی و غیره از منابع معتبر دریافت نموده و موارد تبلیغ شده در شبکه‌های اجتماعی را دانلود ننمایند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اینکه آگاهی‌‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه  به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

جام جم آنلاین-زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها