استقلال با عبور از گل‌گهر به کورس قهرمانی برگشت

کامبک رویایی

نبردها تکراری شده‌اند، تکراری اما جذاب. همیشه افرادی وجود دارند که قرار است مقابل تیم‌های سابق خود قرار بگیرند و اینبار نوبت امیر قلعه‌نویی است تا طبق روال هفت سال گذشته در مقام سرمربی یک تیم لیگ‌برتری مقابل تیم سابقش یعنی استقلال قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۴۰۰۳۳۰
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

این دقیقا همان تیمی است که قلعه‌نویی را به یکی از مربیان تراز ایرانی تبدیل کرد و باعث شد او سال‌ها، بی‌دلیل و بادلیل در زمره مربیان درجه یک وطنی قرار گیرد. اما سال‌ها از روزهای خوش امیر و استقلال گذشته است. این بار ژنرال فوتبال ایران سرمربی گل‌گهر سیرجان است و در آن سو ساپینتو هدایت استقلال بر عهده دارد. نبرد استقلال - قلعه‌نویی مثل همیشه جذاب است، به خصوص حالا که استقلال برای آغاز دوباره نوار بردها تلاش می‌کند و گل‌گهر هم در آن سو همچنان در پی آن است که به همه ثابت کند مدعی قهرمانی به شمار می‌رود.

مدل استقلال فصل بیست و دوم همینی که هست. از این بهتر نمی‌شود، به این ترتیب که یا ستاره‌هایش را ندارد یا سرمربی‌اش را. به هر حال آنها در مصاف مهم و جذاب امروز ساپینتوی همیشه محروم را باز هم روی نیمکت خود ندارند. اما همه ستاره‌ها به صف هستند. از حسین حسینی درون دروازه تا مهدی قائدی که این روزها خوب می‌درخشد. آرش رضاوند هم که در هفته‌های اخیر تصمیم گرفته یک پاسور عالی و موقعیت‌ساز تمام‌عیار برای تیمش باشد. کوین یامگا هم که جزو ستون‌های اصلی استقلال در این فصل به شمار می‌رود. هر چند استقلال در هفته اخیر لیگ‌برتر مقابل نساجی مساوی کرد اما حال و روز خوبی دارد. البته باید دید که این حال و روز خوب بعد از دیدار با گل‌گهر ادامه پیدا می‌کند یا خیر.

​​​​​​​نکته: استقلال حتی در صورت برد امروز مقابل گل‌گهر به صدر نمی‌رسد.

امیر زخم خورده

تا جایی که چشم کار می‌کند و تا جایی که دلتان بخواهد امیر قلعه‌نویی در سال‌های اخیر از استقلال زخم خورده است. خیلی بد است که یک مربی مثل امیر قلعه نویی با کلی امید و انگیزه مقابل تیم سابقش قرار بگیرد و در اکثر مواقع هم بازنده باشد. حالا فرقی ندارد این تیم گل گهر باشد یا هر تیم دیگری در لیگ برتر که او سرمربی اش بوده. اما قلعه نویی برای تقابل مهم امروز با استقلال در آزادی مثل همیشه نقشه‌های زیادی دارد و مثل همیشه انگیزه هایش بسیار زیاد هستند. او هم بابت ستاره‌ها مشکلی ندارد. رضا شکاری که با پنج گل بهترین گلزن تیمش به شمار می‌رود و کاملا آماده و قبراق به نظر میرسد. بقیه گل گهری‌ها هم آماده‌اند. اما یک واقعیت درباره گل گهر وجود دارد، آنها تیمی هستند که «قهرمان بشو» نیستند اما «مدعی» به شمار می‌روند. همین نشان می‌دهد استقلال با چه کار بسیار سختی روبه‌رو است.
نکته: گل گهر اگر می‌خواهد امروز جای استقلال در رده سوم بگیرد باید نه تنها این تیم را ببرد بلکه باید پرگل هم ببرد که بسیار بعید است.

پیش بینی جذاب

اگر دیدارها و عملکرد دو تیم را ملاک و معیار قرار بدهیم آنگاه متوجه میشویم که با یک بازی بسیار دیدنی و جذاب روبرو خواهیم بود که پرگل هم هست. استقلال و گل گهر به ترتیب رده‌های سوم و دوم برترین خط حمله‌های لیگ را در اختیار دارند. اولی تا پایان هفته بیست و یکم ۲۹ گل زده و دومی ۳۰ گل. البته یک نکته‌ای وجود دارد، هر چند گل گهر در شش بازی اخیر میانگین ۲.۵ گل زده را به ازای هر بازی دارد اما در همین مدت نتوانسته دروازه اش را بسته نگه دارد. از سوی دیگر استقلال در هفته‌های اخیر به شدت هجومی و خطرناک نشان داده است. تمام اینها در کنار هم یک نبرد جذاب و پرگل را نوید می‌دهد. البته اگر اتفاقات همیشه حاضر در فوتبال ایران این اجازه را بدهند.

نتیجه دیدار رفت: ۲ بر یک به سود استقلال
جایگاه دو تیم در جدول رده بندی: استقلال(۳)، گل گهر(۴)

آزمون سخت آبی‌ها

نوبت بازی های سخت برای استقلال رسید، مسیری که در آن باید مدام مقابل استقلالی های سابق قرار بگیرند. آنها امروز مقابل گل گهری بازی می کنند که سرمربی اش امیر قلعه نویی است. در هفته آتی هم با ذوب آهن دیدار دارند که یک استقلالی دیگر به نام علیرضا منصوریان سرمربی اش است. سپس نوبت به آلومینیوم و مهدی رحمتی می‌رسد. غائله آبی‌ها بسیار پرریسک و چالش برانگیز است. می تواند آنها را کلی از رویای قهرمانی پایین بکشد، می تواند برعکس هم باشد. یعنی اینکه آبی‌ها را مستقیم به آغوش قهرمانی بفرستد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها