با هدف افزایش آمادگی در مواجهه با حوادث و سوانح

برگزاری مانور ترکیبی آتش نشانی بجنورد با اطفای حریق و نجات مصدوم

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ آتش نشانی بجنورد مانور ترکیبی را با هدف افزایش آمادگی در مواجهه با حوادث و سوانح برگزار کرد.
کد خبر: ۱۳۹۹۹۰۵

برگزاری مانور ترکیبی آتش نشانی بجنورد با اطفای حریق و نجات مصدوممدیرعامل آتش نشانی بجنورد در حاشیه این مانور اظهار کرد: این مانور شامل چکیده ای از تمام حوادثی است که آتش نشانان طی سال ۱۴۰۱ با آن رو به رو بوده اند.

محمدحسن صحراگرد ادامه داد: سناریوی این مانور این است که ۲ خودروی سواری در بزرگراه بجنورد- شیروان و زیر پل کنار گذر با یکدیگر برخورد می کنند که به دنبال آن یک مصدوم در زیر خودرو بیهوش می شود؛ مصدومی دیگر نیز به دلیل شدت برخورد و عدم بستن کمربند ایمنی به درون خندق کنار پل پرتاب می شود.

وی افزود: همچنین وانتی که دارای تانکر است نیز همان موقع به صحنه تصادف می رسد که به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، واژگون شده و تانکر آن که پر از مواد قابل اشتعال است به درون خندق پرتاب می شود و آتش سوزی گسترده ای را ایجاد می کند.

وی گفت: در این مانور، ۳ اکیپ امداد و نجات و ۲ اکیپ اطفای حریق از آتش نشانی بجنورد در صحنه حضور خواهند داشت. همچنین هلال احمر، اورژانس و پلیس راهور نیز در این مانور همکاری داشته و هرکدام حداقل یک تیم در صحنه خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، این مانور با تماس تلفنی شهردار بجنورد به عنوان یکی از شاهدان تصادف فرضی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی آغاز شد که آتش نشانان ۶ دقیقه پس از تماس به محل حادثه اعزام شدند. در نهایت نیز با همکاری همه عوامل، این مانور با موفقیت به اتمام رسید./ خراسان شمالی  خبرنگار جام جم ـ اسدابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها