هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران

پیکان 0 - 0 ذوب آهن | دوازدهمین تساوی ذوبی‌ ها

برترین‌های این هفته لیگ برتر فوتبال ایران در حالی انتخاب شدند که رقابت‌های پرگل و جذاب زیادی شاهد بودیم.
کد خبر: ۱۳۹۹۸۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، رقابت‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که پرسپولیس توانست با برتری سه بر صفر خانگی مقابل نفت مسجدسلیمان در یک رقابت نزدیک، دوباره به سپاهان نزدیک شود و عملکردش سه بازیکن را موجب حضور سه بازیکن در تیم منتخب شود.

مس رفسنجان با گرفتن انتقام بازی جام حذفی از هوادار و برد ارزشمند خارج از خانه که آنها را به رتبه ششم جدول لیگ برتر رساند، دو نماینده در جمع برترین‌ها دارد و تراکتور هم با برتری سه گله مقابل صنعت نفت در آبادان و تثبیت حضورش در رده پنجم همین تعداد بازیکن را در تیم منتخب به خود اختصاص داده است.

گلزن آلومینیوم اراک مقابل سپاهان که آنها را صاحب یک امتیاز مهم کرد و بازیکن جوان ذوب‌آهن در تیم منتخب هفته بیست و یکم لیگ برتر از نگاه «ورزش سه» قرار گرفته‌اند و آخرین بازیکن هم از فولاد خوزستان انتخاب شده که اسامی این ۱۱ ستاره هفته به همراه شرح عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

قبل از اینکه مسابقه به تب و تاب بیفتد و پرسپولیس سه گل به نفت مسجدسلیمان بزند، این گلر ملی‌پوش بود که توانست تیمش را در بازی نگه دارد و کاری کند تا در شروع دچار شوک نشوند. علیرضا بیرانوند در جریان دیدار با نفت خیلی به دردسر نیفتاد و غیر از مهار توپ‌های هوایی دروازه‌اش تهدید نشد، اما مهم‌ترین کار را در دقیقه ۱۳ انجام داد که بازی بدون گل پیش می‌رفت. او در این لحظه توانست ضربه پنالتی پیمان میری را با شیرجه به سمت راست مهار کند و پایه‌گذار سه امتیاز پرسپولیس برابر شاگردان رضا عنایتی شود.

مدافعان: محمدحسین کریم‌زاده(مس رفسنجان)

حضور دوباره در سمت راست خط دفاعی مس رفسنجان انگیزه مضاعفی به محمدحسین کریم‌زاده تا در تقابل با هوادار یکی از بهترین بازی‌های فصل خود را ارائه کند. این بازیکن که در سمت راست به‌عنوان وینگ‌بک بازی می‌کرد، در جدال با بازیکنان سرعتی و تکنیکی هوادار بارها توپ‌گیری انجام داد و در نبردهای تن به تن برتر بود و نگذاشت موقعیت زیادی از آن جناح شکل بگیرد. در لحظات پایانی هم که در یک دوئل هوایی برنده بود و آسیب دید، ربیعی او را با سر مصدوم به داخل زمین فرستاد تا برتری‌شان را حفظ کنند.

هادی محمدی (تراکتور)

مدافع تیم تراکتور که بعد از بخشش محرومیت برای اولین بار در ترکیب تیمش بازی می‌کرد، عملکرد درخشانی را از خود به جای گذاشت و در جریان پیروزی ۳-۱ نمایش خوبی داشت. او در سرزنی موثر و مطمئن بود و توانست روز خوبی را پشت سر بگذارد. محمدی همچنین چند توپگیری از بازیکنان صنعت نفت انجام داد که او را در بین بهترین بازیکنان این هفته فوتبال ایران قرار داد.

وحید امیری (پرسپولیس)

دوباره یحیی گل‌محمدی او را در سمت چپ خط دفاعی گذاشت که این بازیکن مثل همیشه در خدمت تیم کار کرد و عملکرد کم‌نقص او کاری کرد تا نفتی‌ها غیر از یک ضربه پنالتی، خطر جدی دیگری روی دروازه پرسپولیس به وجود نیاورند و از سمت راست زمین حمله‌ای تدارک ندهند. وحید امیری نه تنها در جلوگیری از موقعیت‌سازی نفتی‌ها موثر بود، بلکه در فاز هجومی نیز موفق کار کرد و توانست با استفاده از تکنیک و سرعت بالای خود، حضور به موقعی در حملات داشته باشد و سانتر او منجر به گل اول سرخ‌پوشان شود و پاس گل سوم را هم به زیبایی به مهدی عبدی بدهد.

هافبک دفاعی: مهرداد رضایی (مس رفسنجان)

یکی از تغییرات محمد ربیعی نسبت به بازی جام حذفی در دیدار روز گذشته مقابل هوادار، ورود مهرداد رضایی به ترکیب بود که حضور این بازیکن در میانه زمین نقش مهمی در کسب سه امتیاز برای نارنجی‌ها داشت. رضایی در نبردهای میانه زمین با بازیکنان جنگنده هوادار برتری داشت و بارها با قطع توپ و زدن تکل اجازه نداد بازی این تیم شکل بگیرد. او مهم‌ترین کارش را هم با استفاده از پاس رو به عقب شیمبا انجام داد که توانست با یک شوت زمینی دروازه هوادار را باز کند و یک خوشحالی گل جالب در واکنش به کُری‌خوانی سرمربی حریف انجام دهد تا تبدیل به چهره ویژه هفته شود.

هافبک‌های میانی: اشکان دژاگه (فولاد)

علیرضا منصوریان عاشق کار کردن با بازیکنانی دارای این خصوصیات است و قبلا هم در تراکتور این موضوع را گفته بود. او امروز مقابل ملوان انزلی که نخستین حضورش به‌عنوان سرمربی فولاد را تجربه می‌کرد، اشکان دژاگه را از ابتدا در زمین قرار داد که این مهره باتجربه نیز در میانه زمین نمایش درخشانی داشت و توانست یکی از مهره‌های موثر در شکل‌گیری حملات پرشمار برای رسیدن به گل باشد. اشکان دژاگه با نظم دادن به بازی فولاد و راه انداختن وینگرها و مهاجمان کاری کرد تا مدام روی دروازه ملوان حمله کنند و در نهایت هم به گل برسند.

محمود قائدرحمتی (آلومینیوم)

بازگشت شگفت‌انگیزی به ترکیب آلومینیوم داشت و پس از اینکه در پنج مسابقه ابتدایی دور برگشت بخاطر مصدومیت نتوانست تیمش را همراهی کند، دیروز برابر سپاهان درخشان ظاهر شد. محمود قائدرحمتی که تجربه حضور در جمع طلایی‌پوشان اصفهان را دارد، در شرایطی برابر تیم سابق خود قرار گرفت که سید مهدی رحمتی در اتفاقی جالب تصمیم گرفت این بازیکن را به‌عنوان مهاجم سایه استفاده کند و اتفاقا او توانست در دقیقه ۱۴ روی اولین موقعیتی که نصیبش شد، با یک شوت تماشایی از زاویه بسته دروازه سید پیام نیازمند را باز کند و در ادامه هم با تلاش و جنگندگی در میانه زمین مثمر ثمر ظاهر شود. او در موقعیت‌سازی هم موثر کار کرد که زاپاتا در استفاده از آنها ناموفق بود.

وینگرها: محمدحسین اسلامی (ذوب‌آهن)

بازیکن خوش‌تکنیک و آینده‌دار ذوب‌آهن عملکردش دوباره در رقابت ۶ امتیازی این تیم با مس کرمان یکی از مهره‌های تاثیرگذارشان بود که در ضدحملات بلای جان نارنجی‌پوشان شد. محمدحسین اسلامی بارها با نفوذهای خود کاری کرد تا خط دفاعی مس کرمان تحت فشار شدید قرار بگیرد و با پاس‌های رو به جلو و در عمق موقعیت ساخت که هم‌تیمی‌هایش نتوانستند از آن بهره ببرند و همچنین با پرس کردن از جلو، دوندگی زیادی داشت. اسلامی که در هفته بیستم مقابل سپاهان گلزنی کرده بود، برابر مس کرمان نیز پرتلاش ظاهر شد تا برنده از زمین بیرون بیایند.

مهدی ترابی (پرسپولیس)

نقش اول در شروع برد سرخ‌پوشان و فرار از فشار اولیه حملات مقابل نفت مسجدسلیمان با پایه‌گذاری مهدی ترابی بود.

بازیکنی که در پست وینگر چپ بارها با فرارهای خود حملات پرسپولیس را طراحی می‌کرد و نفت را به عقب کشیده بود. ترابی علاوه بر اینکه با یک پاس رو به جلو روی گل اول نقش داشت، در وقت‌های تلف شده هم با یک حرکت انفرادی استثنایی از میانه زمین تا محوطه جریمه و یک ضربه زمینی گل دوم را به زیبایی زد تا با خیال راحت به رختکن بروند و نقش مهمی در سه امتیازشان برابر نفت MIS داشته باشد.

مهاجمان: رضا شکاری (گل‌گهر)

اشتباه عجیب رشید مظاهری در خروج از دروازه و دفع عجیب‌تر او کاری کرد تا توپ به مرتضی تبریزی برسد و این بازیکن هم رضا شکاری را صاحب موقعیت کند تا این مهاجم گل‌گهر از میانه زمین به راحتی دروازه پیکان را باز کند و این گل، زمینه‌ساز بردشان برابر پیکان شود. شکاری در کنار خلق موقعیت، پاس‌های صحیح پرشماری داد و فرصت گلزنی برای بازیکنان هم‌دست خود ایجاد کرد، اما با گل سه امتیازی بازی خوب خود را تکمیل کرد تا بالاتر از دیگر نفرات تاثیرگذارشان در تیم منتخب جای بگیرد.

رضا اسدی (تراکتور)

پاکو خمس پس از اینکه مقابل آلومینیوم در گلزنی مشکل داشتند، دوباره رضا اسدی را از میانه زمین به خط حمله منتقل کرد که این جابه‌جایی مربی اسپانیایی مقابل صنعت نفت به بهترین شکل جواب داد. اسدی  که دوندگی زیادی در مسابقه با قعرنشین لیگ داشت، ابتدا با یک شلیک تماشایی از میانه زمین و در ادامه با فرصت‌طلبی و استفاده از اشتباه مدافع حریف، دو گل در فاصله پنج دقیقه به ثمر رساند تا قبل از دقیقه ۲۰ خیال‌شان را برای کسب پیروزی راحت کنند. این بازیکن که در نبردهای هوایی نیز برتری داشت، با زدن دو گل به صدر جدول گلزنان رسید و یکی از بهترین نمایش‌های خود را برابر صنعت نفت داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها