رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی ماجرای مسمومیت دانش آموزان دختر در قم با حضور وزرای بهداشت، آموزش و پرورش و اطلاعات خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۹۴۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا منادی در حاشیه جلسه علنی نوبت عصر یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره مسمومیت دانش آموزان دختر در قم گفت: معاون وزیر بهداشت عمدی بودن مسمومیت دانش آموزان دختر را در قم تایید کرد که این خبر خوبی نبود؛ کمیسیون آموزش از ابتدا پیگیر این ماجرا بود و مساله را از وزرای مربوط و دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیری می‌کرد.

رییس کمیسیون آموزش افزود: طبق اخبار رسیده سم استفاده شده از سموم جنگی نیست که خطر بالایی داشته باشد اما همین که اراده و فکر پلیدی پشت ماجرا بوده که بچه‌های این سرزمین به خصوص دختران را از آموزش بازدارند خطر مهمی است و خبر بسیار بدی محسوب می‌شود باید تلاش کنیم تا ریشه‌ها را پیدا کنیم.

منادی در مورد احتمال دست‌های خارج از کشور در این حادثه گفت: در ماجرای اغتشاشات اخیر عده‌ای به دلیل مصالح شخصی و سیاست‌های خود در جهان سعی کردند به نام حمایت از دختران جامعه ما موضوع را گسترش دهند که این اغتشاشات تازه به پایان رسیده است ممکن است برخی از آن جبهه که نتوانستند برای ما مشکل ایجاد کنند در اینجا پیگیر مساله باشند تا آموزش دختران را مختل کنند.

وی اضافه کرد: کشور ما به شدت برای جایگاه بانوان ارزش قائل است به طوری که بیش از ۵۵ درصد از دانش آموزان ما دختر هستند و از ۱۰۰ هزار استاد دانشگاه ۳۸ تا ۴۰ هزار نفر خانم هستند. زنان ایرانی منشاء اثرات مهم و دانشمندان بزرگ و فرهیختگان و ادیبان و هنرمندان و اساتید زیادی هستند.

رییس کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: کمیسیون آموزش به زودی جلسه‌ای با حضور وزرای بهداشت و آموزش و پرورش و اطلاعات برگزار می‌کنیم تا ابعاد و زوایایی این موضوع بررسی شود و بار دیگر شاهد اینگونه اتفاقات در بقیه مدارس نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها