به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، مجيد دهقانيزاده در سي و سومين نشست مركز پيشرفت و عدالت استان با محوريت ارايه گزارش وضع موجود و پيگيري پروژهاي محور بازرگاني مجموعه برنامه تحولي يزدِ نوين اظهارداشت: حوزه بازرگاني، موتور محرك رشد اقتصادي استان و حتي كشور است كه بايد به آن توجه ويژهاي شود.
وی با تاكيد بر اينكه پروژههاي حوزه بازرگاني برنامه تحولي يزدِ نوين مبتني بر سند آمايش ملي و سند ترانزيت و بازرگاني كشور تدوين شده است، افزود: بر اين اساس بايد مرزهاي جغرافيايي استان را در اين حوزه گسترش داد و به دروازه ورودي كشورهاي منطقه رسيد.
دهقانيزاده با بيان اينكه با ايجاد تمركز و پيشبرد پروژههاي اين حوزه در برنامه تحولي يزدِ نوين در چند سال آينده كمك بزرگي به رشد اقتصادي خواهد شد، گفت: هرچقدر هم توليد كننده خوب عمل كند اگر در بازرگاني و توسعه بازار كار تحولي در استان انجام نشود به هدف مدنظر نخواهيم رسيد.
وی بر حفظ جايگاه بازرگاني در استان تاكيد كرد وگفت : اين مهم با ايجاد مدرسه بازرگاني در برنامه تحولي يزدِ نوين ديده شده كه به شدت نياز به تمركز براي تحقق دارد.
معاون آمار و برنامهريزي سازمان مديريت و برنامهريزي استان يزد نيز در اين نشست اظهار داشت: تدوين اين برنامه نشان داد با تمركز بر پروژههايي با اهداف مشخص، دستيابي امكانپذير بوده هرچند در مسير تحقق آن با سختيهايي مواجه باشيم.
جعفر رحماني، گفت: پس از گذشت يكسال از زمان تدوين اين برنامه با پيگيريهاي مسئولان ويژه و حمايتهاي استاندار يزد، چندين پروژه مطرح از جمله انتقال آب دريا به استان، تاسيس و راهاندازي شركت هواپيمايي يزد و انرژي خورشيدي تحقق يافته كه بيش از انتظار بوده است.
معاون سازمان مديريت و برنامهريزي استان ، يكي از مهمترين محورهاي برنامه تحولي يزدِ نوين را حوزه بازرگاني دانست و افزود: در سند آمايش سرزمين اين حوزه قوي ديده شده است چراكه استاني با پيشينه خوب بازرگاني و مركز ترانزيت كشور بودهايم و ميتوانيم نقش موثري را ايفا كنيم.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد