خبرگزاری رویترز ادعا کرد: برلین ضمن احضار کاردار ایران، دو تن از کارکنان سفارتخانه ایران را نیز اخراج کرد.
کد خبر: ۱۳۹۸۹۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری رویترز دقایقی پیش گزارش داد، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان امروز و در اعتراض به صدور حکم اعدام جمشید شارمهد، شهروند ایرانی – آلمانی و سرکرده گروه تروریستی تندر، کاردار ایران را احضار کرد.

به نوشته رویترز، بائربوک به اطلاع دیپلمات ایرانی رساند:«ما نقض فاحش حقوق یک شهروند آلمانی را نمی پذیریم و از ایران می خواهیم تا ضمن نقض حکم شارمهد، دادگاه تجدیدنظر وی را به صورت عادلانه برگزار کند.»

این خبرگزاری به نقل از بیانیه وزیر امور خارجه آلمان نوشت که در اعتراض به این حکم، دو تن از کارکنان سفارت ایران نیز عنصر نامطلوب شناخته شده و دستور اخراج آنان صادر شده است.

دادگستری کل استان تهران دیروز اعلام کرد: دادگاه انقلاب تهران پس از اتمام رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات، جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر را به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم کرد.

شارمهد متولد ۱۳۳۴ تبعه ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان و اقامت در آمریکا است.

گروهک تروریستی تندر در اواسط سال ۱۳۸۲ توسط تعدادی از عناصر سلطنت‌ طلب به سرکردگی فتح‌الله منوچهری و فرود فولادوند با رویکرد تئوریزه کردن تروریسم ضددینی در انگلستان تاسیس شده بود.

این گروهک تروریستی با بهره‌گیری از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مجازی مطالب توهین آمیزی علیه دین مبین اسلام انجام داده است. پس از انتخاب شارمهد در سال ۸۵ به عنوان سرکرده گروه از رویکرد نرم به رویکرد سخت و تروریستی تغییر مسیر می‌دهد و به اقدامات تروریستی در اماکن مذهبی، اقتصادی و حساس می‌پردازد، به طوریکه اقدامات جنایتکارانه این گروهک، موجب ناامنی جامعه و به خاک و خون کشیده شدن مردم شد.

براساس مستندات پرونده، جشمید شارمهد قصد انجام ۲۳ اقدام تروریستی داشته که موفق به انجام پنج مورد آن شده است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها