پانزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) – جوان سرباز

جشنواره جوان سرباز فراجا برگزیدگانش را شناخت

پانزدهمین دوره جشنواره کشوری حضرت علی اکبر (ع) - جوان سرباز فراجا 25 بهمن ماه 1401 در ستاد فراجا برگزار شد. جشنواره ای مبتنی بر تبیین و تأکید بر ارزشهای اصیل اسلامی و وجوه فراگیر آموزشی و اخلاقی خدمت سربازی، شناسایی و حمایت از سربازان نمونه و برتر و پتانسیل های آن و جایگاه والای سربازان در حراست از حریم امن اسلام و حفظ کیان کشور با شعار مفهومی «سرباز وطن، ماهر و امنیت آفرین» که بازخوردهای مناسب و نتایج سازنده ای را در پی داشت.
کد خبر: ۱۳۹۸۶۲۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاد خبری خبرگزاری پلیس، جشنواره جوان سرباز فراجا با حضور و استقبال پرشور و صمیمانه بیش از ۶۰۰ نفر از کارکنان وظیفه فراجا که منتخبانی از میان شمار چشمگیر 55 هزار شرکت کننده مستعد از یگانهای مختلف شامل فرماندهی انتظامی، مرزبانی، یگان ویژه، پلیس راهور و یگان حفاظت سازمان زندانها بودند و همچنین با حضور هیأت رئیسه فراجا و مسئولان و فرماندهانی از سایر سازمانهای نیروهای مسلح و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و وزارت دفاع برگزار شد.
در جشنواره مذکور جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و رییس ستاد برگزاری جشنواره سردار سرتیپ پاسدار محمد شرفی در صحبتهایی، سربازی را دوره ای معنوی، انسان ساز و بی بدیل خواند و از نفرات منتخب جشنواره به عنوان اسطوره های برگزیده از میان خیل عظیم سربازان مخلص فراجا که هر کدام در حرفه ای متخصص و شاخص هستند، تقدیر کرد. او همچنین ابراز امیدواری کرد تا این رویداد فرهنگی هنری بتواند فرهنگ نحوه بهره گیری از قابلیت های سربازان در محیط سربازی را بیش از پیش در میان نیروهای کوشای فراجا، تقویت و جانمایی کند.

همچنین سردار معاون نیروی انسانی فراجا سرتیپ خلبان محمد زارعی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص روند اجرای جشواره فراجا از مراحل مختلف شهرستانی-رده ای و استانی-یگانی) در سال ۱۴۰۱ و همچنین موضوعاتی در خصوص سربازی ارائه داد. او همچنین با اشاره به سخنان و تأکیدات رهبری مبنی بر خوشایند سازی محیط سربازی و مهارت افزایی و مهارت آموزی به سربازان، جشنواره جوان سرباز فراجا را رویدادی متکثر و موثر دانست که می تواند تجلی عمیقی از اجرای این فرامین باشد.

در ادامه نیز معاون طرح و توسعه راهبردی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح امیر دوم تیمور کهراری تبار در خصوص مهارت آموزی کارکنان وظیفه مطالبی را بیان کرد.

دبیر جشنواره جوان سرباز سرتیپ دوم علی بزرا، رییس کمیته هماهنگی و اجرایی جشنواره سرهنگ رضا عرب، سرهنگ محمد علیرضایی فرد مسئول کمیته نظارت و ارزیابی و مسئول اجرایی امین مالمیر هستند.
در این جشنواره از ۳۹ نفر از خانواده معظم شهدا و جانباز وظیفه فراجا، 33 نفر از کارکنان وظیفه منتخب فراجا در محورهای یازده گانه متشکل از 1. سرباز، دفاع، امنیت و اقتدار ملی، 2. سرباز، ایثارگری و فداکاری (شهید و جانباز) 3. سرباز، وظیفه شناسی و اقدام برجسته، 4. سرباز، امور فرهنگی هنری و تبلیغاتی، 5. سرباز، خلاقیت و ابتکار، 6. سرباز، ورزش و تربیت بدنی، 7. سرباز، نظم و انضباط اجتماعی، 8. سرباز، دینداری و بصیرت، 9. سرباز، مسئولیت پذیری و خانواده، ۱۰. سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی، ۱۱. سرباز کارورزی، اشتغال پذیری و همچنین شش رده موفق در حوزه سربازی، شش نفر از کارکنان کادر ساعی مرتبط با سربازی و بیش از ۵۰ نفر از سربازان منتخب مسابقات فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها