مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران تاکید کرد:

صعود به ارتفاعات استان تهران ممنوع

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به انباشت آلاینده‌های جوی در نقاط مختلف تهران هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۹۸۰۵۸

به گزارش جام جم آنلاین، حامد یزدی مهر درحاشیه برگزاری نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ برگزاری این رویداد گام مهمی در اعتلا و آمادگی توام با افزایش دانش دستگاه ها و مردم است. نگاه ویژه به مدیریت بحران می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه کشور داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه از صدور هشدار زرد آلودگی هوا در استان تهران خبر داد و گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از امروز ۲۵ بهمن ماه تا پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه شاهد عدم وزش باد قابل ملاحظه خواهیم بود و این موضوع منجر به انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ های جوی به ویژه در شمیرانات و مناطق جنوبی تهران خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا توصیه اکید مدیریت بحران به شهروندان این است که در زمان اعلام آلودگی هوا از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده‌روی در هوای باز و خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

یزدی مهر در ادامه به بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم نیز توصیه کرد که در شرایط آلودگی هوا افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کودکان و سالمندان در فضاهای باز فعالیت نکنند و توجه داشته باشند که نوشیدن مایعات به ویژه آب در این مواقع نه تنها باعث شست‌وشوی دستگاه گوارش می‌شود بلکه عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا را نیز از بین می‌برد.

مدیرکل بحران استان تهران همچنین با اشاره به تمهیدات مدیریت بحران گفت: اداره کل بحران استان تهران دستگاه‌های امدادی و خدماتی را به حالت آماده‌باش درآورده و تمهیدات لازم از جمله استقرار اورژانس در میادین اصلی شهر در دستورکار قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها