به مناسبت ایام الله دهه فجر:

100پروژه در شهرستان مهریز افتتاح و به بهره برداری می رسد

یزد- فرماندارشهرستان اشکذر گفت : به مناسبت ایام الله دهه فجر100 پروژه صنعتی ،گردشگری ،فرهنگی ،آموزشی و پرورشی دراین شهرستان تکمیل و تا پایان دهه فجر افتتاح وبه بهره برداری می رسد .
کد خبر: ۱۳۹۷۳۲۵

 به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، روح الله ردایی در سلسله نشستهای خبری دهه فجر که به میزبانی روابط عمومی استانداری برگزارشد درجمع خبرنگاران رسانه حضور یافت و گزارشی ازپروژه های افتتاحی این شهرستان ارائه کرد.

وی افزود : به مناسبت ایام الله دهه فجر100 پروژه صنعتی ،گردشگری، فرهنگی، آموزشی و پرورشی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان دراین شهرستان تکمیل و تا پایان دهه فجر افتتاح وبه بهره برداری می رسد.

ردایی تصریح کرد: در این شهرستان خط انتقال آب اشکذر ومجومرد که از مدتها پیش در دست اقدام بودهم اکنون با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در حال پیگیری است که پس از 13سال درسال آینده به بهره برداری خواهد رسید و آبرسانی به روستاهای بخش خضرآباد نیز از این طریق تامین می شود .

وی خاطر نشان ساخت : راه یزد به خضرآباد نیز ناتمام است و اعتبارات شهرستانی آن که 8 میلیارد تومان بوده به طورکامل تخصیص یافته اما اعتبارات ملی و استانی این طرح هنوزتخصیص نیافته راه و شهرسازی و سازمان مدیریت قول تخصیص و تامین اعتبار این  طرح را داده اند .

فرمانداراشکذر گفت : ایجاد زیرگذر شرف آباد یکی از بزرگترین مطالبات شهروندان  بخش خضرآباد است که عملیات اجرایی آن رو زگذشته آغاز شد و بهسازی تا مسیر  روستای حاجی آباد نیز ادامه خواهد یافت که اجرای کامل این طرح در 5ماه آینده تعهد شده است .

وی گفت: هم اکنون در این شهرستان دو برابر جمعیت ساکن، بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد اما هنوزیک مجموعه ورزشی کارگری دراین شهرستان وجود ندارد لذا زمین  مناسب برای این مجموعه تعیین شده و پیگیری های لازم برای اجرای این طرح با مشارکت واحد های صنعتی درحال انجام است و همچنین  تکمیل ورزشگاه شرف آباد و بازسازی مسجد تک مناره عزآباد نیز در دست اقدام است.

 ردایی خاطر نشان ساخت: 7مدرسه  نیمه تمام دراین شهرستان وجود دارد که یک مدرسه در دست تکمیل و برای بقیه مدارس نیز خیرین برای ادامه کارحضور یافتند و تا مرحله اسکلت کاری همه مدارس تمام شده اما نیمه کاره رها شده چون کمک دولت در این زمینه محقق نشده است هچنین ساختمان کلانتری اشکذر که از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استا ن بود تا پایان دهه فجر به بهره برداری می رسد .

 وی درمورد فعالیت واحد های صنعتی در شهرستان نیز گفت: از مجموع 3هزارو 500واحد صنعتی استان 360 واحد دراین شهرستان پروانه بهره برداری دارند و به همین میزان نیز پروانه تاسیس گرفته اند که بخشی از این تعداد درمرحله بهره برداری قرار دارند اما هنوز پروانه بهره برداری خود را دریافت نکرده اند و بخشی نیز نیمه کاره مانده است .

فرمانداربابیان ایکه این شهرستان یک شهرستان صنعتی است افزود : متاسفانه  بسیاری از این صنایع به مسئوایت اجتماعی خود عمل نمی کنند و در واقع می توان گفت این شهرستان  صنعتی محروم از مسئولیتهای اجتماعی صنایع است و مطالبه مردم این است که در شرایطی که الایندگی و مشکلات صنایع  را تحمل می کنند خود نیز از این صنایع بهره ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید محصولات گلخانه ای است اظهارامیدواری کرد  بتوانیم مجوز پایانه صادراتی محصولات کشاورزی را دریافت کنیم و سرمایه گذار در حال حاضر آماده کار است و امیدواریم با راه اندازی این پایانه بتوانیم نقش موثری در صادرات محصولات کشاورزی یزد و شهرستان ایفا کنیم .

ردایی ازاستان مازندران به عنوان یکی از نمونه های موفق در این حوزه یاد کرد وگفت   و اگر ما بتوانیم زیر ساختهای صادراتی را فراهم کنیم رغبت سرمایه گذاران در زمینه احداث گلخانه و تولیدات محصولات گلخانه ای افزایش خواهد یافت .

فرماندار درخصوص وضعیت گازرسانی به روستاهای شهرستان نیز گفت : با گازرسانی به 4روستای این بخش دیگرهیچ روستایی بدون گاز در شهرستان نخواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها