رئیس کل دادگستری استان تهران خبر داد؛

آغاز بررسی وضعیت زندانیان برای تطبیق با شرایط عفو

کد خبر: ۱۳۹۷۰۳۲
نویسنده مسعود رضایی - پژوهشگرمسائل سیاسی

در طول دوران شکل‌گیری انقلاب و بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی، وحدت و همدلی یکی از عوامل مهم در پیشرفت کشور و اهداف عالیه انقلاب بوده است. موضوع یکپارچگی و اتحاد بین آحاد جامعه همواره مورد تاکید امام راحل بود و همچنین رهبر انقلاب هم پیوسته روی این مسأله تاکید داشتند.

مردم ایران هم به‌خوبی ضرورت وحدت و همدلی را می‌دانند و نسبت به حفظ آن کوشا هستند. از سوی دیگر دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی هم به اهمیت مسأله پی بردند و در طول سال‌های گذشته تلاش کردند با برنامه‌های توطئه‌آمیز خود و طرح مباحث قومی، مذهبی و سیاسی بین صفوف مختلف مردم شکاف ایجاد کنند. آنها همواره در پی آن بودند تا به محض وقوع رخدادی هرچند کم‌اهمیت روی تحریک اقشار مختلف مردم تمرکز کنند و با بهانه‌های بی‌بها یک مسأله داخلی را به یک معضل بزرگ اجتماعی تبدیل کنند تا با ایجاد دودستگی و چنددستگی در سطوح مختلف جامعه از طریق عملیات‌روانی به اهداف شوم خود برسند.
در ماجرای پاییز امسال ما شاهد یکی از گسترده‌ترین عملیات‌های تبلیغاتی و جنگ‌روانی دشمنان بودیم که با حجم گسترده از تحریکات رسانه‌ای توانستند به اغتشاشاتی در برخی از نقاط کشور دامن بزنند. آنها اگرچه در این طراحی بزرگ به اهداف خود نرسیدند اما متاسفانه در جریان آشوب‌های اخیر عده‌ای مرتکب جرم‌های کوچک و بزرگ شدند و زمینه بروز برخی ناامنی‌های اجتماعی را فراهم آوردند و بعد از فروکش‌کردن ماجرا تعدادی از آنها دستگیر شده و در جریان روند رسیدگی‌های قضایی قرار گرفتند.

فرمان دیروز رهبری مبنی بر عفو گسترده دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر حاکی از آن است که ایشان علاوه بر نشان‌دادن رأفت‌اسلامی همچنان بر ایجاد وحدت و همدلی در بین مردم تاکید دارند و با صدور فرمان عفو این فرصت را در اختیار کسانی که در ماجراهای اخیر دچار اشتباهاتی شدند قرار دادند تا مسیر درست را در همراهی با ملت ایران طی کنند.

این عفو گسترده می‌تواند زمینه مناسبی را فراهم آورد تا افرادی که پیش از این فعالیت‌های مخرب داشتند متنبه و آگاه شوند و در رفتار خود تجدیدنظر کنند. بدون تردید اقدام دیروز رهبری گامی بلند در جهت استحکام هرچه بیشتر وحدت‌ملی در جامعه ما محسوب می‌شود و شرایط لازم را برای کاهش التهابات اجتماعی مهیا می‌کند. جامعه ایرانی در وضعیت کنونی نیازمند آرامش و افزایش نشاط اجتماعی و امیدآفرینی است تا بیش از گذشته در مسیر پیشرفت و ترقی قرار گیرد و نقشه‌های دشمنان را خنثی کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها