مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران:

طرح ترافیک در ایام نوروز اجرا نمی‌شود

با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تهران

نرخ عوارض طرح ترافیک در سال آینده افزایش می یابد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با افزایش ۲۰ درصدی عوارض طرح ترافیک برای سال آینده موافقت کردند.
کد خبر: ۱۳۹۶۹۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی این شورا بررسی لایحه اصلاح مصوبه عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا را در دستور کار داشتند که در همین راستا مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران، گفت: در سال جاری درآمد ناشی از اجرای طرح ترافیک و عوارض آن ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که از این رقم تا به امروز ۱۰۰۰ میلیارد تومان وصول شده است و امیدواریم تا پایان سال نیز مابقی این درآمد وصول شود.

وی با اشاره به نرخ پایه عوارض طرح ترافیک در سال جاری تاکید کرد: این مبلغ ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده بود که برای سال آینده با افزایش ۲۵ درصدی این رقم به ۵۴ هزار و ۷۵۰ تومان خواهد رسید.

شفیعی ادامه داد: در ارتباط با بهای عوارض طرح ترافیک برای برخی از گروه‌ها از جمله جانبازان، بیماران خاص،‌ خبرنگاران و ... نیز رقم برای ورود سالیانه در سال جاری ۲۳۴ هزار تومان بود که با ۲۵ درصد افزایش در سال آینده به ۲۹۳ هزار تومان خواهد رسید.

وی به برخی از اصلاحیه عوارض وانت بارها و کامیونت‌ها در سال آینده اشاره کرد و افزود: تغییراتی نسبت به سال جاری در این بخش انجام شده است.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی عوارض طرح ترافیک برای سال آینده با ۱۰ رأی موافق و هشت رأی مخالف موافقت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها