براساس موافقت شورای پول و اعتبار، از فردا (یکشنبه ۱۶ بهمن ماه) مرکز مبادله ارز و طلا به جای بازار متشکل ارزی فعالیت خود را به صورت رسمی از سر خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۳۹۶۸۲۰

به گزارش جام جم آنلاین، همانطور که رئیس کل بانک مرکزی یکشنبه دو هفته گذشته، دوم بهمن ماه از راه‌اندازی بازار مبادله ارز و طلا تا دو هفته دیگر خبر داده بود، مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار درباره موافقت با فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران به جای بازار مشتکل ارزی گواه از اجرایی شدن همین وعده دارد. این بدان معنی است که از فردا یکشنبه ۱۶ بهمن ماه مرکز مبادله ارز و طلا به صورت رسمی فعالیت خود را در راستای ساماندهی و توسعه بازار در حوزه ارز و طلا آغاز خواهد کرد که در زمینه ارز شامل اسکناس و حواله خواهد شد.

محمدرضا فرزین - رئیس کل بانک مرکزی - در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر خود در این زمینه گفته بود که بازار مبادله ارز و طلا تا دو هفته دیگر راه‌اندازی خواهد شد و در سامانه‌ای که تحت عنوان ناخدا طراحی شده، اگر کسی بیماری در خارج از کشور دارد یا شرکت هواپیمایی و آژانس گردشگری به ارز نیاز دارد، در بازار مبادله ارز و طلا و البته تحت نظارت در قالب سامانه ناخدا نیازش تامین خواهد شد.

وی البته در این گفت‌وگو اطمینان داد که هیچ مشکلی برای تامین نیاز ارزی کشور در حوزه تجاری و غیرتجاری وجود ندارد چرا که بخش زیادی از منابع ارزی بلوکه شده ایران به گفته فرزین آزاد شده و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.

البته سامانه ناخدا در کنار مرکز مبادله ارز و طلا با عنوان سامانه نظام مدیریت خدمات ارز به ایران از فردا راه‌اندازی می‌شود و قرار است ارز خدماتی و غیربازرگانی را که مصارف ۳۸ گانه از جمله ارز درمانی، ارز ماموریت، امور دانشجویی، اعزام برای شرکت در مسابقات، زیارتی و سیاحتی و غیره دارد، تامین کند که البته هر یک از این مصارف نیازمند شرایط و ضوابطی است که متقاضیان آن باید داشته باشند که مشمول این نوع از ارز خدماتی شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها