کارشناسان پزشکی‌قانونی با معاینه عامل تیراندازی مرگبار در سفارتخانه جمهوری آذربایجان اعلام کردند که او مبتلا به اسکیزوفرنی است و باید در بیمارستان تحت‌نظر باشد.
کد خبر: ۱۳۹۶۶۲۶

مرد میانسال اهل ارومیه صبح جمعه هفتم بهمن در حالی که یک کلاشینکف و یک کلت داشت با ادعای این‌که همسرش در سفارت آذربایجان در محله پاسداران زندانی است به آنجا حمله‌ور شد. او سرتیم حفاظت سفارت آذربایجان را به قتل رساند و دو کارمند دیگر را زخمی کرد. مرد مسلح پس از دستگیری ادعا کرد همسرش فروردین امسال خانه‌شان در ارومیه ترک کرده و به سفارت آذربایجان رفته و در آنجا به اسارت گرفته شده است.

این در حالی است که فرزندان متهم اعلام کردند مادرشان در باکو است و چند بار تلفنی با او صحبت کرده‌اند. باتوجه به این‌که متهم در جریان تحقیقات قضایی تعادل روحی درستی نداشت، از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران به پزشکی‌قانونی معرفی شد. بنابراین وی تحت تدابیر امنیتی از اداره دهم پلیس آگاهی تهران به پزشکی‌قانونی تهران منتقل شد و چند ساعت مورد بررسی روانکاوانه قرار گرفت تا این‌که دیروز کارشناسان پزشکی‌قانونی درباره وضعیت عامل تیراندازی مرگبار سفارت آذربایجان اعلام نظر کردند که این مرد میانسال اختلال‌های روانی از جمله اسکیزوفرنی دارد. بهتر است او یک ماه در بیمارستان روانی در پایتخت بستری شود و بعد از این دوره، برای تحقیقات بیشتر و بررسی دوباره وضعیت سلامت روانی‌اش به پزشکی‌قانونی منتقل گردد.

تحقیقات قضایی در این پرونده نشان داد که همسر او اهل باکو بوده و به این شهر سفر کرده بود. متهم همچنین ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ شکایتی را مبنی بر مفقودی همسرش در ارومیه ثبت کرده بود.
پرونده مفقودی پس از پیگیری و مشخص شدن این‌که همسر وی به جمهوری آذربایجان بازگشته در این موضوع خاص بسته می‌شود و پس از آن این فرد موضوع را از وزارت خارجه و سفارت جمهوری آذربایجان پیگیری می‌کرده است.

در ابتدای سال همسر فرد مهاجم با کمک دو نفر دیگر از اعضای خانواده‌اش به جمهوری آذربایجان رفته و دیگر بازنگشته است.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها