معاون عملیات سازمان امداد و نحات هلال احمر تشریح کرد:

آخرین وضعیت امداد رسانی در مناطق زلزله‌زده خوی

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: طبق آخرین آمار تاکنون هزار و ۱۷۴ مصدوم زلزله شهرستان خوی به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه و خدمات پزشکی دریافت کردند.
کد خبر: ۱۳۹۶۴۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، جعفر میعادفر شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مهاباد اظهار کرد: از مجموع مصدومان این زلزله ۷۴ نفر در مراکز درمانی و بیمارستانی خوی مداوا و بخش اعظمی از مصدومان برای مداوا بیشتر به شهرستان های ارومیه و تبریز اعزام شدند.

وی اضافه کرد: اعزام مصدومان به شهرستان های اطراف به این دلیل بود تا در صورت تداوم پس‌لرزه‌ ها و احتمال افزایش مصدومان، تعدادی تخت های خالی در مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان خوی وجود داشته باشد.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر از نیروهای زبده فوریت‌های پزشکی همراه با ۴۳ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به مناطق لزلزله زده شهرستان خوی اعزام شده است.

وی در خصوص مداوا و ترخیص مصدومان این زلزله نیز اظهار کرد: از مجموع ۷۴ نفری که در شهرستان خوی تحت مداوا قرار داشتند فقط پنج نفر همچنان بستری و مابقی ترخیص شدند.

پایگاه‌های اورژانس بانوان افزایش می‌یابد

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به اینکه حدود نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، بر این اساس ضرورت، نیاز به تکنسین های خانم بر بالین بیماران اورژانس وجود دارد و به همین خاطر از مدتی قبل ظرفیت پذیریش بانوان در مقطع کاردانی و کارشناسی فوریت های پزشکی ایجاد شد.

میعادفر افزود: این دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی قرار دارند و با تکمیل زیرساخت ها و راه‌اندازی پایگاه های ویژه بانوان، تیم های اورژانس بانوان برای مراجعه به بالین بیمار زن در اولویت هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فعالیت تیم های اورژانس ۲۴ ساعته است، باید زیرساخت ها و محل زیست لازم هم برای ایجاد تیم های اورژانس بانوان فراهم شود.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: هم اکنون چهار پایگاه اورژانس بانون در تهران و در تعدادی از شهرهای بزرگ کشور راه اندازی شده است و امیدواریم با ایجاد زیرساخت های لازم تعداد این پایگاه ها در آینده افزایش پیدا کند.

نیروهای شرکتی و قراردادی اورژانس در اولویت جذب قرار دارند

رییس سازمان اورژانس کشور گفت:با توجه به نیاز کشور به نیروهای اورژانس و بر اساس ظرفیت پایگاه های اورژانس هر استان تعدادی از نیروها برای فعالیت در این پایگاه ها جذب می شوند و در این میان نیروهای شرکتی و قراردادی ۸۹ روزه که در این مدت به‌ویژه در ایام شیوع کرونا با اورژانس کشور همکاری داشتند در اولویت جذب قرار دارند.

میعادفر افزود: علاوه بر این تعدادی از پایگاه های اورزانس در سطح کشور نیازمند استخدام نیروی هستند و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و امور استخدامی کشور تا پایان سال جاری مجوز جذب و بکارگیری نیرو را به اورژانس بدهد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌ غربی را لرزاند.

این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه احساس و باعث نگرانی مردم شد.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری اتفاق افتاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها