برنامه جام انقلاب امروز به نقد و بررسی برخی شبهات سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اقتصادی مربوط به رژیم پهلوی پرداخت.
برنامه جام انقلاب امروز به نقد و بررسی برخی شبهات سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اقتصادی مربوط به رژیم پهلوی پرداخت.
کد خبر: ۱۳۹۵۸۳۴

به گزارش جام جم آنلاین، پنجمین برنامه جام انقلاب امروز چهار‌شنبه پنجم بهمن ماه با تهیه کنندگی فریدون ماهر، سردبیری مصطفی صادقی و سید مجتبی جلال‌زاده، احسان رستگار و امین صبحی به عنوان اعضای تحریریه از رادیو انقلاب پخش شد.

موضوع نخست این برنامه بررسی ابعاد شکست کمپین «وکالت می‌دهم» بود که نه تنها با اقبال از داخل ایران مواجه نشد بلکه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز کاملا سرد با آن برخورد کردند؛ همچنین این کارزار انشقاق‌ها و کشمکش های سهم خواهانه را میان گروههای ضدانقلاب فزورنی داد.

رشد 6 برابری تولیدات کشاورزی در مقایسه با سال 57

موضوع دوم برنامه بررسی تحریفات مربوط به اوضاع اقتصادی ایران در زمان رژیم پهلوی بود. پهلوی‌ها مدعی‌اند کشور روند توسعه را طی می کرد اما انقلاب جلوی آن را گرفت اما نگاه مقایسه ای بین آمارهای کشاورزی قبل و بعد انقلاب این واقعیت را نمایان می کند که با وجود آنکه 69 درصد جمعیت کشور سال 1357 در روستا زندگی می کردند، سبک کشت‌وکار کاملا سنتی و بدون بهره گیری از تکنولوژی های مدرن روز بود اما بعد از پیروزی انقلاب، کشاورزی کشور به لحاظ زیربنایی و روبنایی دچار تحول شد به گونه ای که امروز تولیدات کشاورزی در کشور به رغم خشکسالی فزاینده و کاهش جمعیت روستایی رشد 6 برابری نسبت به سال 57 پیدا کرده است.

بهبود چشمگیر شاخص‌های عدالت بعد انقلاب

موضوع دیگر برنامه بررسی شاخص‌های عدالت در زمان رژیم پهلوی بود. هرچند امروز کشور با مشکلات و مسائل مختلف همچون تحریم‌های متنوع مواجه است اما آمارها نشان می دهد که در کل شاخص تمرکززدایی و توزیع برابر فرصت ها بین همه مناطق کشور بعد انقلاب افزایش پیدا کرده است.

رونق جشنواره فجر

موضوع پایانی برنامه جام انقلاب، بررسی نقد آسیب های فرهنگی از جمله غالب بودن نگاه پروژه محور و نادیده گرفتن منافع بلند مدت و توجه غالب به منافع موقت در حوزه فرهنگی از جمله موضوعات مورد بحث بود. احسان رستگار به نقد مدیران فرهنگی پرداخت که به جای پاسخگویی در قبال مسئولیت شان، فرافکنی می کنند و ضعف ها را یا به دوش کم بودن سوادرسانه ای مردم می اندازند یا رسانه ها را مقصر این وضعیت جلوه می دهند.

همچنین مسعود نجفی روی خط آمد و گزارشی از آخرین اخبار مربوط به جشنواره فجر ارائه کرد. مدیر روابط عمومی جشنواره فجر گفت: طبق فراخوان پیش رفتیم. هیأت انتخاب امروز لیست فیلم های بخش سودای سیمرغ را اعلام می کنند.

وی درباره میزان رونق جشنواره فجر افزود: شاید 2-3 پیش نگرانی داشتم اما امروز می توانم بگویم در جشنواره امسال آثار متنوعی خواهیم داشت. اهالی رسانه اعم از داخلی و خارجی نیز استقبال خوبی نشان دادند. در مجموع پیش بینی می کنم جشنواره پررونقی خواهیم داشت.

راه‌های ارتباطی با برنامه جام انقلاب به شرح زیر هستند:

رادیو انقلاب موج اف ام ردیف 99.5 دهم مگاهرتز

سامانه پیامکی 30000955

سایت رادیو انقلاب Radioenghelab.ir

فضای مجازی: پیامرسان های ایرانی بله و سروش @enghelabradio

تلفن ارتباط با مخاطبین 02122044185

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها