اعلام اسامی داوران بازی‌ های هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران

قضاوت استقلال و ملوان به سیدعلی رسید | بنیادی‌فر داور فولاد و پرسپولیس شد

لئاندرو مارکوس پروچنا پریرا، دوای خط حمله سرخ‌ها می‌شود؟

ستاره بالقوه

اگر قرار باشد پرونده قطور بازیکنان برزیلی و ناکارآمد فوتبال ایران را بررسی کنیم بیش از هر چیز پرونده بازیکنان برزیلی پرسپولیس روی دست‌مان سنگینی می‌کند. این باشگاه در سال‌های اخیر به دفعات برزیلی‌هایی جذب کرده که به‌جز هزینه اضافی و کلی حاشیه، برای تیم سرخپوش پایتخت عایدی نداشته است.
کد خبر: ۱۳۹۵۷۶۱

از دی‌کارمو، پرنده‌باز برزیلی گرفته تا جونیور تادو که کیلوکیلو اضافه وزن‌هایش در تمرینات پرسپولیس بدجوری جلب توجه ‌می‌کرد. پرسپولیس در حالی صدرنشین مقتدر لیگ‌برتر است و خوب نتیجه می‌گیرد که در مهلت نقل و انتقالات فصل زمستان اقدام به جذب و خرید یک برزیلی دیگر کرده است. اما نگاهی به سوابق این برزیلی نشان می‌دهد با موارد گذشته روبه‌رو نیستیم و این یکی فرق می‌کند. البته فعلا. حداقل این را از کارنامه‌اش می‌توان متوجه شد و فهمید. او می‌تواند یک ستاره بالقوه باشد؟

از معمولی تا ستاره

این‌طور نیست که تمام سوابق « لئاندرو مارکوس پروچنا پریرا » را بالا و پایین کنیم و به این اشکال بسیار بزرگ بر بخوریم که او با گلزنی بیگانه است؛ اگر بخواهیم دقیق‌تر به این قضیه نگاه کنیم برزیلی جدید سرخ‌ها زمانی که در کلوب بروژ بلژیک بازی می‌کرد، دو بار به صورت قرضی به تیم‌های برزیلی پالمیراس و اسپورت ملحق شد. لئاندرو مارکوس پروچنا در این دو تیم برزیلی کمتر پایش به گلزنی باز شد اما در خود باشگاه بلژیکی اصلا گل نزد. این نکته بسیار منفی در کارنامه فوتبالی این برزیلی است. اما بعد از آن اوضاع فرق می‌کند. به هر حال کارنامه او یک مورد مشخص را برای ما روشن می‌کند. او آنقدرها هم گلزن نیست که بگوییم یک مهاجم ششدانگ و خطرناک است و اما آنقدرها بد هم نیست که بگوییم با بازیکن بی‌کیفیتی روبه‌رو هستیم. اگر بخواهیم صریحا درباره شاگرد جدید گل‌محمدی اظهارنظر کنیم باید بگوییم با یک مهاجم معمولی مواجهیم، مهاجمی که با حضور در جمع سرخ‌ها می‌تواند این معمولی بودن را به ستاره بودن تغییر دهد.

شیخ و لئاندرو

اصلا هم جای سوال نیست که پرسپولیس این بازیکن را برای چه خریده است. نیازی به توضیح ندارد، پرسپولیس فاقد مهاجم است و هفته‌هاست با همین شرایط پیش می‌رود و روزگار خود در لیگ‌برتر را سر می‌کند. این هفته‌های اخیر مدافعان و هافبک‌ها بودند که دست به کار شدند و برای پرسپولیس گل زدند. البته اکنون که لئاندرو مارکوس پروچنا در راه است شاید شرایط کمی فرق کند. یعنی فشار مضاعف از روی خط هافبک و دفاع برداشته شود و بخش مهمی از آن را خط حمله از بین ببرد. نکته بسیار مهم این است که شیخ دیاباته هم در مرز جدایی کامل از مصدومیت قرار دارد. ترکیب او و لئاندرو مارکوس پروچنا چگونه ترکیبی خواهد شد؟ اصلا این دو قرار است مکمل هم باشند؟ یحیی مهاجم ندارد. شاید بخواهد لئاندرو مارکوس پروچنا را در نوک قرار دهد و شیخ دیاباته را هم پشت سر او. در این میان شاید یک مهاجم کاذب هم پشت سر این دو قرار گیرد. لئاندرو مارکوس پروچنا پریرا از لوکادیا بودن دور است، اما شاید از مهاجمان کنونی پرسپولیس کیلومترها جلوتر باشد. بازیکنان خارجی در فوتبال ایران تبدیل به هندوانه دربسته شده‌اند و واقعا نمی‌توان آنها را پیش‌بینی کرد تا زمانی که پا به توپ شوند و ببینیم چه در چنته دارند. شاید لئاندرو مارکوس پروچنا پریرا هم همینطور باشد.

مشخصات کلی بازیکن جدید و برزیلی پرسپولیس

سن: ۳۱ سال قد: ۱۹۰ سانتی‌متر پست: مهاجم باشگاه فعلی: گامبا اوزاکا

آمار لئاندرو

۲۰۱۱
لئاندرو مارکوس پروچنا پریرا کار خود را از سال ۲۰۱۱ به عنوان بازیکن تیم رده بزرگسالان تیم فروویاریای برزیل آغاز کرد.

۹۰
تعداد گل‌هایی که لئاندرو از ابتدای فوتبال حرفه‌ای‌اش در رده بزرگسالان برای باشگاه‌های مختلف به ثمر رسانده است.

۲۲
بیشترین تعداد گلی که این برزیلی برای یک تیم باشگاهی زده است. او در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ در حالی که به طور قرضی به تیم هیروشیما پیوسته بود در ۳۸بازی ۲۲ گل زد.

۷
تعداد گل‌هایی که او تا امروز برای باشگاه فعلی‌اش، گامبا اوزاکا به ثمر رسانده است. لئاندرو سال ۲۰۲۱ به این تیم پیوست.

۱۲
یار جدید و برزیلی سرخ‌ها تا امروز در ۱۲ تیم باشگاهی بازی کرده است. این باشگاه‌ها در برزیل، بلژیک و ژاپن بوده است.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها