سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی مطرح کرد؛

کشف ٩٣٠٠ قبضه سلاح در اغتشاشات اخیر

سخنگوی فرماندهی انتظامی با اشاره به برنامه دشمن برای کشته‌سازی و ایجاد ناامنی در کشور گفت: بیش از ٩٣٠٠ قبضه سلاح به خصوص سلاح جنگی در سه ماه ناآرامی‌ها کشف شد که قصد توزیع در کشور را داشته‌اند.
کد خبر: ۱۳۹۵۵۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، سردار مهدی حاجیان روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به عملیات و جنگ ترکیبی و عملیات ناامن سازی توسط دشمن اشاره کرد و افزود: روانه کردن سلاح به کشور نشان از این داشت که دشمن با تمام قوا برای ضربه زدن به امنیت و فضای شناختی وارد شد.

حاجیان ضمن اشاره به تغییرات در فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: سردار اشتری پس از اتمام دوره هشت ساله بر اساس حکم و رضایت فرمانده معظم کل قوا این سکانداری را به سردار رادان تحویل داد.

وی با اشاره به خدمات سردار اشتری در هشت سال مسئولیت وی اظهارداشت: جای جای کشور، شاهد اثرات خدمات این فرمانده بوده و دورانی از مجاهدت را از وی شاهد بودیم.

حاجیان افزود: در دوره فعالیت سردار اشتری شرایط متلاطم اجتماعی را شاهد بودیم که با درایت مدیریت شد و رضایتمندی در حکم فرمانده معظم کل قوا از سردار اشتری نشان از بالندگی و کار جهادی وی دارد.

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: اکنون سکان امور به سردار رادان سپرده شده است که از فرماندهان لایق و با سابقه فراجا هستند و معماری فراجای آینده را ترسیم کردند که بار دیگر به دست وی افتاده است و امیدواریم این معماری را از لحاظ ساخت و ساختار پیاده‌سازی کنند.

وی گفت: این معماری، اقدامی تحولی است از حیث ماهیت و ساختار که نیروی انتظامی با آن مواجه خواهد شد و با تغییراتی که اتفاق خواهد افتاد در فراجای آینده پلیس یک نهاد در تراز انقلاب اسلامی، اصلاح‌گر اجتماعی و فرهنگ‌ساز اجتماعی و یک مداخله‌گر معناگرا است زیرا هم در پیش رویدادها و هم در پس‌رویدادها حضور و نقش خواهد داشت.

حاجیان افزود: در این معماری، نقش و مشارکت مردم نیز مشخص و تبیین شده است و در آینده، پلیس یک نهاد اجتماعی و مدنی است که به عنوان یک نهاد تصمیم ساز نقش خواهد داشت و حتی در رویکرد مقابله هم پلیس با تکنیک و تاکتیک‌های نوین و آخرین فناوری‌ها در سرعت و دقت خدمات قرار خواهد گرفت.

وی به چند هدف فراجا در دوره جدید اشاره کرد و گفت: سرعت بخشی خدمات انتظامی، تدوین معیارهای اخلاقی پلیس، رابطه معنادار بین نخبگان و فرهیختگان، توجه به ابزارهای هنر متعالی و رسانه، بهره‌مندی از آخرین یافته‌های دانشی و فناوری روز برای رسیدن به اعتماد و به دست آوردن سرمایه اجتماعی از جمله این چشم اندازهاست.

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی رویکرد جدید فراجا را مبتنی بر عطوفت و احترام به حریم خصوصی عنوان کرد و افزود: مقابله قاطع و قانونی با افرادی که ناامنی اجتماعی ایجاد می‌کنند از جمله این اهداف است.

تحریم سپاه پاسداران انقلاب کاملا غیرقانونی است

حاجیان یکی از دلایل تحریم و تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران را شکست دشمن در حوزه های مختلف از جمله ناامن سازی اخیر برشمرد و گفت: این اقدام دشمن کاملا غیرقانونی است زیرا بر اساس قواعد حقوق بین‌الملل خلاف است که یک سازمان نظامی را در فهرست گروهک‌های تروریستی قرار دهند.

وی با اشاره به کارکرد فراجا افزود: طی ١٠ ماه گذشته در حوزه راهور عمده فرایند شماره گذاری خودرو اینترنتی شده است، علاوه بر این، خدماتی چون پرداخت مالیات، نوبت دهی عوارض و دیگر خدمات در سامانه «پلیس من» جای‌گذاری شده است.

خدمات پلیس راهور غیرحضوری و اینترنتی می‌شود

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی به ارائه سالانه حدود ٦٠ میلیون خدمات ترافیکی در حوزه راهور به مردم اشاره کرد و گفت: در مرحله دوم هوشمندسازی خدمات ترافیکی که تا ٢٢ بهمن اجرایی می‌شود، بیشتر خدمات پلیس راهور غیرحضوری و اینترنتی خواهد شد.

شناسایی ۱۳۴ جایگاه سوخت متخلف

سخنگوی فرماندهی انتظامی تهران همچنین در حوزه کشف سوخت قاچاق به طرح های مستمر راهبردی برای سرکشی به جایگاهای عرضه و تانکرهای حمل سوخت از هفته جاری اشاره کرد و افزود: در ٧٢ ساعت اولیه اجرای این طرح و پس از بررسی تقریبا همه جایگاه‌های سوخت و کارگاه‌های تقلیل سوخت کشور ١٣٤ جایگاه متخلف شناسایی شدند که این متخلفان یک میلیون و ٩٧ هزار لیتر کسری سوخت داشتند.

وی با اشاره به تداوم این طرح به صورت مستمر و نامحسوس و محسوس گفت: در زمینه کنترل تانکرهای حامل سوخت هم طی همین مدت ٩٧ دستگاه متخلف شناسایی و توقیف و ١٤٦ نفر نیز دستگیر شدند. این افراد تخلفات و اتهاماتی از قبیل باک اضافه یا حمل سوخت قاچاق و انحراف از مسیر داشتند.

مقابله با اخلالگران ارزی

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی دیگر اقدامات پلیس را مقابله با متخلفان ارزی عنوان کرد و گفت: بیش از ٣٠٠ نفر از عاملان اخلال در بازار ارز شناسایی شدند که برخی از آنها سر شبکه اخلال در بازار ارز بودند و با همکاری پلیس و بانک مرکزی به طور مستمر مورد بررسی قرار می گیرند.

به گفته وی، در زمینه شناسایی جعل و کلاهبرداری نیز پلیس توانسته بیش از ٨٤ درصد پرونده های جعل و کلاهبرداری را کشف کند که بیشتر آنها در حوزه وسیله نقلیه و خرید و فروش زمین و واحدهای مسکونی بود که در مجموع طی ١٠ ماه امسال ٢٢ هزار پرونده کشف شد.

وی اضافه کرد: بیشترین تخلف کلاهبرداری برداشت از حساب های بانکی بود که بیش از پنج هزار پرونده در این زمینه تشکیل شده است.

کاهش کلاهبرداری و جعل

حاجیان تاکید کرد: البته به دلیل آگاهی مردم میزان کلاهبرداری و جعل کاهش داشته است و از مردم می خواهیم هرگونه رفتار مشکوک که به خصوص از طریق تلفن همراه صورت می‌گیرد را به پلیس گزارش دهند.

اقدام پلیس در حوزه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی به دیگر اقدام پلیس در حوزه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در همین ارتباط ٣٨٧ فقره از تارنماهای فروش سوالات و پاسخ کنکور شناسایی و دستگیر شدند، برخی از طریق کلاهبرداری اقدام به فروش سوالات سالهای قبل می کردند.

وی افزود: در چند ماه اخیر دشمن به دنبال ایجاد فضای ناامن در کشور بود و این شرایط متاسفانه توان پلیس برای مقابله با برخی جرایم و آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد و این مسئله باعث سوء استفاده مجرمان شد که به افزایش چهار درصدی سرقت در جامعه مواجه شدیم که خوشبختانه پلیس با تدابیر حوزه کشف توانست جبران کند و امیدواریم با تغییر در تاکتیک و تکنیک پلیس، کشفیات مجرمان به خصوص در حوزه سرقت را افزایش دهیم، در آینده اقدامات جدی برای مخلان نظم و امینت مردم خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها