رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشریح کرد:

بررسی ایمنی ۱۶ هزار ساختمان مهم پایتخت به کجا رسید؟

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران خبر داد:

وجود ۱۶ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران گفت: ۱۶ هزار ساختمان نا ایمن در پایتخت وجود دارد که برخی از ساختمان های بلندمرتبه همچون متروپل هر لحظه امکان ریزش دارند.
کد خبر: ۱۳۹۵۴۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، علی نصیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ارزیابی های اولیه ما ۱۶ هزار ساختمان بلندمرتبه و مهم تهران شناسایی شدند که نا ایمن هستند.

وی اظهارداشت: ایجاد «قرار کالبدی ایمنی شهر تهران» نشان از عزم جزم شهرداری تهران در این باره دارد که نسبت به موارد ناایمنی شهر بی تفاوت نیستیم. اما بضاعت ما محدود است.

نصیری گفت: هر کدام از این ساختما نها باید با یک چک لیست ۱۷ صفحه‌ای ارزیابی شوند؛ یعنی به جز بحث حریق از زوایای مختلف مانند موضوع سازه، تأسیسات و HSE ارزیابی می‌شوند و اگر ساختمانی در نگاه اول ناایمن تشخیص داده شود، برای ارزیابی‌های تخصصی بعدی نسبت به آن‌ها اقدام می‌شود.

وی افزود: از این تعداد ساختمان ناایمن، از آبان ماه تاکنون ۶۰۰ ساختمان ارزیابی شده و نتایج بررسی به سازمان مربوطه اعلام شده است.

نصیری در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلیل اعلام نکردن اسم این ساختمان ها، گفت: تصمیم نداریم به دلیل ایجاد ترس عمومی اسامی این ساختمان ها را اعلام کنیم اما اسامی این ساختمان ها را به مراکز قضایی اعلام کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها