در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس عنوان شد؛

احداث دومین کتابخانه در مشکین دشت پس از یک ربع قرن انتظار

رئیس اداره کتابخانه های عمومی فردیس: طبق استانداردهای کشوری برای جمعیت ۱۰۰ هزار نفری ۱۲ تا ۱۶ کتابخانه باید وجود داشته باشد در حالیکه مشکین دشت یک کتابخانه دارد و کتابخانه شهرک بعثت به عنوان دومین کتابخانه پس از ۲۶ سال قرار است در این شهر احداث شود.
کد خبر: ۱۳۹۵۳۴۶

به گزارش جام جم آنلاین البرز، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس در سال جاری به صورت مشترک با انجمن‌ کتابخانه های عمومی بخش مشکین‌دشت به ریاست حمیدرضا عبدالله پور، معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فردیس و با حضور، محمد کلهر، بخشدار مشکین دشت؛ مهدی نیک مرام، رئیس شرای اسلامی شهر مشکین دشت؛ محمدرضا احمدی نژاد شهردار فردیس، علیرضا صفرخانلو، شهردار مشکین دشت؛ ملیحه اکبری، رئیس شورای اسلامی شهرستان؛ میثم شیخ حسنی، رئیس اداره امور همکاری‌ها و محمدرضا آقااحمدی، کارشناس امور انجمن های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان؛ سیدعباس طباطبایی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس و سایر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن ها در سالن جلسات فرمانداری شهرستان فردیس برگزارشد.
سید عباس طباطبائی، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس،  در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان  که  در سالن فرمانداری برگزار شد، با اعلام این خبر که پروژه  کتابخانه بعثت پس از سال‌ها قرار است  به مرحله عملیات اجرایی برسد، گفت: موافقتنامه این کتابخانه توسط فرماندار امضا و به شهرداری مشکین‌دشت ارسال شده  و در مرحله مناقصه و جذب پیمانکار است.
وی افزود: طبق استانداردهای کشوری برای جمعیت ۱۰۰ هزار نفری ۱۲ تا ۱۶ کتابخانه باید وجود داشته باشد در حالیکه مشکین دشت یک کتابخانه دارد و کتابخانه شهرک بعثت به عنوان دومین کتابخانه پس از ۲۶ سال  قرار است در این شهر احداث شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی فردیس گفت: کتابخانه خیرساز مرحوم ذبیحی در  ابراهیم‌آبادِ مشکین دشت  نیز  پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد و در صورتیکه خیّر مربوطه طبق وعده یک فضای ۱۵۰ متری دیگر برای کتابخانه ایجادکند، دومین کتابخانه کودک شهرستان فردیس راه‌اندازی می‌شود.
در بخشی از این نشست؛ محمدرضا احمدی‌نژاد، شهردار فردیس، با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی و فرهنگی  شهرداری فردیس، در خصوص درخواست کتابخانه‌های عمومی مبنی بر واگذاری حق انتفاع مجموعه فرهنگسرای وحدت، گفت:‌ با توجه به جمعیت و نیاز شهر فردیس  به فضاهای فرهنگی ،امکان حذف فرهنگسرا را نداریم. وی افزود: مدیریت شهری همکاری لازم را با نهاد کتابخانه‌های عمومی داشته و طبق مصوبه شورا می‌توانیم بخش کتابخانه فرهنگسرای شهرک وحدت را در اختیار کتابخانه‌های عمومی  قرار  دهیم .
 شهردار فردیس با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲ ساخت قرائت خانه در دستور کار شهرداری فردیس است؛ بیان کرد: در  خصوص استفاده بهینه و اداره قرائت خانه‌ها  آماده همکاری و انعقاد تفاهمنامه با کتابخانه‌های عمومی هستیم.
وی همچنین در مورد توسعه کتابخانه قاصدک گفت: طرح  توسعه این کتابخانه به مساحت ۱۰۰ متر مربع   در ضلع غربی  در دستور کار قرار دارد و تا نیمه سال آتی اجرا خواهد شد.
در بخش دیگری از جلسه ندا شامحمدی مسؤل کتابخانه قاصدک، اولین کتابخانه تخصصی کودک در استان البرز، گفت: این کتابخانه از یک سال و نیم پیش تا کنون توانسته  ۱۲۰۰ عضو فعال جذب کند و خوشبختانه از این کتابخانه استقبال شده و ما فرهیختگانی داریم که از شهرهای همجوار  از جمله گرمدره، واریان و ..‌. در این کتابخانه عضو هستند و حاضرند برای استفاده از این فضای فرهنگی هر سختی را به جان بخرند.
 وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه قاصدک، حمایت مسؤولان امر و توسعه این کتابخانه را درخواست کرد و افزود: فضای کوچک کتابخانه  از دغدغه های کودکان و نوجوانان و خانواده هاست و در زمان برگزاری کارگاه آموزشی با مشکل فضا مواجه هستیم و اگر فضای این کتابخانه مناسب باشد در سال‌های آتی می‌توانیم شاهد عضویت چندهزار نفر  در کتابخانه قاصدک باشیم.

شامحمدی افزود: برنامه هایی از جمله شاهنامه خوانی،  سعدی خوانی، نقالی و  غیره در کتابخانه قاصدک واقع در پارک تندرستی برگزار می‌شود که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
گفتنی است  اختصاص اتوبوس برای راه‌اندازی کتابخانه سیار و  زمین برای کتابخانه مرکزی از جمله دیگر درخواست‌هایی بود که از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس  از مدیریت شهری مطرح شد و همچنین در پایان نشست اعضای کودک کتابخانه قاصدک در وصف سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی  اجرای شعرخوانی و  نقالی  کردند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها