مسائل کیفری از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار هستند که در صورت مواجهه فرد با این گونه مسائل چه شاکی باشد و یا متهم می تواند برای رسیدگی به پرونده برای خود وکیل استخدام کند.
مسائل کیفری از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار هستند که در صورت مواجهه فرد با این گونه مسائل چه شاکی باشد و یا متهم می تواند برای رسیدگی به پرونده برای خود وکیل استخدام کند.
کد خبر: ۱۳۹۳۶۱۲

نقش وکیل در پرونده های کیفری غیر قابل چشم پوشی و بسیار حائز اهمیت است زیرا در دعوی کیفری شما تنها یک بار توانایی طرح دعوی کنید پس هر نتیجه ای که از دادگاه کسب کنید لازم الاجرا و غیرقابل چشم پوشی است. گاه در پرونده های کیفری بسته به موضوع و حوزه ی آن حکم هایی غیرقابل جبران صادر می شود به همین علت وجود و همکاری یک وکیل خبره در طی مسیر پرونده برای شما بسیار موثر خواهد بود.

برای انتخاب یک وکیل کیفری حاذق و خبره برای پرونده های کیفری چند روش وجود دارد که می توانید از آن طریق اقدام به استخدام وکیل نمایید، در این مطلب به برخی از این روش ها اشاره خواهیم کرد پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

وکیل کیفری کیست؟

وکیل کیفری وکیلی است که علاوه بر داشتن اطلاعات و دانش کافی در حوزه های حقوقی و کیفری ، فعالیت خود را صرفا در حوزه پرونده های کیفری انجام می دهد و در این حوزه به تخصص و تسلط و اشراف بالایی دست یافته است.

وقتی صحبت از دادسرا، پلیس، بازپرس و مدعی العموم می شود، در واقع صحبت از جرم و اتهام می باشد. پرونده های کیفری شامل آن دسته از مسائل و جرایمی می شوند که قانون برای مرتکب مجازات تعیین می نماید و در این پرونده ها فرد مرتکب ، مجرم شناخته می شود. جرم شناسی، آیین دادرسی کیفری، عدالت کیفری از وظایف وکیل کیفری می باشد.

اهمیت انتخاب بهترین وکیل کیفری

 شما با داشتن یک وکیل متخصص کیفری به جای ساعت ها وقت گذرانی در دادگاه و نگرانی، می توانید با خیالی آسوده پروسه ی حل پرونده ی خود را پیگیری کنید. برای پرونده های حقوقی و قضایی بهتر است از ابتدا وکیلی با دانش و با تجربه انتخاب کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید. در برخی از این پرونده ها حکم های سنگین و گاه غیرقابل جبران نیز صادر می شود که وکیل خبره می تواند در سرنوشت نتیجه و حکم صادره بسیار موثر باشد.

از طرفی امری که باعث دو چندان شدن نقش وکیل در این گونه پرونده ها می شود این موضوع است که در دعاوی کیفری تنها یک بار امکان طرح و دادرسی وجود دارد و نتیجه ی صادر شده لازم الاجرا می باشد و دیگر امکان طرح وجود ندارد پس برای رسیدن به نتیجه ای دلخواه و مناسب از همان ابتدا با کمک وکیل باتجربه دعاوی خود را طرح و یا پیگیری کنید.

ویژگی های بهترین وکیل کیفری در تهران

انتخاب بهترین وکیل یکی از اضلی ترین گام هایی است که باید برای حل مشکلات حقوقی و کیفری خود بردارید. وجود اهمیت زیاد همکاری با یک وکیل خبره و فعال در حوزه ی مربوطه ، انتخاب وکیل نیز بسیار مهم و حساس است به طوری که شما باید برای پرونده ی خود وکیلی را استخدام کنید که علاوه بر دانش و اطلاعات حقوقی، سابقه ی فعالیت تخصصی و موفق و برخی از ویژگی های مهمی که در امر وکالت حائز اهمیت هستند را داشته باشد. اصولاً یک وکیل حرفه ای باید همه قوانین را بداند و بتواند هم کار حقوقی و هم کیفری را به خوبی انجام دهد. ویژگی های یک وکیل خوب عبارتند از:

  • تخصص کافی در امور حقوقی و کیفری
  • اعتماد به نفس بالا
  • توانایی دفاع از موکل در دادرسی
  • قادر به نوشتن لایحه برای ارائه در دادگاه
  • امکان ارائه مشاوره حقوقی در تمامی زمینه ها
  • مهارت بالا در آماده کردن و تنظیم شکواییه در پرونده های کیفری
  • داشتن مهارت های کلامی و قدرت مذاکره ی بالا
  • حفظ خونسردی در مراحل پرونده و در عین حال داشتن سرعت عمل کافی

انتخاب بهترین وکیل کیفری در تهران

اولین قدم در هر پرونده قضایی و کیفری، انتخاب بهترین وکیل به خصوص در تهران است. وکیل در انجام مراحل مختلف پرونده می تواند کمک زیادی را به شما ارائه دهد و همچنین می تواند در سرنوشت حکم دادگاه موثر باشد . شما می توانید از چند روش برای انتخاب یک وکیل خوب و حرفه ای استفاده کنید.

راه های پیدا کردن بهترین وکیل کیفری در تهران

پرس و جو کردن

در تمام نقاط و مناطق تهران وکلای زیادی مشغول به کار هستند، شما می توانید با پرس و جو از افراد ساکن در منطقه ی خود یا وکیل مورد نظر ، بهترین وکیل منطقه را شناسایی کنید و به آن مراجعه کنید و از او مشاوره ی لازم را دریافت کنید و در صورت نیاز پرونده ی خود را به او بسپارید.

انتخاب وکیل از طریق آشنایان

اگر در بین دوستان و یا آشنایان شما افرادی هستند که قبلا به وکیل مراجعه کرده اند و از عملکرد آن راضی بوده اند یا افرادی هستند که با وکلا آشنایی دارند می توانید از آن ها بخواهید تا بهترین وکیل را به شما معرفی کنند تا شما هم بتوانید از دانش و تجربیات او استفاده کنید.

ملاقات با چند وکیل برای انتخاب بهترین وکیل کیفری

شما می توانید با چند وکیل خبره و فعال در حوزه ی پرچنده های کیفری ملاقات کنید و موضوع و جزئیات پرونده ی خود را با آن ها در میان بگذارید و از آن ها مشاوره ی حقوقی لازم را بخواهید. در جلسات مشاوره اصولا وکلا بهترین مشاوره ها و راهکارها را ارائه می دهند، در آخر شما با توجه به مشاوره های دریافتی می توانید تا حدودی از اطلاعات و دانش و تسلط وکلا اطلاع کسب کنید و بهترین وکیل را از میان آن ها انتخاب کنید و پرونده ی خود را به او بسپارید.

استفاده از وکلای موسسه حقوقی

در تهران موسسات حقوقی و کیفری معتبری وجود دارند که چندین سال سابقه ی درخشان دارند، این موسسات برای حفظ اعتبار و ارزش خود بهترین وکلای تهران را به استخدام دراورده اند که شما می توانید با اطمینان خاطر از تبحر و تسلط این وکلا، از کمک آن ها بهره مند شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها