امام جمعه اهل سنت بندرعباس در نودمین سال تاسیس اتاق بازرگانی هرمزگان:

عمل به مسئولیت های اجتماعی از سوی صنایع نیاز به جدیت و قانون دارد

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در مراسم نودمین سالگرد تاسیس و افتتاح ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان ضمن قدردانی از عمل به مسئولیت های اجتماعی این مجموعه در حوادث دو سال اخیر هرمزگان و کمک به حادثه دیدگان، خواستار جدیت و تدوین قانون برای عمل به مسئولیت های اجتماعی صنایع مستقر در استان ها شد.
کد خبر: ۱۳۹۳۵۹۶

هرمزگان-جام جم انلاین-امام جمعه اهل سنت بندرعباس در مراسم نودمین سالگرد تاسیس و افتتاح ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان ضمن قدردانی از عمل به مسئولیت های اجتماعی این مجموعه در حوادث دو سال اخیر هرمزگان و کمک به حادثه دیدگان، خواستار جدیت و تدوین قانون برای عمل به مسئولیت های اجتماعی صنایع مستقر در استان ها شد.

 

شیخ یوسف جمالی در این مراسم که رئیس و اعضای کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، با بیان اینکه برخی صنایع مستقر در هرمزگان به خوبی نقش شان را در مسئولیت های اجتماعی ایفا نکرده اند، افزود: بخشی از دلایل عدم عمل به مسئولیت های اجتماعی صنایع به خلاء قانون بر می گردد که برای بهره مندی مردم از استقرار این صنایع در مجاورت محل زندگی شان نیازمند تدوین قانون هستیم.

 

وی تصریح کرد: هرمزگان یکی از استان هایی است که بیشترین بهره وری را برای کشور دارد ولی در بدترین وضعیت اقتصادی و فقر به سر می برد.

 

به گفته امام جمعه اهل سنت بندرعباس، علیرغم وجود صنایع بزرگ و بنادر تجاری شرایط مناسبی در اشتغال جوانان نداریم که می طلبد صنایع با مشارکت و عمل به مسئولیت های اجتماعی شان در این زمینه به اشتغال جوانان کمک کنند.

 

وی همچنین با قدردانی از توجه اتاق بازرگانی به بزرگان این حوزه افزود: در نودمین سالگرد تاسیس اتاق بازرگانی شاهد اتفاقی هستیم که بزرگان و قدیمی های این حوزه فراموش نشده او مورد تقدیر قرار گرفته اند و این امیدوار کننده است.

 

شیخ جمالی تقویت بخش خصوصی را یکی از اصول اساسی توسعه یاد کرد و گفت: تصدی گری دولت در اقتصاد آسیب زاست و این اتفاق جلوی بالندگی کشور را گرفته است.وی ادامه داد: هرچه به سمت تقویت بخش خصوصی حرکت کنیم به همان میزان شاهد رشد و بهره وری بیشتر خواهیم بود و این موضوع در حوزه اقتصاد نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در ادامه به آموزه های دینی در تجارت اشاره کرد و گفت: توجه به تخصص در ادای مسئولیت بسیار مهم و مورد توجه شریعت است و رسول خدا نیز به کسانی که مسئولیتی بر عهده می گیرند توصیه می کند که آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

 

شیخ جمالی با تاکید بر توجه به اخلاق در تجارت تصریح کرد: آموزه های دینی همواره بر اخلاق تاکید دارد و توصیه می کند که همواره باید اخلاق را پیشه خود کنیم.

 

وی پیشه قرار دادن اخلاق در تجارت از سوی تجار مسلمان را زمینه ساز توسعه اسلام عنوان کرد و گفت: بخشی بزرگی از توسعه اسلام در اثر تجارت مسلمانان رخ داده است چرا که مسلمانان با رفتارشان باعث شده اند تا ساکنان نقاط مختلف جهان جذب دین اسلام شوند.

 

امام جمعه اهل سنت بندرعباس همچنین از تورم به عنوان نابود کننده اخلاق یاد کرد و ادامه داد: تورم یکی از ضایعات بزرگی است که چه در سطح خرد و چه کلان به اخلاق لطمه می زند و انسان های شریف و مولد سرمایه را به سمت دلالی سوق می دهد و در این بین باعث له شدن دیگر انسان ها و از بین رفتن اخلاق می شود.

 

شیخ جمالی کنترل تورم را با تصمیمات صحیح خواستار شد و گفت: متاسفانه الان شاهد تورم در کشور هستیم که باعث ضربه به فعالیت های مردم در تمامی جوانب شده است.

 

امام جمعه اهل سنت بندرعباس همچنین با اشاره به معماری ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان افزود: معماری این مجموعه در شهر بندرعباس منحصر به فرد است و می طلبد برای زیبایی شهر روح تازه ای به این شهر دمیده شود.

 

به گفته وی، بندرعباس تبدیل به یک شهر بی روح شده است و مردم نسبت به آن احساس سردی و بی روحی دارند که این موضوع به مدل ساختمان سازی آن بر می گردد که دستور العمل و نسخه خاصی برای آن وجود ندارد تا شهر قشنگ شود.شیخ جمالی افزود: هم خود شهروندان و هم گردشگران نیازمند شهر جذابی هستند تا از حضور در آن لذت ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها