رییس سازمان فضایی ایران تشریح کرد:

آخرین وضعیت 10 پروژه مهم فضایی کشور

رئیس سازمان فضایی ایران از نامگذاری اولین منظومه ماهواره‌ای کشور به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های فضایی کشور به نام پروژه شهید سلیمانی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۳۰۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی اگرچه در ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ توسط ارتش تروریستی آمریکا ناجوانمردانه به شهادت رسید، اما امروز حاج قاسم به یک نماد و یک مکتب بزرگ برای ملت‌های آزاده دنیا تبدیل شده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که با ترور شهید سلیمانی و فرماندهان مقاومت می‌توانند روند روبه رشد و تکامل بیداری اسلامی و حرکت ضد استعماری ملت‌های منطقه را متوقف کرده و تروریست‌های وحشی و خونخواری مانند داعش که دست پرورده خودشان هستند را در منطقه ما حاکم کنند، اما بعد از شهادت حاج قاسم و شهید ابومهدی المهندس، نه تنها موفقیت در این زمینه برایشان حاصل نشد بلکه مردم منطقه و جهان آگاه‌تر از قبل شده و موج نفرت از آمریکایی‌ها در منطقه تشدید شد.

رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: امروز بعد از گذشت سه سال از آن اقدام تروریستی که قلب میلیون‌ها نفر را در ایران و جهان به درد آورد، مردم منطقه به خوبی فهمیده‌اند که استکبار جهانی فقط به دنبال منافع و اهداف خودش است و در این مسیر حتی حاضر است قهرمان جهان اسلام در مبارزه با تروریسم یعنی حاج قاسم سلیمانی را هم ترور کند، با این تصور که شاید در دنیای بدون سردار سلیمانی بتواند اهداف خودش را پیش ببرد.

دکتر سالاریه با بیان اینکه امروز سیره و مکتب شهید سلیمانی یک الگوی عملی و قابل اجرا برای تمام افراد جامعه و دستگاه‌های نظام است، ادامه داد: ما در سازمان فضایی ایران نیز مانند بقیه دستگاه‌ها و ارگان‌ها، از شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب الگوگیری می‌کنیم و در تلاشیم که مشی و منش فرمانده بزرگ مقاومت اسلامی را در حوزه کاری خودمان پیاده سازی کنیم.

وی، یکی از مهمترین راهبرد‌های منطقه‌ای شهید سلیمانی را انحصارشکنی استکبار جهانی در حوزه‌های مختلف دانست و تاکید کرد: ما در سازمان فضایی نیز با مجاهدت مجاهدان گمنام صنعت فضایی کشور، هر روزه در حال برنامه ریزی و پیگیری به منظور دستیابی به عرصه‌های جدید از حوزه فضایی هستیم تا بتوانیم انحصار علوم فضایی توسط غرب را شکسته و نام ایران اسلامی را بر فراز قله‌های بزرگ علم و فناوری برافراشته کنیم.

رئیس سازمان فضایی ایران اضافه کرد: ما مدت‌هاست که در پی شکل‌دهی و اجرای یک الگوی دقیق از مکتب شهید سلیمانی در حوزه فضایی کشور هستیم و معتقدیم در این مسیر با تلاش و کوشش می‌توانیم سکو‌های بلندی را در جهان فتح کنیم و نام جمهوری اسلامی و مکتب شهید سلیمانی را در فضا بیش از گذشته به منصه ظهور برسانیم.

دکتر سالاریه خاطر نشان کرد: اگرچه دولت آمریکا در سالیان گذشته تلاش کرد که جلوی پیشرفت علم و فناوری در حوزه فضایی در ایران را با تحریم سازمان فضایی بگیرد، اما متخصصان و دانشمندان فضایی کشورمان بعد از این تحریم، با انگیزه بیشتری دست به تلاش و کوشش زدند و در همین دوران تحریم‌ها، ما موفق به پرتاب چندین ماهواره، توسعه زیرساخت‌های فضایی، طراحی و ساخت ماهواره‌های جدید با فناوری به‌روزتر، انعقاد قرارداد‌های بین‌المللی، دستیابی به دانش تولید ریزقطعات مرتبط با زیرسیستم‌های ماهواره و... شدیم.

وی در ادامه اظهار داشت: ما اندیشه و سیره حاج قاسم را یک مکتب بزرگ می‌دانیم که حرکت در مسیر این سیره می‌تواند محاسبات دشمنان را برهم بزند کما اینکه در سالیان گذشته هم، خون شهید سلیمانی باعث شد که حرکت مردم منطقه در ضدیت با سیاست‌های جهان غرب علیه کشور‌های مسلمان، شکل جدی‌تری به خود بگیرد.

رئیس سازمان فضایی ایران در پایان گفت: ما در نظر داریم که یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه‌های فضایی کشور که در برنامه ۱۰ ساله نیز قید شده و در حال حاضر در حال فراهم‌سازی مقدمات اجرای آن هستیم یعنی پرتاب تعداد زیادی ماهواره به مدار و ایجاد یک منظومه فضایی با قابلیت ارائه خدمات اینترنت اشیاء (IOT) را به نام سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری کنیم تا نام و یاد سردار دل‌ها بیش از پیش در جهان طنین‌انداز شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها