مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام خبر داد:

عضویت رایگان بانوان ایلامی در کتابخانه های عمومی استان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام:

آیت الله حیدری الگویی ماندگار در خاطره جمعی ایلامیان است

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همزمان یا فرارسیدن سالروز وفات آیت الله حیدری ایلامی، با صدور پیامی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره این عالم دینی، ابراز امیدواری کرد سیره علمی و عملی وی سرلوحه رفتار مردم بویژه نسل جدید قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۹۲۹۱۹


به گزارش جام جم آنلاین ایلام  : متن پیام به این صورت است:


یازدهم دی ماه سالروز وفات آیت الله عبدالرحمن حیدری ایلامی، عالم و مجاهد برجسته ای می باشد که در دوران عمر بابرکت خود منشاء خدمات ارزشمندی برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بویژه در استان ایلام بودند.


وی در دوران انقلاب تلاش های خستگی ناپذیری در مبارزه با جریان‌های انحرافی و تجزیه‌طلب، تشکیل دادگاه عدل اسلامی برای رفع مشکلات حقوقی مردم، برقراری امنیت جانی و مالی مردم، سازماندهی نیروهای انقلابی استان برای مبارزه هدفمند با انحطات رژیم پهلوی و همچنین مدیریت و هدایت راهپیمائیهای مردمی به منظور به ثمر رسیدن نهضت انقلابی به رهبری امام خمینی (ره) نمودند.


آیت الله عبدالرحمن حیدری ایلامی بعد از پیروزی انقلاب و با ورود به مجلس خبرگان رهبری تلاش بی نظیری برای تدوین و تصویب موضوع ولایت فقیه در قانون اساسی همراه با سایر نیروهای جریان انقلاب بعمل آورد اما با آغاز جنگ تحمیلی برای کیان ایران اسلامی، فصل جدیدی در زندگی این روحانی مبارز بوجود امد.


وی به عنوان نماینده امام خمینی(ره) نخستین مجتهدی بود که در ساعات آغازین جنگ با حضور در منطقه مرزی مهران، فرمان تشکیل خط پدافند را صادر و با فراخوانی مردم، بسیج مردمی را پایه‌گذاری کرد ودر طی ۸ ساله جنگ همگام با رزمندگان اسلام از مرزهای غربی کشور دفاع نمود.


با عنایت به مجاهدت ها و رشادتهای این عالم ربانی طی دوران حیات، از سوی بزرگان طوایف و اقوام ایلام با حمایت دولت، پایگاههای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان راه اندازی شد و در حال حاضر کتابخانه عمومی آیت الله حیدری نیز پذیرای مردم عزیز جهت ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی با محوریت کتاب می باشد.


این کتابخانه سعی دارد با الگو برداری از این مرد مجاهد در راستای تعلیم و تربیت نسلی معتقد و متعهد به آرمانهای امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی، گام بردارد.


بدون شک این مجاهد و عالم بزرگ علاوه بر سلوک عملی خود، گنجینه عظیمی از آثار علمی و دینی را از طریق نوشته ها و سخنرانیهای خود بجا گذاشته است که امیدواریم با همت اساتید اهل فن این مجموعه عظیم به شکل منسجم و درخور شآن تهیه و در دسترس عموم مردم قرار گیرد.



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها