یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: صنعت پوشاک به لحاظ نیاز به سرمایه کم و درآمدزایی بالا و فروش خوب، می تواند ناجی اقتصاد خانواده ها در شرایط سخت اقتصادی فعلی باشد.
کد خبر: ۱۳۹۲۶۸۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ،آیت الله محمدرضا ناصری در دیداربا رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد یکی از یادگاران ماندگار حضرت امام خمینی(ره) است، اظهار داشت: امام همواره دغدغه جدی برای نیازمندان، محرومان، خانواده های زندانیان و مستضعفان داشت و اینکه کمیته امداد امروز به دنبال محقق شدن دستورات و دغدغه های امام راحل است، بسیار ارزشمند است و بی شک رسیدگی به محرومان اجر و ثوابی والا دارد.

وی با تاکید بر اینکه به جز کمیته امداد، سایر دستگاه ها نیز عیالوار هستند و باید به فرزندان افراد تحت پوشش خود رسیدگی کنند، افزود: علاوه بر مباحث اقتصادی، نیاز جدی به مباحث فرهنگی و عقیدتی برای فرزندان این مرز و بوم احساس می شود.

ناصری با اشاره به اینکه امروز افراد مستضعف و محروم اغلب زیر پوشش کمیته امداد هستند اما طبقه متوسط در این شرایط به شدت در زحمت هستند و از گرانی ها رنج می کشند، تصریح کرد: باید برای اینها چاره اندیشی شود چون تحت آسیب های جدی اقتصادی هستند اما به دلایل خانوادگی و اجتماعی نمی توانند از نهادهای حمایتی کمک بگیرند.

وی، یکی از راهکارها در این زمینه را تقویت اشتغال آنها دانست و گفت: پیشنهاد من راه اندازی صنعت پوشاک به شکل گسترده است که با تحقق این مهم، برای همه گروه ها از نوجوانان تا بازنشستگان شغل ایجاد می شود و از کنار این شغل، می توان به تقویت اقتصاد بسیاری از خانواده های زیر پوشش و سایرین و قشر متوسط جامعه، دانشجویان و حوزویان درآمد ایجاد کرد.

وی به تشریح مزایای صنعت پوشاک پرداخت و افزود: این صنعت می تواند بسیاری از خانواده های زیر پوشش را نیز از خدمات کمیته امداد بی نیاز کند و امیدواریم مسئولان امر برای تحقق این امر اهتمام کنند.

کمیته امداد در سال جاری باید 500 هزار شغل در کشور ایجاد کند

رئیس کمیته امداد کشور نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های کمیته امداد استان یزد اظهار داشت: مشارکت خیران استان یزد در تمامی طرح های کمیته امداد بی نظیر بوده است به نحوی که تنها در طرح محسنین، 20 هزار حامی در سطح استان داریم.

مرتضی بختیاری افزود: خیران یزد بالغ بر 41 میلیارد تومان وجه نقد به حساب اکرام و ایتام در سال 1400 واریز کردند که این رقم در 9 ماهه سال 1401 به 40 میلیارد تومان رسیده است.

وی، رقم اشتغالزایی استان یزد را در سال جاری بسیار خوب دانست و گفت: مجلس یازدهم هم در بحث مسکن و اشتغال و مستمری و سایر حمایت ها از محرومان، حمایت خوبی از کمیته امداد داشت.

بختیاری یادآور شد: کمیته امداد امسال باید 500 هزار شغل در کشور ایجاد کند که 50 درصد این میزان برای غیرمددجویان است که 25 میلیارد تومان وام چهار درصد با تصویب مجلس به این امر اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه 21 هزار و 573 خانوار در یزد زیر پوشش کمیته امداد هستند، افزود: سهمیه اشتغال در استان یزد بالغ بر 5 هزار فرصت شغلی بوده است که این نشان از همت استان برای اشتغالزایی برای محرومان دارد.

مهاجرت مشکل جدی برای استان

نماینده مردم یزد و اشکذر نیز در این نشست اظهار داشت: کمیته امداد در بحث ایجاد اشتغال از دستگاه های دولتی نیز موفق‌تر بوده و اقدامات مهمی انجام داده است.

محمدصالح جوکار افزود: استان یز در نگاه اول استان برخورداری به نظر می رسد همچنانکه در زمینه نیروی ساده کمبود نیرو داریم و از استانهای مختلف به یزد مهاجرت انجام می شود و این امر سبب حضور 150 هزار حاشیه نشین شده است.

وی عنوان کرد: یزد در شاخص های درآمد و تولید ثروت از استانهای برتر کشور است اما پدیده مهاجرت مشکلات جدی برای استان یزد ایجاد کرده که این امر بر جمعیت مددجوی کمیته امداد افزوده بنابراین یزد نیازمند نگاه ویژه است.

مسکن دغدغه جدی مددجویان

استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات متعددی که در سفر رئیس کمیته امداد کشور به یزد انجام شد، افزود: مسکن یک دغدغه جدی برای مددجویان است و در این سفر یک تصمیم جدی برای مسکن محرومان گرفته شد که بسیار ارزشمند است.

مهران فاطمی عنوان کرد: امیدواریم این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن و در افق دولت سیزدهم به پایان برسد.

احداث پروژه 200واحدی برای محرومان 

مدیرکل کمیته امداد استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح پروژه های مسکن محرومان در هرات و یزد اظهار داشت: پروژه 200 واحدی مشترک میان کمیته امداد، بسیج سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز کلنگ زنی شد.

محمد شجاعان بیان کرد: بسیج سازندگی قول واگذاری این واحدها را ظرف یک سال داده و امیدواریم سال آینده بتوانیم از این پروژه عظیم بهره برداری کنیم.

گفتنی است؛ در این نشست تفاهمنامه ای میان کمیته امداد، استانداری یزد و بسیج سازندگی استان برای ساخت مسکن محرومان امضا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها