پایان افسانه مراکش با شکست در دیدار رده‌بندی

کروات‌ها سوم شدند

تیمی که بیشتر بدود، شانس بیشتری هم برای پیروزی دارد. این موضوع همیشه صدق نمی‌کند اما در بازی رده‌بندی جام 22 مصداق داشت.
کد خبر: ۱۳۹۱۲۱۱
نویسنده رضا پورعالی - گروه ورزش

کروات‌ها بیشتر از مراکشی‌ها دویدند تا بالاتر از آنها روی سکوی سوم جام‌جهانی بایستند. بعد از جام‌جهانی 1998، این دومین باری است که شطرنجی‌پوشان کرواسی، بازی رده‌بندی جام‌جهانی را می‌برند. 24سال پیش با پیروزی 2 بر یک مقابل هلند و حالا با شکست دادن مراکش با همان نتیجه. به این افتخارات باید عنوان نایب‌قهرمانی جام‌جهانی 2018 را هم اضافه کرد. با این نتایج، نام کرواسی را باید بعد از تیم‌های مطرح فرانسه، برزیل، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و آرژانتین، به‌عنوان هفتمین تیم پرافتخار جام‌جهانی در هفت دوره اخیر جام‌جهانی از 1998 تاکنون قرار داد.

02
کرواسی در 14بازی خود در دو دوره اخیر جام‌جهانی، فقط در دو بازی شکست خورده و آمار 6پیروزی و 6تساوی را از خودش به‌جا گذاشته است.

11
ایوان پریشیچ در سه دوره قبلی جام‌جهانی، روی 11گل تیم ملی کرواسی تاثیر مستقیم داشته است (‌6 گل و 5 پاس گل). فقط مسی با 16 تاثیرگذاری عملکرد بهتری نسبت به او دارد.

19
در 20 دوره‌ای که بازی رده‌بندی جام‌جهانی برگزار شده، 19 بازی در وقت‌های قانونی به اتمام رسیده و فقط رده‌بندی جام 1986 بین فرانسه و بلژیک به وقت‌های اضافه رفت. 

10
اشرف حکیمی و حکیم زیاش،  تعداد بازی‌های‌شان در جام‌جهانی را به عدد10رساندند و در کنار محمد الدعایه بیشترین بازی را بین بازیکنان عرب دارند.  

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها