به‌ منظور تسهیل دسترسی کاربران

ثبت‌ نام کتاب های درسی در «شاد» امکانپذیر شد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: ۵۷۰۰ رمزینه در کتاب‌های درسی قرار دارد که برخی از این رمزینه‌ها به بیش از یک محتوا متصل است.
کد خبر: ۱۳۹۰۹۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علی لطیفی در گفت و گو با ایرنا درباره بسته‌ های آموزشی تولید شده برای دانش‌ آموزان اظهار داشت: در موضوع بسته‌های آموزشی معمولا، تمرکز بر سه جز کتاب درسی، راهنمای معلم و محتوای چندرسانه‌ای در قالب رمزینه‌های پاسخ سریع کتاب‌ها است.

وی افزود: در وضعیت کنونی، بسته‌ های آموزشی سه جز ذکر شده را دارا هستند و اکنون رمزینه‌هایی داریم که به کتاب‌ها ضمیمه شده‌اند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اضافه کرد: بسته آموزشی عنوانی است که برای مجموعه‌ای از ابزارها و مواد رسانه‌ها استفاده می‌شود و جنس برخی از اجزای بسته‌ آموزشی مانند چندرسانه‌ای‌ها به گونه‌ای است که امکان چاپ ندارند. در این راستا، حدود ۱۰ هزار محتوا متصل به رمزینه در کتاب‌های درسی داریم و بیش از ۷۰۰ جلد کتاب از مجموع حدود یک هزار جلد کتاب رمزینه دارند.

لطیفی افزود: بسته خواندن کلاس اول را معاونت آموزش ابتدایی در یک هماهنگی کلی با سازمان پژوهش آماده کرده است که هشت هزار و ۵۰۰ کلاس درس را دربرمی‌گیرد و یک برنامه برای فعال‌تر کردن معلمان و دانش آموزان در مناطق محروم برای آموزش زبان فارسی است.

رمزینه سریع پاسخ یا QR CODE بارکدی دو بعدی است که کاربر گوشی همراه را به طور مستقیم به محتوای موضوع در دست بررسی اعم از ایمیل، وب سایت، فیلم، عکس، انیمشین و کتاب الکترونیک متصل می‌کند.

در راهنمای استفاده از رمزینه سریع پاسخ آمده است که دانش‌آموزان باید ابتدا نرم افزارQR CODE یا نرم افزار دوربین تلفن همراه خود را اجرا کنند، سپس دوربین تلفن همراه خود را به رمزینه سریع پاسخ مورد نظر در صفحه کتاب نزدیک کنند تا تصویر واضحی از بارکد ثبت شود.

اطلاعات مورد نظر درس مربوطه که در سایت رشد بارگذاری شده است به صورت دسته‌بندی نمایش داده می‌شود. رمزینه‌ها در ابتدای هر کتاب و هر فصل محتوای افزوده مناسب با درس را در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهد.

ترویج پژوهش دانش‌ آموزان در کتاب‌ های درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره آموزش پژوهش در کتاب‌ های درسی به دانش‌آموزان توضیح داد: یکی از رویکردهایی که از سال ۹۰ در کتاب‌های درسی به آن توجه شد، مسئله پژوهشگری به صورت خاص در کتاب‌های تفکر و پژوهش و سبک زندگی بود.

لطیفی ادامه داد: هر چند که در اجرای این موارد جای ارتقا بسیار داریم و پژوهش دانش‌آموزی باید در برنامه‌های درسی و کلاس‌ها با قوت بیشتری پیش رود. در این راستا یک سری جشنواره، رویداد و فعالیت در مدارس اجرا می‌شود که آنها در ترویج روحیه پرسشگری دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار هستند و زمینه‌ساز حضور دانش‌آموزان در رویداد ملی هفته پژوهش یا جشنواره خوارزمی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها