با تلاش گسترده پاسداران گمنام امام زمان (عج) سپاه قمر بنی هاشم(ع)

شناسائی شبکه ای از فعالین حوزه تجمعات و اغتشاشات اخیر و انهدام این شبکه

در بازديد استاندار چهار محال و بختیاری از اداره‌کل منابع‌طبيعي و آبخيزداري عنوان شد

منابع‌ طبيعي عامل مهمي در توسعه کشور محسوب مي‌شود

استاندار استان در بازدید سرزده از اداره کل منابع‌طبيعي و آبخيزداري گفت جنگل و مراتع ريه هر کشور است کرد و تا زماني که منابع‌طبيعي به اقتصاد مردم گره نخورد، پايداري نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۹۰۶۸۰

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری؛ غلامعلی حیدری سودجانی استاندار چهار محال و بختیاری در بازدید سرزده از اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان در روند مسائل و مشکلات این اداره حساس و زیست محیطی قرار گرفت.

منابع‌ طبيعي عامل مهمي در توسعه کشور محسوب مي‌شود

غلامعلی حیدری سودجانی استاندار چهار محال و بختیاری

استقبال مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیران ستادی از استاندار استان

حیدری سودجانی  که در این اداره حضور یافته بود  مورد استقبال  مهندس اصغر احمدی هفشجانی مدیر ‌کل منابع‌طبيعي و آبخيزداري استان، حضرت حجت الاسلام و. المسلمین سید محمد حسینی وردنجانی نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان و جمعی از معاوان و مدیران ستادی قرار گرفت.

منابع‌ طبيعي عامل مهمي در توسعه کشور محسوب مي‌شود

استاندار و اصغر احمدی هفشجانی مدیر کل منابغ طبیعی و آبخیز داری استان

تمرکز دشمن براي ايجاد نااميدي در بين مردم است

در ابتداء این دیدار حیدری سودجانی استاندار با تکید بر نقش مهم و حیاتی منابع طبیعی گفت: تمرکز دشمن براي ايجاد نااميدي در بين مردم است و بايد مردم را با خدمت و پاسخگويي اميدوار کنيم.

منابع‌ طبيعي عامل مهمي در توسعه کشور محسوب مي‌شود

حجت الاسلام سید محمد حسینی وردنجانی نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی

يکي از راه‌هاي ايجاد اميدواري در بين مردم خدمت جهادي و صادقانه است

وی افزود: يکي از راه‌هاي ايجاد اميدواري در بين مردم خدمت جهادي و صادقانه است، در بازديدهاي سرزده از ادارات و شهرستان‌ها فرآيند خدمت به مردم مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

همه در قبال حفظ منابع‌طبيعي مسئول هستيم و بايد امانت‌دار باشيم

 وي با تاکيد بر اينکه همه در قبال حفظ منابع‌طبيعي مسئول هستيم و بايد امانت‌دار باشيم، گفت: بايد با صيانت از عرصه‌هاي منابع‌طبيعي اين منابع را براي آيندگان حفظ کنيم، اين رسالت امروز بر عهده محيط‌ بانان و فعالان در اين حوزه است.

منابع‌ طبيعي عامل مهمي در توسعه کشور محسوب مي‌شود

در کشور همه اهتمام ويژه‌اي براي حفظ عرصه‌هاي طبيعي دارند

 حيدري سودجانی خاطر نشان ساخت: منابع‌طبيعي عامل مهمي در توسعه کشور محسوب مي‌شود، توسعه‌يافتگي کشور در گرو کنشگري جوامع محلي در حفظ و احياي طبيعت است، در کشور همه اهتمام ويژه‌اي براي حفظ عرصه‌هاي طبيعي دارند، همچنين بايد گسترش اين عرصه‌ها به‌عنوان سرمايه ملي در دستور کار قرار بگيرد.

جنگل و مراتع ريه هر کشور محسوب می شود

 رئیس شورای اداری استان با بيان اينکه جنگل و مراتع ريه هر کشور است، عنوان کرد: تا زماني که منابع‌طبيعي به اقتصاد مردم گره نخورد، پايداري نخواهد داشت، صيانت از طبيعت بايد فرهنگ‌سازي شود، نقش بلوط در حيات زاگرس بايد تببين شود، مشارکت مردم در حفظ منابع‌طبيعي حائز اهميت است، جنگل‌هاي بلوط در معرض انقراض قرار گرفته و بايد براي احياي آن برنامه داشته باشيم.

صيانت از جنگل‌ها بايد به وظيفه همگاني تبديل شود

وي با اشاره به اينکه کاشت گياهان دارويي ارزش اقتصادي بالايي دارد و به طبيعت آسيب نمي‌رساند، يادآور شد: صيانت از جنگل‌ها بايد به وظيفه همگاني تبديل شود، براي پايداري عرصه‌هاي ملي نيازمند کار جهادي هستيم، مشارکت جوامع محلي در اين امر موثر است.

منابع‌ طبيعي عامل مهمي در توسعه کشور محسوب مي‌شود

چهارمحال و بختياري داراي مناطق بکر بسياري است و بايد در حفظ آن کوشا باشيم

 حيدري  سودجانی در خاتمه افزود: چهارمحال و بختياري داراي مناطق بکر بسياري است و بايد در حفظ آن کوشا باشيم، گردشگري در حوزه طبيعت‌گردي در اولويت کاري مسئولان قرار بگيرد، حفظ و توسعه جنگل‌هاي بلوط مسئله مهمي است و در اجراي پروژه‌هاي اشتغالزا نبايد تنگ‌نظري داشته باشيم تا اشتغال شکل بگيرد.

منابع‌ طبيعي عامل مهمي در توسعه کشور محسوب مي‌شود

امروز منابع طبیعی یکی از اصول توسعه پایدار است که باید در همه مسائل بعنوان اولویت اول مورد توجه قرار گیرد

در ادامه مهندس اصغر احمدی هفشجانی مدیر کل منابع‌طبيعي و آبخيزداري استان با خیر مقدم به استاندار و هیئت همراه گفت: امروز منابع طبیعی یکی از اصول توسعه پایدار است که باید در همه مسائل بعنوان اولویت اول مورد توجه قرار گرفته و طبق فرمایش مقام معظم رهبری؛ فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود.

منابع‌ طبيعي عامل مهمي در توسعه کشور محسوب مي‌شود

منابع طبیعی یکی از سرمایه های عمومی برای همه نسل ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد

مهندس احمدی هفشجانی منابع طبیعی را یکی از سرمایه های عمومی برای همه نسل ها برشمرد و گفت: در مواقعی شاهد تخریب اراضی ملی و جنگل ها بوده ایم و این امر موجب شد تا مساحت بیشتری از طبیعت بکر و خدادادی را از دست بدهیم و آیندگان از این موهبت الهی بی بهره شوند.

فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود

مدیر کل منابع طبیعی استان به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص این که فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به این مهم همه باید دست در دست هم دهند تا طبیعت فرصت زایش دوباره را داشته باشد و نسل های آینده نیز از این نعمت بهره مند شوند.

فرهنگ سازی و اهمیت منابع طبیعی باید در دستور کار همگان قرار گیرد

وی به فرهنگ سازی و اهمیت منابع طبیعی تاکید کرد و نقش مسئولین  و همچنین کارکنان اداره کل منابع طبیعی استان چهار محال و بختیاری برای کاهش آمار تخریب جنگل ها و مراتع  را بسیار تاثیرگذار دانست.

همه در حفظ انفال مسولیت داریم

  مهندس احمدی هفشجانی با اشاره به این که همه در حفظ انفال مسولیت داریم اظهار داشت: در راستای سوق دادن مردم به سمت نگهداری از طبیعت همه مسئولین باید دست به کار شوند.

منابع‌ طبيعي عامل مهمي در توسعه کشور محسوب مي‌شود

تشکر ویژه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان از استاندار چهار محال و بختیاری

در پایان مهندس اصغر احمدی هفشجانی مدیر کل منابع‌طبيعي و آبخيزداري استان ضمن تشکر مجدد از استاندار تصریح کرد: با توجه به اهمیت منابع طبیعی تجدید شونده (آب، خاک، جنگل، مرتع) به عنوان بستر حیات و توسعه پایدار نیاز است برای حفظ، احیاء و توسعه این منابع ارزشمند تمامی دستگاه ها و سازمان ها اجرائی و دولتی به کمک مجموعه منابع طبیعی استان بیایند.

 

عکاس: احمد ریاحی دهکردی دستیار استاندار و مشاور مدیر کل حوزه استانداری

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها