اختلاف طبقاتی شدید در نیمه‌نهایی جام جهانی!
ستاره‌هایی که توازن نیمه‌نهایی را بر هم زدند

اختلاف طبقاتی شدید در نیمه‌نهایی جام جهانی!

آرژانتین‌-کرواسی

10علیه10

آرژانتین و کرواسی امشب در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی با میزبانی ورزشگاه لوسیل به مصاف یکدیگر خواهند رفت. هر دو تیم دلایل خاص خودشان را برای رسیدن به فینال دارند اما در کل فراموش نکنیم اینجا جام‌جهانی است!
کد خبر: ۱۳۹۰۵۹۰
نویسنده ایمان گودرزی - گروه ورزش

کرواسی در آخرین دوره جام‌جهانی با شکست مقابل فرانسه در سال2018 نایب‌قهرمان شد. آرژانتینی‌ها که برای آخرین‌بار مسی را در این رقابت‌ها همراه خود خواهند داشت به‌دنبال رسیدن به فینال برای ششمین بار در تاریخ خود هستند (فقط آلمان با هشت فینال آمار بهتری نسبت به آرژانتین دارد) تا جای خالی ویترین افتخارات ستاره خود را با قهرمانی در این جام پر کنند. واقعیت دلگرم‌کننده برای مسی و یاران این است که آلبی سلسته هرگز در مرحله نیمه‌نهایی شکست نخورده است.
     
LM10  این بازی چه کسی خواهد بود؟
یکی از نکات بازی رویارویی لیونل مسی و لوکا مودریچ خواهد بود که هر دو آخرین جام‌جهانی خود را پشت‌سر می‌گذارند. این دو بازیکن تقابل‌های زیادی در بازی‌های باشگاهی داشته‌اند و حالا به‌عنوان کاپیتان تیم‌های ملی خود در مبارزه برای رسیدن به فینال جام‌جهانی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. مسی در سه بازی این جام‌جهانی هم گل زده و هم پاس گل داده است ــ هیچ بازیکن دیگری تا به حال این کار را در چهار بازی مختلف انجام نداده است. مسی در پنج بازی چهار گل به ثمر رسانده است. آخرین باری که آرژانتین به فینال جام‌جهانی رسید در سال 2014 بود که در برزیل با نتیجه یک ــ صفر مغلوب آلمان شد. مسی که پس از باخت در آن فینال از فوتبال ملی خداحافظی کرد بار دیگر به تیم ملی برگشت تا بتواند ماموریت ناتمام خود را به سرانجام برساند. آرژانتین به‌عنوان یکی از مدعیان به جام‌جهانی رسید دقیقا مثل برزیل که کرواسی آنها را حذف کرد. شطرنجی‌پوشان با رهبری لوکا مودریچ، فوق‌ستاره خود برزیل را در یک‌چهارم نهایی شگفت‌‌زده کرد. آنها با یک گل در وقت اضافه عقب افتادند اما برونو پتکوویچ گل تساوی را به ثمر رساند تا ضربات پنالتی حکم حذف سلسائو را امضا کند. کرواسی در هر چهار ضربات پنالتی خود در جام‌جهانی پیروز شده است که دو پیروزی آن در قطر بوده است. تنها آرژانتین با پنج برد در ضربات پنالتی آمار بهتری نسبت به آنها در تاریخ این رقابت‌ها دارند.

آرژانتین در جام‌جهانی
آرژانتین در دو نوبت قهرمان جام‌جهانی شده است: 1978 و 1986. قهرمانی دوم در مکزیک یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین پیروزی‌ها در تاریخ آلبی سلسته با کاپیتانی دیگو مارادوناست که در آن زمان اوج قدرت بود.
مارادونا در دوران هفت سال موفقیت‌آمیز خود با ناپولی، در جام‌جهانی پنج پاس گل خلق کرد و پنج گل زد، از جمله گل مشهور «دست‌خدا» و گلی که با حرکت انفرادی 60 یاردی در یک چهارم نهایی در برد 2 بر یک مقابل انگلیس به ثمر رسید و بعدها به عنوان «گل قرن» انتخاب شد. آنها همچنین در دو سال 1990 و 2014 نایب‌قهرمان شدند و هر دو بار در فینال مقابل آلمان شکست خوردند.

کرواسی در جام‌جهانی
کرواسی به‌جز یکی از تورنمنت‌های جام‌جهانی که از زمان استقلالش برگزار شده است‌-آفریقای جنوبی 2010‌-جواز حضور در تمام جام‌جهانی‌ها را کسب کرده است و بهترین عنوان آنها نایب‌قهرمان روسیه 2018 بود. مودریچ عنوان بهترین بازیکن آن رقابت‌ها را دریافت کرد و عملکرد او در روسیه به برنده شدن توپ طلا در اواخر همان سال کمک کرد.

ترکیب احتمالی آرژانتین (3-3-4)
مارتینز؛ مولینا، رومرو، اوتامندی، تاگلیافیکو؛ دی پائول، فرناندز، مک آلیستر؛ دی‌ ماریا، مسی، آلوارز

ترکیب احتمالی کرواسی (3-3-4)
لیواکوویچ؛ یورانوویچ، لوورن، گواردیول، سوسا؛ مودریچ، بروزوویچ، کواچیچ؛ پاسالیچ، کراماریچ،  پریشیچ

اخبار تیمی
پس از بازی پر حاشیه یک‌چهارم نهایی آرژانتین مقابل هلند، راه‌راه‌پوشان باید بدون مدافعان کناری محروم خود، مارکوس آکونیا و گونزالو مونتیل پا به نیمه‌نهایی بگذارند. آنخل دی ماریا از مصدومیت برگشته و دقایقی در پیروزی یک‌چهارم نهایی تیمش را همراهی کرد و تنها مصدوم آرژانتینی‌ها پاپو گومز است که قبل از بازی با هلند از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد. 
 از سوی دیگر کرواسی هیچ نگرانی برای این بازی به‌جز پاهای خسته بازیکنانش ندارد. هر دو بازی مرحله حذفی این تیم به 120 دقیقه کشیده شده و آنها با پیروزی در ضربات پنالتی به این مرحله رسیده‌اند.

منبع:‌ ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها