رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در استان یزد تاکید کرد:

لزوم استفاده حداکثری از ابزار هنر جهت معرفی سیره اهل بیت (ع)

نماینده ولی فقیه در استان یزد :

آموزش‌های دینی باید اثرگذار و ماندگار باشد

یزد نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه آموزش‌هایی که به دانش آموزان در مدارس ارائه می شود می تواند بر خانواده ها نیز اثرگذار باشد، گفت: آموزش‌های دینی باید اثرگذار و ماندگار باشد.
کد خبر: ۱۳۹۰۴۷۹

به گزازش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ،آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه ستاد اقامه نماز در آموزش و پرورش استان یزد با بیان ابراز خرسندی از اینکه برنامه های حوزه نماز به انسجام و استمرار رسیده است، اظهار داشت: آنچه در حوزه نماز بسیار حائز اهمیت است، هویت بخشی دینی به دانش آموزان و ایجاد شناخت و معرفت نسبت به خداوند متعال است زیرا وقتی این شناخت حاصل شود، اقامه نماز نیز خود به خود با عشق و علاقه انجام می شود.

وی افزود: اساتیدی که می خواهند آموزش نماز به دانش آموزان بدهند، ابتدا باید در مخاطبان خود شناخت و معرفت نسبت به خداوند متعال ایجاد کنند ضمن اینکه باید در فضایی شاد و جذاب این آموزش‌ها را ارائه دهند.

امام جمعه یزد ادامه داد: قبل از نماز باید به تدین و تقوا و دینداری دانش آموزان پرداخته شود زیرا این موارد اصل است و اگر این موارد ایجاد شود، عشق به نماز خود به خود ایجاد خواهد شد.

ناصری با بیان اینکه آموزش‌های مدارس به دانش آموزان حتی می تواند در خانواده ها موثر باشد، افزود: آموزش‌ها باید اثرگذار و ماندگار باشد تا روحیه معنویت و خداجویی در دانش آموزان ایجاد و احیا شود.

دشمن برای دور کردن ملت های مسلمان از خدا و دین برنامه ریزی و تلاش می کند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان اینکه دشمن برای دور کردن ملت های مسلمان از خدا و دین برنامه ریزی و تلاش می کند، اظهار داشت: این همه تلاش برای ایجاد زمینه های فساد در همین راستا است زیرا می دانند وقتی از خدا دور شدیم، می توانند هر اقدامی که خواستند در راستای تحقق اهداف خود انجام دهند.

وی خاطر نشان ساخت: معلمان آموزش دیده و دغدغه‌مند، نیاز اصلی آموزش و پرورش در آموزش‌های دینی و تربیتی مدارس است که این مهم باید مورد توجه دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش باشد.

ناصری تصریح کرد: معلمان باید برای خود وظیفه بدانند که دانش آموز را به بهترین نحو ممکن به ثمر برسانند و او را به نحوی تربیت کنند که در آینده انسانی موفق، دلسوز و دارای احساس مسئولیت برای جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مدیران مدارس باید تلاش کنند تا به هر طریق ممکن، مشکلات مدرسه را حل کنند تا به اصل مسئله آموزش و تربیت پرداخته شود.

احداث نمازخانه در مدارس قدیمی به عنوان اولویت پیگیری می شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: در اجلاس سال گذشته نماز که در اشکذر برگزار شد، تامین 17 هزار مترمربع فرش سجاده ای برای مدارس استان مصوب شد که تاکنون 5 هزار مترمربع از آن خریداری شده است.

حجت الاسلام موسوی، با بیان اینکه تعداد انگشت شماری از مدارس قدیمی یزد نمازخانه ندارند، افزود: تلاش ما احداث نمازخانه در این مدارس است و پیگیری آن از اولویت هاست.

وی در مورد نماز در مهدهای کودک نیز گفت: برنامه ریزی شده تا آشنایی با نماز از این دوران در مهدکودک ها آغاز شود.

اجرای 3 طرح آموزش ضمن خدمت با محوریت نماز در یزد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت با محوریت نماز و احکام دینی اظهار داشت: طرح مبین برای مدیران و معاونان پرورشی، طرح ویژه معلمان کلاس سوم دختران، طرح ویژه آموزشی دبیران دینی و قرآن پایه هشتم در استان یزد اجرا می شود.

کاظم رحیمی نژاد عنوان کرد: امسال 125 روحانی طرح امین در آموزش و پرورش استان یزد استخدام شدند اما در مجموع با کمبود اعتبارات و امکانات در حوزه پرورشی و تربیتی مواجه هستیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها