درباره اولیویه ژیرو، برترین گلزن تاریخ ملی فوتبال فرانسه

سرنوشت زیبا

نیمار برای خداحافظی از برزیل تردید دارد

پرونده نیمه‌باز پسرطلایی

«دلخراش»؛ کلمه‌ای که می‌توان برای توصیف شکست برزیل مقابل کرواسی در مرحله یک چهارم نهایی جام‌جهانی به کار برد. نیمار گریه کرد. اشک‌هایش را همه دیدند. اما او با تمام ناامیدی‌اش نگاه به آینده دارد.
کد خبر: ۱۳۹۰۲۶۵

او گفت مطمئن نیست که دوباره برای تیم‌ملی بازی کند یا خیر. به این ترتیب پرونده او برای تیم‌ملی برزیل فعلا نیمه باز است.
نیمار احساساتی به خبرنگاران در الریان قطر گفت: «راستش نمی‌دانم. فکر می‌کنم به دلیل شرایط فعلی صحبت کردن در حال حاضر بد است. شاید من درست فکر نمی‌کنم.»
نیمار ادامه داد: «این که بگویم این پایان کار من است، عجله می‌کنم. اما هیچ تضمینی هم نمی‌کنم. بگذارید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. می‌خواهم زمان را صرف فکر کردن به این موضوع کنم و به آنچه برای خودم می‌خواهم فکر کنم. درهای بازی با برزیل را نخواهم بست و صد‌در‌صد نمی‌گویم که برمی‌گردم.»
نیمار به لطف گلی که به نظر می‌رسید تیمش را در مسیر نیمه ‌نهایی قرار داده بود، با 77گل بهترین گلزن برزیل در تمام دوران شد. اما کرواسی با گلزنی برونو پتکوویچ در دقیقه117 بازی را به تساوی کشاند. در ادامه هم شرایط اینگونه پیش رفت؛ یک برزیل اشک ریخت و یک کرواسی خندید. 

 آغاز پسر طلایی
پله بزرگ فعلا خوب است. او برای نیمار پیام دلگرم‌کننده‌ای فرستاده بود. نیمار حالا در کنار رونالدو نازاریو در سه جام‌جهانی مختلف موفق به گلزنی شده است. او اکنون 30سال دارد، بازیکنی که 11سال پیش به پسر طلایی برزیل مشهور شد. او 77گل خود را در 124بازی برای برزیل به ثمر رساند. این مهاجم سابق سانتوس و بارسلونا، در اولین بازی خود در برزیل سال2010 در بازی دوستانه مقابل آمریکا گلزنی کرد. نیمار افتخاراتی نظیر دو قهرمانی لالیگا، یک جام لیگ قهرمانان اروپا چهار عنوان قهرمانی لیگ1 و یک کوپا لیبرتادورس را هم در کارنامه دارد.
 
جای خالی بزرگ

نیمار هر آنچه تصور کنید را تجربه کرده، از قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها سال 2013 تا شکست وحشتناک 7 بر یک مقابل آلمان در نیمه‌نهایی جام‌جهانی 2014. نیمار همچنین یکی از بازیکنان کلیدی تیم برزیل بود که چهار سال پیش در روسیه به مرحله یک چهارم نهایی جام‌جهانی رسید، جایی که مقابل بلژیک شکست خوردند. او قهرمانی برزیل در کوپا‌آمه‌ریکا 2019 را به دلیل مصدومیت از دست داد و در فینال سال گذشته مقابل آرژانتین در تیم بازنده حضور داشت. حالا یک جای خالی بزرگ در ویترین افتخارات او قرار است تا ابد باقی بماند، قهرمانی در جام‌جهانی. برای برزیل همه چیز مهیا بود. اما سرنوشت نیمار این بود که برخلاف دیگر اسطوره‌های فوتبال برزیل نظیر پله، رونالدو و یا رونالدینیو به این افتخار بزرگ نرسد.

منبع:‌ ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها