یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

واردات خودرو موجب کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروی داخلی می‌شود‌

یک نماینده مجلس به تشریح پیامدهای مثبت واردات خودرو پرداخت.
یک نماینده مجلس به تشریح پیامدهای مثبت واردات خودرو پرداخت.
کد خبر: ۱۳۹۰۱۳۷

جعفر راستی در گفتگو با جام‌ جم‌ آنلاین از واردات زودهنگام خودروهای خارجی خبر داد و گفت: با وجود رقیب و بازار رقابتی خودروسازان داخلی در فضای رقابت هم کیفیت محصولات خود را ارتقا خواهند داد و هم قیمت خودرو را کاهش می‌دهند.

نماینده مردم شبستر افزود: خودروسازان داخلی و به‌ویژه سایپا به علت نداشتن رقیب کیفیت را رها کرده بودند اما امیدواریم این رویداد به زودی پایان پذیرد‌.

وی با بیان اينكه واردات خودرو به زودی شروع می‌شود، افزود: با این اقدام به زودی شاهد کنترل قیمت خودرو و افزایش کیفیت محصولات داخلی خواهیم بود‌ و کاهش قیمت خودروهای داخلی حتمی است.

راستی این اقدام مجلس را به نفع مردم‌ و مصرف کننده‌ دانست و ادامه داد: از این پس تولیدکننده‌های داخلی برای حضور در بازار رقایت باید تحولات‌ مهمی در خود ایجاد کنند‌.

به گفته وی واردات خودرو چندی پیش به‌منظور کاهش قیمت خودرو توسط مجلس مورد بررسی قرار گرفت که متاسفانه در اجرای آن تعلل صورت گرفته بود.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه تقریبا ۲۶ استان از استان‌های کشور دارای منطقه آزاد هستند، گفت: پیشنهاد بنده به مجلس این‌ بود که خودروهای وارداتی با پلاک ویژه در این مناطق تا ۱۵۰ کیلومتر اجازه تردد داشته باشند‌.

وی گفت: تردد تا ۱۵۰ کیلومتر مطابق قانون است‌ و تقریبا محدوده یک استان را دربرمی‌گیرد اما درحال حاضر رعایت نمی‌شود و محدوده تردد این خودروها بسیار کمتر است و این محدودیت تاثیر این مزیت‌ را خنثی می‌کند.

به گفته این نماینده مجلس با تحقق مجوز تردد تا ۱۵۰ کیلومتر برای این خودروها تقریبا نیمی از استان‌های کشور از این مزیت منتفع می‌شوند‌‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها