کی‌روش: این هدیه برای مردم ایران بود

از اعتبار و غرورمان دفاع کردیم

حالا کارلوس کی‌روش است و ثبت بهترین برد ایران در تاریخ جام‌جهانی. مرد پرتغالی بعد از آن شکست ۶بر۲ آنچنان با هجمه سنگینی روبه‌رو شد که به نظر می‌رسد به شدت تحت‌تاثیر آن قرار می‌گیرد، اما باز هم نشان داد که قوی‌تر از این حرف‌هاست. او بعد از دیدار ایران و ولز حرف‌هایی زد که نشان می‌دهد او به صعود ایران تقریبا اطمینان دارد.
کد خبر: ۱۳۸۸۲۵۰

بازی خیلی خوبی داشتیم. همه نشان دادند از شخصیت بالایی برخوردارند و این ویژگی تیم ماست. حس همبستگی و وحدت در تیم ما قابل مشاهده بود و همانطور که باید، ظاهر شدیم. به ریشه خودمان برگشتیم.

همه‌مان می‌بایست آن روز را از ذهن‌مان بیرون می‌کردیم و روی فوتبال متمرکز می‌شدیم. باید روی احساسات بد بازی قبل غلبه می‌کردیم. به بازیکنانم گفتم که فوتبال لحظات مختلفی دارد و فقط برد و باخت نیست. گاهی ممکن است ببازید و کرامت شما زیر سوال برود، اما طبیعتا در اولین بازی غرورمان خدشه‌دار شد و الان فرصتی بود که غرورمان را برگردانیم و اعتبارمان را پس بگیریم.

خوب بازی کردیم و شایسته این برد بودیم. گر چه ولز هم تیم دردسرسازی بود و مستقیم بازی می‌کرد. باید گل‌های زیادی را ثبت می‌کردیم. زودتر نتوانستیم گل بزنیم. مهم این بود که دست آخر توانستیم مسیر مناسب را ادامه دهیم. سه امتیاز گرفتیم، اما به معنی اتمام کار نیست. هنوز همه شانس صعود دارند.

امروز روز ما بود و شاید فردا روز ولز باشد. آنچه مهم است، درباره بازیکنان صحبت می‌کنیم. من کلامی ندارم که به بازیکنان خودم تبریک بگویم. امروز علاقه‌مندم مراتب احترام خودم را به بازیکنان ولز ابراز کنم. باید از طرفداران ولز و ایران تشکر کرد، چرا که به فوتبال احترام گذاشتند.

گلزنی ما به تاخیر افتاد و این قضیه احساسی شده بود. به‌ویژه این‌که ما توانستیم از شرایط سخت بازگردیم. هیچکس علاقه‌مند به باخت نیست. با توجه به این‌که بعد از باخت سنگین مقابل انگلیس، وضعیت سختی داشتیم، اما زیبایی آن به این بود که ما باز هم فرصت داشتیم. ما گفتیم که بعد از بازی با انگلیس همه چیز تمام شده و بازی صفر بر صفر است.

از امروز کارمان را برای بازی با آمریکا شروع می‌کنیم. آمادگی ما با ذهن‌های تازه و استراحت خوب شروع می‌شود. ما کار‌های مزخرف و اضافی را کنار می‌گذاریم و روی هدف خودمان متمرکز می‌شویم و باید کار آمریکا را تمام کنیم. این هدیه را به طرفداران ایران تقدیم می‌کنیم. این برد یک هدیه به طرفداران فوتبال در ایران بود. این یک هدیه به مردم ایران بود.

امروز احساس کردم در یک استادیوم فوتبال واقعی هستم. تیم ولز دیوار قرمز نامیده می‌شد و لازم بود هواداران خودمان را ببینیم. باید تبریک بگویم. ۹۰ دقیقه لذت را شاهد بودیم. خوشحالی و افتخار برای هر دو تیم را شاهد بودیم. به عنوان ایرانی خوشحال‌هستیم.

رابرت پیچ، سرمربی ولز:

ایران شایسته پیروزی بود

همه‌چیز برخلاف پیش‌بینی‌های رابرت پیچ سرمربی تیم‌ملی ولز پیش رفت. او انتظار یک بازی سخت را داشت، اما نه در این حد که با دو گل ببازد. حالا شانس تیمش برای صعود بسیار تقلیل یافته و بسیار ناامید است. او در نشست خبری بعد از بازی، این صحبت‌ها را مطرح کرد:

حتما تیم‌ملی ایران مستحق پیروزی بود. تغییراتی که آن‌ها انجام دادند درست بود و ایران استحقاق پیروزی داشت.

فکر می‌کنم هوای گرم و تمرینات دخالت نداشت. همانطور که گفتم ما در نیمه اول هم خوب نبودیم و ایران خیلی بهتر بود.

من درباره نفرات صحبت نمی‌کنم. من خیلی نا‌امید از بازی شدم. چون در ماه‌های اخیر خیلی خوب بودیم و از سطح استاندارد خودمان در بازی‌های قبلی خیلی پایین‌تر بودیم.

ما خوب نبودیم، اما همیشه برای بردن بازی می‌کنیم. از فردا هم دوباره همین هدف را پیش می‌بریم.

تمام تلاش خود را برای این موضوع خواهیم کرد. آن‌ها تعهد بسیار زیادی نشان دادند. امروز مجازات شدیم و برای بازی بعد خودمان را آماده خواهیم کرد.

تحت‌تاثیر بازی ایران قرار گرفتم. آن‌ها بازی خوبی داشتند. آمریکا هم خیلی خوب بازی می‌کند، ولی فکر می‌کنم شانس آمریکا خیلی اندک بیشتر از ایران برای صعود باشد.

برای بازی با انگلیس باید تغییرات لازم را انجام دهیم و شرایط خودمان را بسنجیم.

فرقی بین دو گلر ایران (حسینی و بیرانوند) احساس نکردم. آن‌ها جوری بازی کردند که همیشه خطرناک بودند.

​​​​​​​در هر بازی باید به دنیا نشان دهیم چطور بازی می‌کنیم. در هر قسمت نتوانستیم به خوبی نشان دهیم که چقدر توانمندیم.

 

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها