گفت‌و‌گوی «جام‌جم» با عامل گروگانگیری در شهرک ولیعصر(عج) تهران

۱۲۰دقیقه دلهره در خانه مادرزن سابق

گروگانگیری مردان نقابدار برای سرقت میلیاردی

چهار مرد نقابدار با حمله به خانه‌ای در محله زعفرانیه و حبس غیرقانونی اعضای خانواده اموال میلیاردی سرقت کرده و متواری شدند.
کد خبر: ۱۳۸۷۰۷۱

به گزارش جام جم آنلاین ، شامگاه دوشنبه بیست‌وسوم آبان امسال زنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و از حمله سارقان مسلح به خانه‌شان در طبقه دوم ساختمانی در محله زعفرانیه خبر داد. ماموران کلانتری دربند به آنجا اعزام شده و به تحقیق از اعضای این خانواده پرداختند. دختر خانواده در جریان تحقیقات گفت: من، مادر و خواهرم در خانه بودیم که ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه مرد سرایدار زنگ خانه را زد. از پشت چشمی در نگاه کردم. برای جمع‌آوری زباله آمده بود. همین که در را باز کرده و نایلون زباله را بیرون گذاشتم، مردی نقابدار به زور وارد خانه‌مان شد. بعد سرایدار و در ادامه سه نقابدار دیگر که چاقو و کلت داشتند وارد شدند.

سرقت جواهر، دلار و سکه با تهدید اسلحه

وی افزود: ما را به مرگ تهدید کرده و می‌گفتند هرچه اموال قیمتی دارید بدهید. مرا همراه سرایدار در سرویس‌بهداشتی انداختند و مردی هم مراقب‌مان بود. صداهای‌شان را شنیدم که مادر و خواهرم را به مرگ تهدید می‌کردند. آن‌ها ۱۵ دقیقه در خانه‌مان بودند و بعد رفتند. به‌سختی در سرویس‌بهداشتی را باز کرده و بیرون آمدیم. مادر و خواهرم در اتاق دیگری زندانی بودند که نجات‌شان دادم. سارقان فرار کرده بودند. خانه به‌هم ریخته بود و در بررسی وسایل متوجه شدیم که یک ساعت رولکس به ارزش ۷۰۰میلیون تومان، طلا و جواهرمان به ارزش چهارمیلیارد تومان، ۴۴۰۰ دلار و نیز هشت سکه بهارآزادی را سرقت کردند. من و خانواده‌ام به مرد‌سرایدار مشکوک هستیم که با سارقان همدست باشد. او معتاد است و شب قبل از این سرقت خانواده‌اش را به شهرستان فرستاد و در اتاق سرایداری تنها بود. با شکایت این خانواده، سرایدار بازداشت شد. او دیروز برای تحقیقات نزد قاضی کشیک دادسرای ناحیه ۳۴ تهران آمد و در اظهاراتش گفت: خانواده شاکی اشتباه می‌کنند. من در این ماجرا با سارقان نبودم و آن‌ها را نمی‌شناسم. چند سال قبل پسرم در این ساختمان سرایدار بود. کاری در شرکت پیدا کرد و رفت و من و خانواده‌ام از دو سال قبل از شهرستان به این ساختمان آمده و سرایدار شدیم. آن شب در سرایداری بودم. در آسانسور باز شد و افرادی بیرون آمدند. تصور کردم از ساکنان باشند، اما چهار مرد نقابدار را دیدم که سلاح و کلت به دست داشتند. به سمت اتاق سرایداری آمده و به من حمله‌ور شدند. چاقو و کلت زیر گلویم گذاشتند و نام شاکی را به زبان آوردند و گفتند خانه آن‌ها کدام طبقه است؟ از ترسم گفتم طبقه دوم. بعد دستم را با دستبند پلاستیکی بستند و خواستند همراه‌شان به طبقه دوم بروم. به بهانه گرفتن زباله در زدم. وقتی دختر خانواده کیسه زباله را بیرون گذاشت، آن‌ها مرا به داخل خانه هل داده و بعد زندانی‌مان کردند.

با توجه به اعتراف‌های اولیه این مرد، پرونده با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران به پلیس آگاهی ارسال شد و سارقان نقابدار تحت تعقیب قرار گرفتند و تحقیقات از سرایدار هم ادامه دارد.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها