کد خبر: ۱۳۸۶۸۳۲

با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟

همان‌طور که در مطلب اتومات زیر 500 میلیون چی بخرم؟ گفتیم، سلسله مقالات مقایسه خودرو را با استناد به مطالب تخصصی منتشر شده در سایت خودرویی همراه مکانیک شروع کردیم.

در این مطالب به معرفی خودروهای موجود در بازار در بازه‌های قیمتی مختلف می‌پردازیم؛ و شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، بهترین خودروها را انتخاب کنید. لطفا در این چند مقاله همراه ما باشید.

با ۵۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخرم؟ این سوالی است که احتمالاً شمار زیادی از مشتریان در بازار فعلی خودرو کشورمان از خود می‌پرسند و به دلیل آنکه گزینه‌های نسبتاً متعددی هم پیش رویشان قرار دارد، شک‌ها و تردیدهای زیادی از این نظر در ذهن مشتریان به وجود می‌آید.

در ادامه چند مورد خودروهای مناسب حاضر در این رنج قیمت را به شما معرفی کنیم. علاوه‌بر این می‌توانید انواع قیمت روز خودرو را در سایت همراه مکانیک ببینید.

 

دنا پلاس توربو اتوماتیک

قیمت دنا پلاس توربو اتومات یکی از بهترین گزینه‌های صفرکیلومتر حاضر در رنج مورد نظر ما است. این خودرو از مزایایی مثل پیشرانه نسبتا پرتوان، گیربکس ۶ دنده اتوماتیک AT، کابین جادار، صندوق عقب بزرگ، لوازم یدکی و لوازم بدنه در دسترس ، بازار خریدوفروش نسبتا خوش رونق و امکانات متنوع سود می‌برد. بنابراین دنا پلاس توربو اتوماتیک می‌تواند بهترین انتخاب برای خانواده‌هایی باشد که می‌خواهند یک سدان داخلی جذاب و صفرکیلومتر تهیه کنند.

دنا پلاس توربو اتومات به‌واسطه موتور ۱.۷ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر به همراه گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیروی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. این سدان ایرانی از امکاناتی مثل کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، تنظیمات برقی صندلی‌های جلو، سانروف، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا و چهار کیسه هوا سود می‌برد.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۹۹

اگر یک هاچبک نسبتا جذاب، کم‌کار و مجهز به گیربکس اتوماتیک در محدوده قیمتی ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارید، پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۹۹ یکی از گزینه‌های در دسترس شما در این بازه قیمتی خواهد بود. توان فنی متعادل، طراحی ظاهری تقریبا اسپرت و گیرا به همراه امکانات قابل قبول و کیفیت سواری لذت‌بخش، از ویژگی‌های پژو ۲۰۷ اتوماتیک شمار می‌روند.

 رونق خریدوفروش مناسب، قطعات پیشرانه فراوان با قیمت متعادل، خدمات پس از فروش گسترده نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت این هاچبک ایران خودرو به شمار می‌روند. موتور ۱۶ سوپاپ پژو ۲۰۷ معادل ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گیربکس ۴ دنده اتوماتیک هم عملیات تعویض دنده‌ها را با دقت تقریبا مناسب به انجام خواهد رساند. البته صندلی‌های ردیف عقب ۲۰۷ مقداری تنگ است و برای خانواده‌های پرجمعیت توصیه نمی‌شود. مشکل کُپ اندک پدال گاز را هم می‌توان با ریمپ در مراکز معتبر و معتمد تا حد زیادی رفع کرد.

 کروز کنترل، فرمان برقی، تهویه اتوماتیک، دو کیسه هوا، سیستم مالتی مدیا به همراه با نمایشگر لمسی، دکمه‌های کنترل روی فرمان، بلوتوث، usb، دوربین عقب و... از شاخص‌ترین آپشن ‌های پژو ۲۰۷ اتوماتیک به شمار می‌روند.

 

تندر پلاس اتومات مدل ۹۷

تندر پلاس اتوماتیک در این رنج قیمتی یکی از باکیفیت‌ترین خودروهایی است که فعلاً در بازار ما وجود دارد. موتور و گیربکس این خودرو از لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار دارند و درصد خرابی آنها به نسبت دیگر تولیدات مشابه، در حد پایین‌تری قرار دارد. کیفیت سواری تندر پلاس نسبتا نرم است و لذت قابل قبولی را به شما ارائه خواهد داد. با این حال طراحی ظاهری این خودرو چندان مطلوب نبوده و کیفیت کابین نیز در حد انتظار نیست. فضای داخلی جادار و صندوق عقب بزرگ از دیگر مواردی هستند که این سدان فرانسوی را مناسب خانواده‌های ایرانی می‌کنند. موتور ۱.۶ لیتری تندر پلاس حدود ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و آن را به واسطه گیربکس ۴ دنده اتوماتیک به سوی چرخ‌های جلو می‌فرستد.

رنو ساندرو استپ وی مدل ۹۷

رنو ساندرو استپ وی نیز از لحاظ پلتفرم و کیفیت فنی مشابه تندر پلاس است اما از بدنه‌ای شبیه به خودروهای کراس اوور سود می‌برد و می‌تواند نقش یک خودروی خوش‌قدوقامت را برای افرادی که به این دسته از خودروها علاقه دارند، تا حدودی ایفا کند.

رنو ساندرو استپ وی از لحاظ کیفیت فنی در سطح نسبتا بالایی قرار دارد عملکرد موتور و گیربکس آن نیز تا حد زیادی رضایت‌بخش و متناسب با نیازهای خانوادگی خواهد بود، اما در بحث طراحی ظاهری، طراحی کابین و سطح امکانات نمی‌توان جایگاه بالایی برای آن قائل شد. کابین جادار و کیفیت سواری متعادل هم از دیگر مزیت‌های رنو ساندرو استپ وی محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی

به صورت خلاصه می‌توان گفت که دنا پلاس به عنوان تنها گزینه صفر کیلومتر برتری‌های زیادی نسبت به دیگر مدل‌ها دارد. توان فنی بالا، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، طراحی ظاهری به‌روزتر و امکانات متنوع‌تر مهم‌ترین مزیت این خودرو نسبت به رقبا محسوب می‌شوند. البته حساسیت پیشرانه توربوشارژ این خودرو نسبت به کیفیت بنزین و روغن را نیز باید به عنوان یک نکته منفی مدنظر قرار داد.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک بیشتر مناسب افراد جوان و جویای هاچبک است که خیلی با مدل‌های خانوادگی و یا اصطلاحاً پیرمردی بازار ارتباط برقرار نمی‌کنند. البته این خودرو از لحاظ چابکی و توان فنی به پای ۲۰۷ دنده ای نمی‌رسد و عملکردش به آن اندازه جوان‌پسند نیست.

خانواده تندر پلاس و رنو ساندرو استپ وی از لحاظ فنی کاملا مشابه یکدیگرند و کیفیت و دوام فنی مطلوبی ارایه می‌دهند. کیفیت سواری آنها نیز مناسب است اما از لحاظ طراحی ظاهری و کیفیت کابین چندان چنگی به دل نمی‌زنند. به هر حال از لحاظ کاربردی بودن و سطح کیفیت فنی، هر دو محصول رنو می‌توانند رضایت شما را جلب کنند و کیفیت سواری نسبتا نرم و لذت‌بخشی به شما هدیه دهد.

منبع: همراه مکانیک https://www.hamrah-mechanic.com/

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها