رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد

بازداشت عاملان سرقت از ۱۴۰ خودرو در پایتخت

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو سارق حرفه‌ای خودرو، کشف۱۰ فقره سرقت محتویات خودرو و کشف محموله قاچاق ۲۵ میلیاردی طی روزهای اخیر در پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۵۶۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به مهمترین پرونده‌های پلیس پیشگیری در روزهای اخیر گفت:‌ در روزهای اخیر تیم عملیات کلانتری ۱۶۹ مشیریه در حال گشت‌زنی، به راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی مزدا سفید رنگ مشکوک و پس از استعلام متوجه مسروقه‌بودن خودرو شدند.

وی ادامه داد: راننده و سرنشین خودروی مزدا هنگام رؤیت مأموران به صورت پیاده از محل فرار کردند و ماموران به‌سرعت وارد عمل شده و طرح مهار را اجرا و در یک عملیات پلیسی یکی از متهمان را دستگیر کردند.

موقوفه‌ای با اشاره به اینکه متهم دیگر از صحنه فرار کرد، گفت: متهم ۳۵ ساله پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به سرقت خودرو در شرق تهران با همدستی متهم دیگر اعتراف کرد. همچنین مالباخته پرونده شناسایی و به کلانتری فراخوانده شد.

وی تصریح کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری متهم متواری در جریان است.

۱۰ فقره سرقت لوازم خودرو کشف شد

رییس پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه از دستگیری سارق حرفه‌ای در جریان دزدی لوازم خودرو خبر داد و گفت: متهم تا کنون به ۱۰ فقره سرقت مشابه معترف شده‌است.

وی با اشاره به جزئیات این پرونده گفت: مأموران کلانتری شهرک قدس در حال گشت‌زنی به فردی با کلاه مشکی رنگ که در حال پرسه‌زنی در اطراف خودروهای پارک‌شده بود، شک کردند و متهم را زیر نظر گرفتند.

موقوفه‌ای افزود: همان موقع متهم شیشه یک دستگاه خودروی مزدا سه را تخریب کرد و قصد داشت از آن دزدی کند که سریعا ماموران وارد عمل شدند و متهم را در یک عملیات تعقیب و گریز چند کیلومتری زمین‌گیر و دستگیر کردند و در بررسی ابتدایی از متهم وسایل و ادوات سرقت کشف شد.

وی عنوان کرد: سارق که ۲۲ سال سن داشت، پس از منتقل شدن به کلانتری در تحقیقات به ۱۰ فقره سرقت لوازم و محتویات خودرو در غرب پایتخت به همین روش اعتراف کرد.

موقوفه‌ای با اشاره به شناسایی تعدادی از مالباختگان اظهار کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جزئیات پرونده در جریان است.

کشف محموله قاچاق ۲۵ میلیاردی

جلیل موقوفه‌ای همچنین در تشریح خبر کشف محموله کالای قاچاق ۲۵ میلیاردی گفت: طی روزهای اخیر ماموران کلانتری غیاثی حین گشت‌زنی انتظامی به دو دستگاه خودروی سواری و وانت که در حال بارگیری لوازمی بودند مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر به خودروها مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه راننده خودروی سواری هنگام دیدن خودروی پلیس به سرعت از محل فرار کرد، گفت: مأموران با مشاهده این صحنه سریعا وارد عمل شدند و و خودروی وانت را متوقف کردند. در بررسی ابتدایی از داخل خودروی وانت ۳۳ دستگاه تلفن همراه اپل و ۷۷عدد کارتن ایرپد فاقد مجوزهای قانونی و گمرکی کشف شد.

موقوفه‌ای ادامه داد: مالک کالا نتوانست بارنامه و مجوزهای قانونی کالا را ارائه کند و این متهم ۳۶ ساله در تحقیقات ابتدایی به جرم خود معترف شد که قصد توزیع کالای قاچاق در بازار تهران را داشته است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اضافه کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر شد و کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۵ میلیارد ریال اعلام کردند. متهم نیز پس از تشکیل پرونده در اختیار دادسرا قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها